Gravatar

#1 Patriarch 20 år siden

Nu er jeg sku blevet inspireret igen... jeg er SUPER klar til at lave en film jeg længe har haft i tankerne.

Jeg har med stor sandynlighed kamera, kameramand og lyd.

Jeg har også en producer (skaffe ting koordinere osv).

Jeg mangler:
- Måske (hvis ikke jeg selv gør det) manusforfatter til at udarbejde min idé enten alene eller med mig. Har det meste, men selve det at skrive det ordenligt ned, får styr på dialogen osv.

- Lydman. En til at holde boom, og sørge for lyden bliver god. EXTREMT vigtigt, men desværre også kedeligt i manges øjne :(

- En SUPER øde location... et hus midt i ingenting. Gerne et vi må bo i mens vi optager (håber hus scenerne kan skydes på en weekend)

- Sminkør. En der kan lave et åbent benbrud, skræmmer og ligende.

- Dekoratør. En der skal få en bil til at ligne et trafik uheld. Dette kan gøres ved at filme rigtigt osv. Men hvis her en der kan få ruden til at se knust ud, dekorere bilen med glass og røg så jeg ikke behøver at gøre det, så ville det være fedt.

Jo mere jeg kan koncentere mig om min historie jo bedre

Er her nogen? Kender i nogen?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Patriarch 20 år siden

og en lysmand... igen noget jeg måske kan skaffe... men hvem ved... gerne en lysmand der kan skaffe lys også, for det tror jeg ikke jeg kan.

Og så er der jo self. tale om ikke betalene arbejde... :-/
Gravatar

#3 McPeter 20 år siden

Har du et bud på hvornår du skal bruge alle disse ting og i hvilken landsdel?

(og hvad vil det sige 'at holde boom'?)

Kan du skrive lidt små træk om hva idéen bag filmen er? (enten her eller via mailsystemet her på siden?)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4 filmz-Wacker 20 år siden

Jeg kan da godt være runner hvis i mangler sådan en he he he hvor øde mener du og hvorhenne skov, strand, hede
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#5 Patriarch 20 år siden

At holde boom vil sige lydmand.... holde stangen.. sørge for den ikke ses (sammen med kamera manden) og sørge for at oplyse hvis lyden er utydelig, eller man høre noget i baggrunden som ikke skal være der. Man har hørerbøffer på så man høre alt hvad kamara stangen opfatter.

Den skal filmes så tæt på københavn som muligt. Med øde mener jeg at det er skal være sandsynligt at der ikke er andre huse i nærheden hvor man kan søge hjælp.

Jeg vil meget gerne igang så hurtigt som det kan lade sig gøre da jeg meget gerne vil have sne.

Kort fortalt (uden at afsløre så meget) er filmen en thriller drama om et par der kører galt. Manden må løbe efter hjælp da det er ødet og der tilsyneladende ikke kommer nognen forbi. Kæresten (gravid) bløder kraftigt fra et benbrud, og vejret er koldt. Fyren finder så et sted at søge hjælp hvorefter filmen stiller det etiske spørgsmålet... hvor langt vil/må man gå, og påfører andre mennesker ondt, for at rede et andet mennekses liv (kæresten).

Ved ikke om det lyder specielt interessant, men emnet er inspireret af min store filosofiske interesse... Etikken... hvad er godt, havd er ondt.. hvad er tilladt.

Og ja.. en runner er aldrig af vejen. Ved ikke om det bliver nødvendigt.. men holder det lige i mende.
Gravatar

#6 filmz-Wacker 20 år siden

Det er meer fordi det lyder som noget let noget at lave og jeg keder mig alligevel *g*
Hvor vil du finde et øde hus i kbh he he
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#7 Patriarch 20 år siden

relativt let... men dog ikke sååå nemt igen... er ret ambisiøs :)

Kommer til at kræve nogle absurd gode skusepillere...

Og nej, ikke i KBH... men så tæt ved som muligt. F.eks kan jeg godt skaffe på baagø... men det bliver for dyrt i transport
Gravatar

#8 McPeter 20 år siden

Jeg på på en gammel gård i kgs. lyngby hvor der er nogle ret 'forladte' områder omkring - ikke så store, men noget af det ser ret faldefærdigt ud... og så er der en kæmpe have...
Hvis du vil se et billede taget fra haven klik her.

Men den ligger til gengæld lige mellem kongevejen og lyngbyvejen, så der er jo altså nok noget trafik-støj...

Og så er der jo også lige det med at jeg er i Spanien til d.17/2, så det kan tidligst blive i slutningen af februar eller i midten af marts...

Og så kan jeg vel altid lære at holde sådan en pind med en mikrofon hvis det er?! :-)

Ved ikke hvad de andre på kollegiet vil sige til det, men det kan jeg jo lige prøve at høre - vi bor en 10 personer og de er alle spejdere, så de plejer at være til at forhandle med... :-)
Huset består jo selvfølgelig af værelser, men vi har 2 store stuer, mindre opholdsrum, stort køkken, vaskerum, 2 kældre, haveskur, 2 badeværelser og 1 toilet, etc, så der burde være nok af muligheder...?!

Ved ikke om det er noget der har din interesse, men hvis du vil høre nærmere kan du jo lige sende mig en personlig besked...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 filmz-cko 20 år siden

lyder som et fedt project... men ingen af de områder er noget jeg er super til (arbejder selv på at blive bedre til dialog skrivning for tiden...)

Held og lykke med det, håber du smider den på nettet :)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#10 filmz-simonmou 20 år siden

jeg ved et godt område... men det ligger lidt langt værk.... nemlig omkring skagen.... super fedt område med klitter osv..
----------------------
Skål kammerat!!
----------------------

Skriv ny kommentar: