Gravatar

#21 gi-jones 19 år siden

Jeg tror det afhænger af hvilket deck du bruger. Hvis du har et prof dv-deck, tror jeg den har et TC output ligesom andre broadcast-enheder, men nu er vi ude i ting som jeg ikke er helt sikker på, da jeg aldrig har været så rig :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#22 filmz-pou 19 år siden

@vassego
"På et tidspunkt vil båndet dog blive slidt, da jeg brugte dv bånd tror jeg at jeg brugte dem ca. 10 gange.
"

Jeg har brugt det samme bånd i snart 3 år, svarende til ca. 37 film og det virker stadig perfekt.
Jeg købte en pakke med 5 dengang, og har kun brugt det ene + et som ligger til bagcku hvis jeg skal filme mere end 60 min af gangen.
Gravatar

#23 filmz-vassago 19 år siden

Jeg kan kun ryste på hovedet :)

Jeg har aldrig slettet masterbånd, råbånd, og har kun overskrevet bånd hvor der var materiale på, som jeg ikke rigtigt skulle bruge, dækbilleder osv. Det er en dårlig vane at bruge bånd så mange gange, og kan kun fraråde folk at gøre det - samt tro på at de bare holder evigt.

Det er selvfølgelig lige meget hvis det bare til hobbybrug osv (hvis man er indstillet på at det går galt en dag) - men hvis du er involveret i arbejde hvor du tjener penge (eller bruger penge), eller er fotograf på en produktion der koster penge, og en masse mennesker er involveret, så er det pinligste der kan ske at et bånd står af, eller at optagelserne har fejl af den ene og den anden art - på grund af bånd man måske har brugt masser af gange før, lidt for mange gange.

Når man kan købe bånd til 20-30kr stykket, så er alt andet dumt - eller i hvert fald uprofessionelt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#24 =galledalle= 19 år siden

Jeg gemmer også ofte mine gamle klip... Faktisk kun under optagelserne der er noget der forsvinder. Så ved ikke helt hvor meget mine bånd kan klare :S.

Og når jeg køber dem så billigt har jeg ingen grund til at bruge dem igen for ofte...
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#25 filmz-pou 19 år siden

@vassego

Jeg bruger kun mit udstyr til privat brug.
Og til Privat brug syntes jeg det er at skyde over målet at gemme ens råbånd efter endt redigering og færdigørelse af sin "film".
Når man først har fået det færdige resultat ud på fx. DVD og brændt en backup, så er der jo ingen grund til at genne hele råbåndet.

men faktum gik nu også mere på at en DV-bånd holder MANGE gange mere en ca. 10 gange.
Gravatar

#26 filmz-cybermaze 19 år siden

Hvis jeg ikke husker helt galt, mener jeg at kunne huske, at der på www.davk.dk har været en tråd netop om holdbarhed af mini-Dv bånd.

Og jeg mener i den forbindelse, at nogen påstod de havde brugt deres mini-Dv bånd op mod 100 gange.

Jeg er ikke helt sikker i min sag, men jeg vil prøve at finde tråden og linke til den her.
Gravatar

#27 filmz-cybermaze 19 år siden

For hvad det er værd, kan I læse lidt om brugernes erfaringer på www.davk.dk med mini-dv bånd her: http://www.davk.dk/modules.php?op=modload&name...
Gravatar

#28 filmz-vassago 19 år siden

#25: det siger jeg heller ikke at de ikke kan, jeg bruger dem bare ikke mere en max 10 gange.

Når man først har fået det færdige resultat ud på fx. DVD og brændt en backup, så er der jo ingen grund til at genne hele råbåndet.

Så kan man jo ikke rette på noget, hvis man vil have lavet noget om - hvis du altså sletter råbåndene.
Gravatar

#29 filmz-vassago 19 år siden

Gravatar

#30 Thorsby 19 år siden

#18 DV indeholder en ægte tidskode præcis ned til hver enkelt frame. De fleste kameraer håndterer dog blot dette ved at resette til 00:00:00:00 når der indsættes et nyt bånd, men den er der. Det er op til udstyret at håndtere den og gøre den anvendelig. Større kameraer kan indstille den som ønsket, jam-synce eller regenerere den (return), ligesom der findes studie maskiner med fuld remote styring og TC ind og ud.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/

Skriv ny kommentar: