Gravatar

#21 gi-jones 19 år siden

Jeg har prøvet en del forskellige redigeringsprogrammer, og intet er dårligere end Movie Maker.

#20: Movie Maker er en gratis tilbehørs-ting i windows, og er at finde under Underholdning, hvis du har winXP.

Men det har vi nu tidligere diskuteret i en anden tråd, så lad nu det ligge.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#22 davenport 19 år siden

Jeg har lavet film i AOF-regi, som var kursusbaseret.
Jeg tror i har en del muligheder:
1: Kommunen - de har ungdomsskoler, der somregel råder over en del penge, samt kursussteder som AOF og FOF o.lign.
2: Dan en forening. Søg legater til den. Det kunne jo være der var andre end jer i nærheden af Esbjerg, der kunne tænkes at ville lave film.
3: Kontakt TVSyd. De har det hele. Tilbyd dem, at hvis i må låne deres ekspertise, og måske lidt redigering osv., så kunne de følge jer som en slags dokusoap, fx gennem et år.

Og skide være med jeres alder.. Jeg har lavet små film, siden mine fingre kunne nå REC-knappen..

Bare mine 2 cents..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#23 =galledalle= 19 år siden

#22 Rigtigt gode råd...og ikke for at tage æren fra dig har jeg også selv været lidt inde på emnet, men måske burde vi gøre noget ved det den her gang.

Nu må vi se hva der sker fremover...

Ps. hold øje med tekts-tv efter et kommende program: Det naive filmhold...
Hehe :)
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#24 filmz-nordstjernen 19 år siden

=galledalle=, tag dig endelig ikke af den slags idioter, som snakker skidt om jeres alder. Det er vigtigt, at alle aldre udtrykker sig kreativt. Det skal da ikke alt sammen handle om 30-åriges relationsproblemer, vel?

Jeg overvejer faktisk selv at hjælpe ander unge med at få produceret deres idéer, da jeg selv har semiprofessionelt udstyr til rådighed.. Det er ganske vist i opstartsfasen (og jeg bor ikke i nærheden af Esbjerg, men du kan jo skrive mig en mail, hvis det lyder, som om det kunne være noget? Skriv til [email protected]

-NS
Gravatar

#25 filmz-netrom1 19 år siden

Gratis penge! godt emne,,,

Det er vist rigtigt at det ikke kan lade sig gøre at nasse støtte kroner fra de steder som støtter profisionelt. Når man er under 18år. Men det betyder ikke at i ikke kan finde nogen som vil støtte jer! Jeg ved ikke hvorfor gi-jones ikke har fortalt det, men han skore faktisk 750,- fra en lokal bank til hans anden "skod" film! Det gjor han fordi han var under 18år. Den var sku ikke gået idag.
I skal bruge jeres aldet på en kreativ måde, I kan gå ind i en vilken som helst forretning og prøve at nasse hvad som helst,,, og ejeren ikke forvente det store tilgængeld.
Vi laver "no buget" film, jeg syntes selv man kan kalde det det når bugetet er på under 10.000 men når man ingen penge har så må man nasse! låne og få brugte ting. Vi har selv haft gode resultater og man når virkeligt langt når man siger at det skal bruges til en film.
Jeg nasse en BMW i sommers ved at ringe til en brugt bils forhandler og spørge pænt om jeg ikke måtte låne den BMW han havde til salg på internettet. så den bil havde vi ikke nogen udgifter til.
I kan leve højt på at i laver film et sted hvor der ikke er andre som gør det! Dem fra københavn har måske adgang til noget fint udstyr, men der over er der så mange som lavde film at man ikke kan regne med at få lov til at optage de steder man gerne vil.

Det kan være at i kan skaffe penge ved at kigge i retningen af komunnen eller amtet,,,, og ramme et eller andet område hvor der ligger en stak penge og venter på at blive brugt inden for et bestemt område,,,handicap, aids, intergration, arbejtsløshed,,,sådan noget. røv kedeligt men tilgengæld ligger der nok en ordenlig pose penge og venter på at nogen gidder.

MvH Netrom1

Ps. automekanikkere værkster har vi været særlig heldige med,,alle filmfolk skal have en :-)
Gravatar

#26 filmz-pedder 19 år siden

Det skal lige siges at jeg laver ofte film sammen med =galledalle=

Og til 20# (af evermind) kan jeg sige at vi har prøvet pinnacle 9
Da jeg købte det for næsten et år siden nu... Siden da har pinnacle bare lægget og samlet støv, fordi at når vi indspillede klip og redigere og hva man nu ellers gør når man laver film. så når man gemte filmen så var lyde 2-3 sek bagud.. Det er bare ikke særlig fedt at se en film hvor lyden er bag ud (minder lidt om tysk sykronisert film).

Hvis der er nogen der ved og det er en indstilling så må i gerne sige til..

Ps. Et af de bedste redigerings programmer er nok Final Cut, men det kræver en apple maskine..
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#27 Collateral 19 år siden

#26: Har oplevet samme problem med studio 8... Det er virkelig træls, men vil til trods for det købe http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102600 og håber på at det er bedre og har fjernet fejlen... Hvis det da ikke er en eller anden indstilling.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#28 filmz-netrom1 19 år siden

26# Hvis man vil være helt fremme i skone, så kan man kigge på Avid. De har en gratis vertion som helt sikkert er beregent på at fange intressen for deres produkt. http://www.avid.com/freedv/resources.asp

Men det køre virkeligt godt, og det koster jo ikke noget at prøve. Det tror jeg, jeg vil anbefale jer at bruge og det koster jo så ikke noget,,, og er bestemt bedre end movie maker (selv om jeg også har fundet gode ting i den).

MvH Netrom1
Gravatar

#29 filmz-netrom1 19 år siden

Humm chek det her: http://www.avid.com/freedv/tutorials/index.asp
Der er noget der ligner 1 times gratis tutorial,,lidt som at købe stoffer "det første skud er gratis"
Gravatar

#30 evermind 19 år siden

Okay, det lyder mærkeligt, for ikke at sige rimelig ærgerligt. Indtil nu har jeg mest brugt 8'eren, og der er jeg faktisk ikke stødt på problemet. Hvilke specifikationer har egentlig computeren, I redigerer på? Har I evt. besøgt Pinnacles hjemmeside, hvor der i forummet gives tip fra andre brugere vedr. fejl/problemer? Evt. kan det måske afhjælpes med en patch...

Jeg ved ikke, om noget af det kan være til nogen hjælp, men det er da et forsøg værd. :) Ellers kunne jeg måske være fristet til at købe programmet af jer, hvis prisen er god...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: