#11 Ikke nødvendigvis, nogen har gjort, men andre er gået direkte fra S16 til at lave spillefilm, som f.eks Midsommer, Tæl til 100, Josef og Josefine, osv.
#11: de er vist glade for det på filmskolen, men det tæller også godt at du har været med på en masse, og ikke mindst - selv har lavet noget der viser at man har styr på sagerne.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#12 Ja man må jo sige at de har klaret sig pænt uden filmskolen!
#13 Selvfølgelig :) Vassago, af ren nysgerrighed, hvad laver du så? Eller... hvad er dine ambitioner? Jeg spørger kun fordi det ikke ses så let ud fra dine indlæg som det kan gøre fra andre - og så igen min nysgerrighed pirres, men du vælger jo selv om du vil svare ;)
#11 Super16 er i høj grad stiftet som et modspil til Filmskolen. Mange talenter er igennem tiden blevet afvist af Filmskolen og istedet for at give op, stiftede de Super16 med en "Nu skal vi kraftedeme vise dem!"-mentalitet.
#15 Det indtryk havde jeg faktisk også fået! Jeg har kontakt med nogle tidligere elever fra instruktørlinien på filmskolen og en ting der faktisk "bekymre" mig, er at skolen er så opsat på at de elever der kommer ind, og ydermere de der kommer ud fra skolen skal kunne ramme det brede publikum så sikkert, at skolen nærmest kvæler elevernes individuelle kreative potentiale. Dette er kun noget jeg har fået overleveret men det giver mening når man tænker på det pres der er kommet fra kulturministeriet efter at den nye regering er kommet ind og at vi som filmland er blevet anerkendte på det internationale markede! Så hvis man føler at man har en unik, ikke konform, fortællerstemme så er super16 da også en vej der er værd at undersøge!
Ps. Ved næste regeringsvalg stemmer jeg for orginalitet ;)
#14: Jeg arbejder med TV, primært på sport, hvor jeg er med til at lave basket, volley, boksning, sas-liga og alt muligt andet - selv bordtennis :) og det typisk som slow eller fotograf. Men jeg ved ikke helt hvor jeg har lyst til at ende, da jeg synes det meste er sjovt, alt fra foto til komprimering.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#18 Tusinde tak for din Goodwill! Du drømmer ikke om at skyde til film? Ikke at jeg skal forestille at nedgøre TV-produktioner, men der er vel en grund til at du er på et film forum? Og nu jeg er igang... du nævner foto - komprimering. Hvilken slags komprimering er det lige præcis du mener? Er der en speciel form for komprimering af billeder i sports-tv?
#11 filmz-write-off 19 år siden
#12 filmz-gimleno1 19 år siden
#13 filmz-vassago 19 år siden
#14 filmz-write-off 19 år siden
#13 Selvfølgelig :)
Vassago, af ren nysgerrighed, hvad laver du så? Eller... hvad er dine ambitioner? Jeg spørger kun fordi det ikke ses så let ud fra dine indlæg som det kan gøre fra andre - og så igen min nysgerrighed pirres, men du vælger jo selv om du vil svare ;)
#15 Thorsby 19 år siden
#16 filmz-write-off 19 år siden
Jeg har kontakt med nogle tidligere elever fra instruktørlinien på filmskolen og en ting der faktisk "bekymre" mig, er at skolen er så opsat på at de elever der kommer ind, og ydermere de der kommer ud fra skolen skal kunne ramme det brede publikum så sikkert, at skolen nærmest kvæler elevernes individuelle kreative potentiale.
Dette er kun noget jeg har fået overleveret men det giver mening når man tænker på det pres der er kommet fra kulturministeriet efter at den nye regering er kommet ind og at vi som filmland er blevet anerkendte på det internationale markede!
Så hvis man føler at man har en unik, ikke konform, fortællerstemme så er super16 da også en vej der er værd at undersøge!
Ps. Ved næste regeringsvalg stemmer jeg for orginalitet ;)
#17 filmz-jimmil 19 år siden
jeg tror jeg vil se på nogle af de ting i anbefaler, og forhåblig komme lidt videre.
Jimmi Larsen
#18 filmz-vassago 19 år siden
#19 filmz-write-off 19 år siden
Og nu jeg er igang... du nævner foto - komprimering. Hvilken slags komprimering er det lige præcis du mener? Er der en speciel form for komprimering af billeder i sports-tv?
#20 filmz-write-off 19 år siden