Gravatar

#31 filmz-pou 19 år siden

rosapigen du skriver :
"Jeg ser denne konkurrencen som en chance for at vise flaget. Jeg vil gerne arbejde med reklamefilm og ser dette som en mulighed for at skabe de forbindelser jeg har alt for få af :)
"

problemet er sådanset ikke konkurrencen, men at de tager penge for at du laver et stykke arbejde for dem.
Det hænger ikke sammen.
De begrunder det med at der er dyre præmier ??
Ja, men dem betaler virksomhederne jo.
Det vil sige at kortoggodt.dk "river" alle indskudene samtidig får de dig til at levere arbejdet, som de så til sidst sælger vidre til en virksomhed og skummer fløden der også. (500 deltagere x 300.- er jo alså en slat penge )

Så jeg bakker derfor de mange op som syntes det her er dybt umoralsk :-(

om der er nogle der bliver taget i røven, tør jeg ikke at sige, men det mener jeg ikke da folk jo selv melder sig til og har læst betingelserne igennem inden.

At du rosapigen vil benytte lejligheden til at pormonere dig selv i reklamebrancen syntes jeg er lidt tyndt. Hvis du har en god ide som du laver en reklamefilm over så er jeg sikker på at du kan gå til et reklameberau og få dem til at se på iden, uden at det koster dig 300.-. hvis du så siger at de ganske gratis kan udnytte iden og sælge den vidre uden at du skal have noget så tror jeg faktisk at de vil blive ekstra glade :-)

UMORALSK er vel ordet i denne "konkurrence".
Gravatar

#32 filmz-rosapigen 19 år siden

Janteloven længe leve!! Folk forventer at de skal ses og høres, tages i hånden og vinde præmierne, få kontakterne og forbindelserne, oplevelserne og morskaben. GRATIS!

Kunne det være det koster penge og resourcer at afvikle sådan en konkurrence?

Jeg tror næppe 500 deltager her det første år, max. 100-200, men lad os da tage regnemaskinen frem.

Vi ved hver virksomhed betaler 50.000 kr. 500 deltagere der betaler 300 kr. hver er 150.000 kr. I alt 300.000 kr.

Med annoncering, administration, event og præmier er der næppe meget i overskud. Og hvad så med de mennesker som tager sig tiden og initiativet er det unfair at de får lidt ud af det? Du skal også tænke på at der skal betales moms og skat af et eventuelt overskud.(bob)

Og helt ærlig, tjente de en millard million, ville jeg være nok så ligeglad. Tænk på, hvad DU får ud af det. Vejen til reklameburauernes opmærksomhed er ikke at præsentere dem for en ide, men mange.

Hvorfor betale 500 kr. for at deltage i Videomaraton eller Closeup. Umoralsk, nej. Det er med til at financere det, ellers kunne det ikke blive!!
Gravatar

#33 filmz-kilojulle 19 år siden

Hej rosa

pou der, betaler nok heller ikke for at komme ind på discoteker, for de skummer også fløden på deres drikkevare. Sikke en forfærdelig verden vi lever i. Min frisør tager hele 300 kr for en klipning. Måske skulle jeg tage iraneren næste gang, han tager kun 100 kr, sort.
Du havde en ide. Jeg har en ide og et kamera. Jeg bor godt nok i vejle, men jeg har en bil. Vi kunne deles om udgifterne, ellers har ingen af os råd til at medvirke en denne konkurrence.
Du kan bare sende en mail

Ciao julle
Gravatar

#34 filmz-gimleno1 19 år siden

#32 Søde Rosa, du taler om janteloven men det har intet med sagen at gøre. Det der gælder er ca$h og det kommer åbenbart som en overraskelse for dig at folk vil gøre hvad som helst for at få det. Hvis du vil noget indenfor reklame branchen så lad være at vælge en "Big Brother" agtig vej som denne, det vil aldrig blive taget alvorligt alligevel.
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#35 filmz-rosapigen 19 år siden

Jo, Gimle. Det er Jantelov. Du har så ondt i R.... Det eneste du kan er at brokke dig, og tale ned til folk. Få dig et liv, du bestiller jo ikke andet end at skrive i dette her forum. Kigger man rundt ved andre indlæg er du der med din negative holdninger og nedladende bemærkninger.

Og du skal IKKE kalde mig "søde". Jeg er træt af dette forum, hvor jeg som den eneste tilsyneladende tør vedstå hvem jeg er og ikke via dæknavn. Din tone er ødelæggende for dette forum, du burde smides ud.

Jeg takker dog alle andre for en saglig debat.

Rosa
Gravatar

#36 filmz-Business Monkey 19 år siden

Erhverslivet og kulturen har altid været fjender. LIGEGYLDIGT HVAD.

Af den simple årsag, at de har fuldstændige forskellige formål.

Selvfølgeligt skal der være et samspil, og det er der allerede. Det er derfor sådanna pengesultne virksomheder finder på andre måder de slipper for kompromisreglerne der i forvejen er etableret for retfærdighed til begge parter.

Jeg ville da aldrig i mit liv lave en film for at tjene penge.
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#37 filmz-gimleno1 19 år siden

#35 Rosa dog, tilsyneladende er man arrogant hvis man har en holdning der ikke lige passer i din bukselomme, det er jo ikke sundt - men fair nok, du bør måske bare være obs på det ;-) Men vær lige sød at fortælle mig hvad det er jeg har så ondt i røven over? Jeg har flere gange allerede pointeret for dig at jeg ikke SELV er blevet snydt, ej heller har tænkt mig at deltage, så hvad er der tilbage? Måske jeg kender lidt mere til den branche end du, har du tænkt på den mulighed?

Og nej, det har intet med jantelov at gøre - jeg hader den selv og ønsker alle der vil bryde den alt det bedste, så lad nu være at hive sådan et lamt kort frem, ikke?

Slap dog af, du tager det her utroligt personligt, det er bare en sludder for en sladder - jeg er tilbøjelig til at tro at du faktisk er en af arrangørerne og derfor flyver sådan op? Måske er årsagen til at ikke mange andre har kommenteret det her netop at der intet er at kommentere - og prøv evt. at skimme tråden igennem, flere er faktisk tilbøjelige til at give mig ret, omend min tone måske er en anelse for hård til dig - men det er altså ikke mit problem, men dit eget..
Gravatar

#38 filmz-gimleno1 19 år siden

Men Rosa (bemærk, ikke "søde" for du flejner jo totalt!), jeg vil trække mig ud af denne diskussion nu - ikke fordi jeg "har tabt" eller noget (ikke at der er noget at tabe i en menings udveksling, ej heller ser jeg det som en konkurrence..), men fordi jeg spilder min tid. Jeg har sagt hvad jeg ville ud med, og får jeg ret så syntes jeg sgu det er hamrende ærgeligt for de det går ud over - og får jeg ikke ret, nå ja, så er det jo bare lækkert! (og det mener jeg faktisk)

Og til sidst er her et spændende spørgsmål til dig, som du kan tænke lidt over - du behøver ikke svare herinde - MEN, hvis jeg er så hamrende anonym brokkende narrøv som du beskylder mig for, hvorfor bekymrer du dig så overhovedet for hvad jeg mener? ;-)

Skriv ny kommentar: