Gravatar

#1 =galledalle= 19 år siden

Jeg ville egenligt gerne høre om det er muligt at søge "økonomisk" støtte til nogle fremtidige projekter...

Jeg kender til filmfonde men ved ikke helt hvordan det fungerer. Sagen er den at vi søger penge til nyt og bedre da vores nuværende er noget værre **** :)

Hvis nogen der har nogen information om dette så vær sød at svar. (Det eneste der mangler er små 7.000 til 10.000...)
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#2 nakalay 19 år siden

Måske skulle I lige få dun under armene først. ;)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#3 =galledalle= 19 år siden

Jeg ser intet problem i at starte tidligt og det kan da kun værre bedre at være hurtigt ude og lære en masse. Faktisk er det eneste problem ved vores film den meget ringe kvalitet...

(Hvis andre ikke tror vi har hår under armene vil jeg meget gerne vedlægge billeder her i inlægget) :)
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#4 filmz-vassago 19 år siden

Ringe kvalitet? Hvordan det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 =galledalle= 19 år siden

Den ringe kvalitet jeg snakker om er grundet vores meget billige kamera og andet udstyr samt vores redigerings program...kort og godt er det alt hvad vi ikke selv kan ændre på uden klejner.

Og ja vi er unge men faktisk er det værste ved den alder at det ikke er nemt at få voksne til at spille med (andre end forældre) og når man så må bruge sine venner bliver det bare noget skidt....
Men bare vent og se når man har startet som 10 årig og har lavet film til skole projekter (der i øvrigt giver høje karaktere) kan man sagtens nå ud med noget dejligt flot nå man bliver lidt ældre.
Lige en sidste ting jeg synes ikke man skal dømme nogen ud for alder. Oplever tit der er folk der kommer op med film der ikke har nogen handling eller noget der er grafisk eller filmisk flot...
External Juice
-More than just movies
Gravatar

#6 evermind 19 år siden

Jeg ved desværre ikke så meget om, hvor der kan søges økonomisk støtte og den slags, men vil bare ønske jer held og lykke med det. Jeg synes, det er fedt, at I har sådan et gå-på-mod i så ung en alder... hellere det end at sidde og ærgre sig på sine gamle dage.

Sådan af nysgerrighed ville jeg da gerne vide, hvad det er for udstyr, I har. Og hvilket redigeringsprogram, I bruger...? Ikke at forglemme: Hvad er jeres planer med filmen?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#7 gi-jones 19 år siden

Det er SVÆRT at få gratis penge. Og det er jo heller ikke helt uden grund. I kan for så vidt både prøve DFI og Den Vestdanske filmpulje, men jeg tvivler på at de vil støtte køb af udstyr overhovedet. Og så er Jeres alder altså imod Jer i denne sammenhæng. I bør i hvert tilfælde kunne levere et godt manuskript, og så skal I nok også til at tænke i at bruge rigtige skuespillere. Prøv eventuelt www.dask-online.dk
Du kan skrive til Tommy, der ejer det. Han plejer at være meget flink til at hjælpe new-comers.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#8 filmz-gimleno1 19 år siden

I får ikke instituttet ell. lign. til at støtte jer med at KØBE udstyr. Med lidt held kan i låne noget af dem, og med ubeskriveligt held - pga. jeres alder - kan i måske få en titusinde ud af dem, til at dække jeres produktionsomkostninger som f.eks transport - men et hint, lad være at påføre "catering" som en omkostning, for det gider de ikke have at gøre med..

Jeg syntes i skal prøve men hav realistiske forventninger..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#9 Collateral 19 år siden

Man kan sagtens være kreativ uanset hvor gammel man er og har man lysten og er vild med film og tror på det man laver så kan man sagtens lave film!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10 filmz-gimleno1 19 år siden

#10 Det er jeg såmend enig, men filminstituttet støtter ikke folk med penge der ikke engang er myndige endnu. Det er nu også ligemeget, jeg syntes i skal gå ud, slå jer løs, eksperimentér, lær, blev bedre....og SÅ begynd at søg når i virkeligt styrer og har alderen med jer....

Og husk så at INGEN "sagtens" kan lave film som du siger - hvis det er udfordringsløst skal man holde sig fra det, ellers kommer det til at skinne igennem på resultater at der er tale om venstrehåndsarbejde..
..my hovercraft is full of eels..

Skriv ny kommentar: