Gravatar

#1 Martindan 19 år siden

Hvis man vil lave en animationsfilm - og det vil jeg må jeg indrømme - hvad er så det bedste program?
for cryin' out loud......
Gravatar

#2 Corgan 19 år siden

Har du prøvet Plastic Animation Paper?
Jeg har ikke selv haft tid til at prøve det endnu, men jeg har hørt meget godt om det. Det er udviklet af drengene fra Krogh Mortensen Animation.
Gravatar

#3 filmz-sanjo 19 år siden

Hvis man vil lave en animationsfilm - og det vil jeg må jeg indrømme - hvad er så det bedste program?

Hvis du har tiden til det, kunne du starte med programmer som 3D Studio Max, Maye og Blender.
Alle tre er "hårde" programmer, og det er ikke lige til. Det kræver års erfaring, for bare at lave et godt animeret still billede.

Du får det til at lyde "nemt". Du vil endda lave en animationsfilm :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#4 nakalay 19 år siden

#3 "animeret still billede"

Er det ikke lidt en selvmodsigelse? ;)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#5 filmz-sanjo 19 år siden

Så så, det er sent og jeg skal i seng, hehe :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#6 gi-jones 19 år siden

Men ja, du skal definere om det er "tegnefilm" eller 3d vi snakker om. Hvis det er det sidste så skaffer du dig en piratkopi af 3dsmax og går igang. Men det kræver tålmodighed. Du skal helt sikkert regne med at bruge nogle måneder på det før du kan lave noget interessant og Pixar er altså en del år ude i fremtiden.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 filmz-toke_dk 19 år siden

Hmm.. det tager meget lang tid at sætte sig ind i! for det første skal du have en hæftig computer hvis du ønsker at render bare et enkelt sec. da der går 15 billeder på et sec. F.eks. tog det pixar op til 9 timer at render et enkelt frame. og selv sagt så bruger de en hel lagerhal fyldt med CPUs'. så det er let detalierede scener du skal lave.

mit forslag til hvordan du kan komme igang er at hente alle de tranings video'er du kan få fat i! og så er det baby skrit der ud af.. men selve redigering programmet er en lille del, du skal have rummelig sans§! Maya er et godt program at bruge har jeg selv erfaret! det har en rimlig næm bruger flade, men skal hentes som pirat kopi, der findes også rigtigt mange gode hjælpe video'er til programmet!
Men hvis du kommer igang med at animere så har jeg et fif der kan rede din dag!! GEM GEM GEM GEM!!! du kan regne med at det crasher en gang i mellem og det er ikke sjovt at sidde med et kæmpe projekt som crasher uden man har gæmt!!

Mvh Toke
WWW.MOVIEMAKERZ.COM
Gravatar

#8 gi-jones 19 år siden

Der går 25 billeder på et sekund... Og Maya kan hentes gratis fra deres hjemmeside så vidt jeg husker. Max er bare nemmere at lære fordi der er mange flere tutorials og ressourcer på nettet da det er det program som alle begyndere har brugt i mange år. I øvrigt går Maya en usikker fremtid i møde fordi de netop er blevet opkøbt af Autodesk, der laver Max.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 filmz-toke_dk 19 år siden

ok.. jeg mener nu at der går 15 på animation.. men det kan godt være du har ret. jeg har leget med 3d max for mange år siden.. så jeg kender det ikke rigtigt, jeg har bare fået nogle rigtig fede ting ud af Maya... jeg ved ikke med 3d max, men det er lidt cool at Maya filer arbejder sammen med Adobes.
WWW.MOVIEMAKERZ.COM
Gravatar

#10 filmz-toke_dk 19 år siden

rettelse.. det er 1/24 og så var det ikke 9 timer det tog men 90 at render et frame :)
WWW.MOVIEMAKERZ.COM

Skriv ny kommentar: