Men i øvrigt. Der er jo andre måder at skaffe godt udstyr, end at købe det. Både i Århus og København er der deciderede filmværksteder og foreningen, hvor man kan låne, eller leje billigt, godt udstyr. Jeg ved ikke om I har noget tilsvarende i Jeres ende af landet, men ellers er der jo også tv-stationer, produktionsselskaber og så videre, hvor man kan forsøge at fedte sig ind. Vi har selv haft heldet med os på den måde, og selvom det kan være bøvlet at bruge andres udstyr, kan det give en hel del på kvalitetssiden.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#15 Gi-jones, af ren nysgerrighed, ville jeg gerne vide hvor i fik alle de canon Xl1(s)'er fra? Jeg så inde på "brutal Incassos" hjemmeside at i brugte flere til en specifik scene! Ville ønske at jeg selv havde adgang til den slags overforbrug af dyr kvalitets kram ;)
=galledalle=, som gimleno1 var inde på... Jeg tjekkede lige inde på ww.dfi.dk, for dig og de skriver selv at de ikke tilbyder støtte til talenter der ikke er myndige! Men i kunne jo være de første ;)
#16: Det ene købte vi for to år siden til vores første spillefilms-projekt. Det skal lige siges at på det tidspunkt havde vi lavet film sammen et godt stykke tid, og var ved at blive trætte af, at koordinere med det sted hvor vi dengang lånte vores udstyr. Det andet var et jeg lånte på min arbejdsplads, men det var altså kun den ene dag at vi optog med flere kameraer. Vi skulle køre en bil galt og havde sådan set kun et enkelt take. Faktisk var der fire kameraer i alt, hvor de to andre var almindelige hjemmevideo-typer.
Men så igen, behøver et XL1 altså ikke at være så fandens dyrt. Der er ganske mange af dem til salg brugt, fordi de nye XL2'ere er kommet. Vores eget er faktisk også til salg, hvis nogen skulle være interesserede :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg har ikke rigtigt været på en del tid og har ikke kunne svare på alle jeres spørgsmål...
Der var en der spurgte til vores filmudstyr og vi har følgende... Et meget billigt cam: Sony trv 12 tror jeg vidst nok. Der skam også er fint nok hvis filmen handler om nogle børn der filmer på en tur eller noget, men vi vil gerne lidt videre. Af redigerings program har vi stort set prøvet alt men intet af det har virket ordenligt...Og derfor har vi gået tilbage til skod programmet movie maker (der faktisk ikke kan kaldes for et redigerings program) men det virekr hos alle og det er derfor næsten nødvendigt. Udover det har vi Lys udstyr og vi har lige fået nyd lydustyr.
Jeg regnede ikke med at det var muligt at få noget stytte fra starten. Grundet vores alder, men det kunne nu være sjovt alligevel hvis nogen ville støtte så ungt et filmhold det er jo måske en måde at blive set på.
Jeg vil lige til sidst sige tak til alle her som har gjordt sit bedste for at hjælpe mig og met crew med en masse gode råd og også held og lykke til jer i jeres fremtidige projekter...
PS. det jeg sagde med sagtens er jo klart en overdrivelse men jeg vil nu hellere se let på det hele end som at se det som en umulig opgave...MAN MÅ ALDRIG GIVE OP...i filmens verden er alt muligt og man kan (sagtens) godt :)
At i har et dv-kamera bør bestemt ikke afholde jer fra at lave film om andet og mere end unger på tur. En god lyssætning kan gøre meget, og nogle film fungerer faktisk bedst uden at være alt for teknisk lirede.
Nu kender jeg ikke Movie Maker andet end af navn, men når det kommer til redigeringsprogrammer i amatørprisklassen, vil jeg næsten skyde på, at Pinnacle Studio (jeg mener, det må være nået til ver. 9 nu, det er i hvert fald den, jeg bruger) må være bedre. Jeg synes i hvert fald, det er rart at arbejde med, og der er mange gode features. Men okay, jeg har heller ikke just brugt det til filmprojekter...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#11 JannikAnd 19 år siden
Hvor i verden ligger Bramming?
#12 nakalay 19 år siden
#13 JannikAnd 19 år siden
#14 Collateral 19 år siden
#15 gi-jones 19 år siden
#16 filmz-write-off 19 år siden
Gi-jones, af ren nysgerrighed, ville jeg gerne vide hvor i fik alle de canon Xl1(s)'er fra?
Jeg så inde på "brutal Incassos" hjemmeside at i brugte flere til en specifik scene!
Ville ønske at jeg selv havde adgang til den slags overforbrug af dyr kvalitets kram ;)
=galledalle= held og lykke, bare klø på!!!
#17 filmz-write-off 19 år siden
#18 gi-jones 19 år siden
Det andet var et jeg lånte på min arbejdsplads, men det var altså kun den ene dag at vi optog med flere kameraer. Vi skulle køre en bil galt og havde sådan set kun et enkelt take. Faktisk var der fire kameraer i alt, hvor de to andre var almindelige hjemmevideo-typer.
Men så igen, behøver et XL1 altså ikke at være så fandens dyrt. Der er ganske mange af dem til salg brugt, fordi de nye XL2'ere er kommet. Vores eget er faktisk også til salg, hvis nogen skulle være interesserede :)
#19 =galledalle= 19 år siden
Der var en der spurgte til vores filmudstyr og vi har følgende...
Et meget billigt cam: Sony trv 12 tror jeg vidst nok. Der skam også er fint nok hvis filmen handler om nogle børn der filmer på en tur eller noget, men vi vil gerne lidt videre.
Af redigerings program har vi stort set prøvet alt men intet af det har virket ordenligt...Og derfor har vi gået tilbage til skod programmet movie maker (der faktisk ikke kan kaldes for et redigerings program) men det virekr hos alle og det er derfor næsten nødvendigt. Udover det har vi Lys udstyr og vi har lige fået nyd lydustyr.
Jeg regnede ikke med at det var muligt at få noget stytte fra starten. Grundet vores alder, men det kunne nu være sjovt alligevel hvis nogen ville støtte så ungt et filmhold det er jo måske en måde at blive set på.
Jeg vil lige til sidst sige tak til alle her som har gjordt sit bedste for at hjælpe mig og met crew med en masse gode råd og også held og lykke til jer i jeres fremtidige projekter...
PS. det jeg sagde med sagtens er jo klart en overdrivelse men jeg vil nu hellere se let på det hele end som at se det som en umulig opgave...MAN MÅ ALDRIG GIVE OP...i filmens verden er alt muligt og man kan (sagtens) godt :)
-More than just movies
#20 evermind 19 år siden
Nu kender jeg ikke Movie Maker andet end af navn, men når det kommer til redigeringsprogrammer i amatørprisklassen, vil jeg næsten skyde på, at Pinnacle Studio (jeg mener, det må være nået til ver. 9 nu, det er i hvert fald den, jeg bruger) må være bedre. Jeg synes i hvert fald, det er rart at arbejde med, og der er mange gode features. Men okay, jeg har heller ikke just brugt det til filmprojekter...