Gravatar

#1 filmz-kort&godt 19 år siden

Idekonkurrence skal lokke filmtalenter frem

Det gælder om at kreere den bedste reklamefilmide.

Kort&Godt er navnet på et nyt og meget anderledes filmkonkurrencekoncept. Alle med et digitalt videokamera og en god reklamefilmide kan deltage og dyste om kontante præmier på 50.000 kr.

Kort&Godt byder alle med et digitalt kamera fra alle flækker af velkommen. Grip dit kamera og film din gode ide. Vinderideen vil blive kåret ved en storstilet event i Filmby Århus (Danmark) til oktober og efterfølgende blive produceret at de tunge drenge i det Århusianske filmmiljø som reklamebureauet Recommended, Deluca Film og Dansk skuespiller katalog mfl. og vist i reklameblokke på Tv2.

Kort&Godt skal spotte fremtidens skæve hoveder og sære eksistenser. Dem vi kalder fantaster og idemagere.

Du kan læse mere om konkurrencen, konkurrencebetingelser og deadlines på Kort&Godts hjemmeside: http://www.kortoggodt.info
Gravatar

#2 filmz-gimleno1 19 år siden

Haha, hmmm....tror vist nok denne har været oppe at vende her før, og folk var i stand i at gennemskue den *G*
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#3 gi-jones 19 år siden

Altså jeg overvejer da at deltage, om ikke for andet, så for at kunne sige, at jeg har lavet et eller andet i år, men det her er altså ikke en reklamesøjle. Man kunne måske lige have lavet en forumsøgning, da denne konkurrence vist har været nævnt herinde et par gange allerede.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 filmz-gimleno1 19 år siden

#3 Lave noget i år, siger du? - Du kunne jo starte med at gøre dine projekter færdige ;-) *G*
Gravatar

#5 filmz-kort&godt 19 år siden

Hvad er der at gennemskue?

Du deltager med en eller flere gode ideer til de virksomheder der deltager. Det koster 300 kr. at indgå i konkurrencen. Beløbet dækker en lang række af de omkostninger der er forbundet med at afholde en sådan konkurrence, samt at sætte en begrænsning, så vi ikke bliver overdynget af ideer af mindre holdbar kvalitet. Det får folk til at prioritere!

Du afgiver dig rettigheden til din ide, ved din indtrædelse i konkurrencen. I denne sammenhæng kan man ikke tage patent på en ide, i såfald, hvad sker der hvis 2 for samme ide... hvem har så rettigheden? Så har vi en juridisk slåskamp allerede der!? (Det ville have været en anden sag, hvis det var den film du havde produceret som skulle vises?!)

Du skal tænke på at du indsender et ideoplæg. Den film du sender ind er ikke den film der bliver vist, ud over til juryen, ved eventen og på vores hjemmeside. Vinderideen bliver prof. produceret af blandt andet Recommended og Deluca Film.

Hvad får du ud af det?
Muligheden for at vinde kontante præmier, men vigtigst af alt: netværk. Bliver du en af de nominerede film, bliver du præsenteret for en lang række brancefolk. Alle der laver film kender til værdien i et netværk. Grunden til at Recommended og Deluca Film er med i denne konkurrence er fordi de gerne vil spotte morgendagens talent.

Om du er morgendagens talent vil tiden vise. Om du vil deltage i konkurrencen er naturligvis dit valg. Vi er naturligvis kede af hvis der er nogen der føler vi har noget at skjule. (Ordet gennemskue) Konceptet er forklaret på hjemmesiden og de vilkår der er forbundet med deltagelse.

Vi håber på din deltagelse ;-)

Http://www.kortoggodt.info
Gravatar

#6 filmz-gimleno1 19 år siden

Så kort og godt betaler man 300 kr. for at pitche en idé til jer som det så står jeg frit for at snuppe? Tjah, jeg ved ikke...jeg syntes ikke det lyder plausibelt, men det er måske bare mig..
Gravatar

#7 filmz-cko 19 år siden

Jeg overvejer da også at være med. For da en mulighed for at være kreativ og få det vist til nogle mennesker...
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#8 filmz-netrom1 19 år siden

Det er da en sjov lille konkurrence, jeg syntes også det kunne være sjovt at lave nogle små indslag,,,men #6 du har fuldkommen ret, det lugter langt væk af fusk / snyd / skore kassen på de små instruktørers bekostning,,, den var aldrig gået på musik området. De har regler som beskytter kunsteren (lidt for meget nogle gange) men os film folk kan de pisse på alt det de vil.

Jeg tror ikke den her den holder i retten, tror ikke man kan inddrage rettighedderne til iderne i en konkurance. (og da slet ikke en folk betaler for at deltage i)
Hvis den gør, så vil jeg lave en lille ole-opfinder konkurrence, lade deltagerne betale for præmierne og skore alle patenterne.

Hvis dette skulle undgåes så kunne man vælge nogle fiktive produkter fra nogle fiktive firma. Og så skal film skaberen beholde deres retighedderne.

Jeg vil hermed godt åbne en anden konkurrence,, det er en overskrift-konkurrence. Det er gratis at deltage og alle har mulighed for at være kreativ og få det vist til nogle mennesker... Hvad ville overskriften på Ekstra bladet eller BT være hvis den onde jonalist fik fingere i denne hirstorie.

MvH Netrom1
Gravatar

#9 filmz-kort&godt 19 år siden

Virksomhederne i konkurrencen kommer med et oplæg til hvad deres reklamefilm skal indeholde. Dvs. en ramme, nogle begræsninger. Hvis der er 2 der kommer på en ide der tilnærmelsesvis ligner hinanden, hvilket der er god sansynlighed for... hvem har så rettigheden? Derfor laves denne klausul! Vi laver altså denne klausul for at undgå den juridiske slåskamp. Og husk på, i klausulen kommer det til at fremgå at dit indsendte materiale ikke må vises uden din tilladelse.

Det koster 300 kr. at være med. Det koster penge og resurser at lave og afvilkle en sådan konkurrence, blandt andet 50.000 kr. i præmiepenge. Markedsføring af konkurrencen: En Event der skal markedsføre de nominerede... osv.

Desuden vælger vi de useriøse fra ved at lave en betaling, (Som er meget symbolsk) fuldstændig som andre filmkonkurrencer som Videomarathon og som Closeup gjorde det i sin tid. (500 kr.)

Ambitionen er at skabe en ny og anderledes konkurrence som kan forene kulturen og erhvervslivet, med vinding fra begge sider.

Gravatar

#10 filmz-rosapigen 19 år siden

Allerførst: Tak til kort&godt for at opfinde dette glimrende koncept, som giver os der laver film flere muligheder for at blive set og hørt.

Dernæst: Jeg tror ikke det er pengene folk øffer over. Jeg tror såmænd udemærket folk ved hvad det kræver af økonomiske og tidsmæssige resourcer og kan se fornuften i det. Det er klausulen. Som jurastuderende kan jeg berette: Skal man have rettighed over noget skal man søge patentet. Har du ikke patentet har du ikke rettigheden. Det vil også være gældende i denne sammenhæng.

Til kort&godt: Det jeg siger er, drop klausulen.

Skriv ny kommentar: