Anmelderne har nu set “The Irishman” i forbindelse med New York Film Festival – reaktionerne er overvældende.
Den får premiere på Netflix om to måneder, men er i denne weekend åbnet ved New York Film Festival.
Her bliver Martin Scorsese mødt med ros for at levere endnu en gangster-perle som “Goodfellas” og “Casino”.
Særligt Al Pacino fremhæves for en præstation, der bør bringe ham i spil til en Oscar.
Oscar kan dog blive en udfordring for “The Irishman”, da den ikke får en bred biografpremiere på grund af uenigheder om betingelserne imellem Netflix og biograferne.
Derfor er det også endnu usikkert, om “The Irishman” får dansk biografpremiere.
Se den fulde trailer til “The Irishman” lige her.
“The Irishman” får premiere den 27. november på Netflix.
THE IRISHMAN is like a greatest hits album from a master of the medium. Yes, that’s a positive.
The artifice of de-aging is more feature than bug.
It’s not “slow.” It often moves like lightening & elsewhere it’s downright Bressonian.
This is not a review! Those are embargoed.
— erickohn (@erickohn) September 27, 2019
THE IRISHMAN is good! takes 90 minutes to lock in & clear out the cobwebs / adjust to CGI, but the scope is a virtue, the performances are killer (Joseph! Frank! Pesci!) & it eventually coheres into a heart-stopping meditation on the myopia of time. an old man movie for the ages.
— david ehrlich (@davidehrlich) September 27, 2019
THE IRISHMAN is a masterwork. Funny, epic, and most of all, melancholy. It’s Scorsese confronting aging, legacies, and mortality. I may or may not have teared up at the end…
— Chris Evangelista (@cevangelista413) September 27, 2019
THE IRISHMAN: Pacino unhinges his jaw and swallows this thing whole like a python choking down a gazelle carcass, berserker mode king shit
— Charles Bramesco (@intothecrevasse) September 27, 2019
THE IRISHMAN: al pacino … oscar ?????
— karen han (@karenyhan) September 27, 2019
THE IRISHMAN is not GOODFELLAS/CASINO part 3. Different pace different tone. It is, however, absolutely fucking fantastic and I am floored. All hail the King.
— Jordan Hoffman (@jhoffman) September 27, 2019
#TheIrishman is utterly exceptional – vintage Scorsese. It takes so much from his best films and then becomes its own. Three brilliant performances and the deaging was no problem at all. #NYFF @FilmInquiry @netflix pic.twitter.com/wTCwhuopY9
— Brent Goldman @ NYFF (@bgoldman22) September 27, 2019
#1 Mejse 5 år siden
#2 KasperBS 5 år siden
#3 Mejse 5 år siden
#4 Snegl 5 år siden
Nope, den er 210 minutter :-)
#5 SublimeKen 5 år siden
Tarantino er normalt ikke en der skuffer, efter egen erfaring. Men savnede sgu en historie i OUATIH, som han ellers plejer at være konge til. Alt andet var fremragende i den film, men har personligt aldrig været god til at se hangout film som fx Dazed and Confused, selvom jeg dog elsker The Big Lebowski, der i det mindste havde et element der førte handlingen videre i form af hans tæppe, også indeholder den også en masse god humor som giver bedre underholdningsværdi. Elsker dog også meditative film som Tarantino kommer tæt på i OUATIH, og det var en fornøjelse at se Pitt og DiCaprios sammenspil og de spillede generelt fremragende, men det var nok også nogle af de eneste ting jeg kunne lide ved den film.
Men det var et sidespor. Glæder mig til the Irishman, da jeg endnu ikke rigtig har set Scorsese skuffe endnu, som Tarantino har gjort to gange for mig nu (Death Proof og OUATIH). Men det lyder det ikke til på reaktionerne i det mindste. Lad os nu se!
#6 nwinther 5 år siden
Kunne ikke være mere enig. Nogle fantastiske scener, et fantastisk skuespil - men absolut ingen historie. Da filmen var færdig, tænkte jeg hvorfor Tate-husholdningen overhovedet var med. Hvis ikke man har et indgående kendskab til Manson-familien og forløbet derom, ville man ikke ane hvem de var og hvorfor de var med. Havde du fjernet Tate-huset helt fra historien, havde det givet MEGET mere mening. Nu blev Tate reduceret til en nabo til nogen hvor der skete noget meget dramatisk. Man blev ikke engang mere nysgerrig på den virkelige historie, fordi hun bare er en gravid dame som kameraet af en eller anden grund fokuserer på nogle gange.