Det er i dag normalt, at afsløringen af plakater i forbindelse med diverse forestående filmpremierer udgør en væsentlig del af filmforventningens glæde, og at de ofte kan være et udgangspunkt for heftige diskussioner blandt fans.
Det forventes, at det visuelle udtryk, som plakaterne og andet visuelt markedsføringsmateriale præsenterer, er repræsentativt for den filmoplevelse man, som biografgænger, har i vente. Men hvordan startede det?
Christian Jacobsen fortæller filmplakatens interessante historie i dette Filmz-tillæg, der gør godt til en lidt større kop kaffe. Læs om verdens første filmplakat og enden på det stolte håndværk, der var engang.
#1 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
http://projectedrealities.files.wordpress.com/2013...
http://simonz.co.hu/poster/ep2/big-aotc-new2304.jp...
Jeg kan bedre lide noget i den mere teaser-agtige stil.
Men det er jo risikalbelt, når man er desperat for at sikre sig, at det ikke går hen over hovederne på masserne at den-og-den-og-den-og-den også er med i filmen.
#2 The-new-meister 10 år siden
#3 JHP 10 år siden
Meeen den skal næsten komme :) :
*drops the mic*
#4 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
Men rigtig vigtigt, at du råber højt, når du læser noget, du kan lide - så ved vi, hvad vi skal satse på :)
#5 christian_jacobsen 10 år siden
#6 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Hvad mener du?
#7 Morten Vejlgaard Just 10 år siden