Gravatar

#1 MoH 15 år siden

Ville lige ligge en skole opgave her ind for at hører jeg menig og endelig gode råd.
Det er en skole opgave hvor vi fik 3½ uge til at finde på historien, skrive manus, finde locations, filme, redigere m.m.
Håber i har nogle gode råd og konstruktiv kritik.

[url= Deal[/url]
Gravatar

#2 AP 15 år siden

Jeg synes at der er en del gode detaljer rent filmisk - gode vinkler, klip og lys. Det eneste jeg studsede over var musikken i scenerne hos Don Cappuccions mansion. Den 'glade' jazz musik er måske lidt modstridende med det der foregår. Jeg tror måske at scenerne ville fungere bedre/blive mere mystiske hvis musikken var mere dunkel/truende. Eller måske ønskede i en modstridende effekt?
Gravatar

#3 MoH 15 år siden

Mange tak. Meningen var at det skulle være hans sted hvor man kun kommer hvis man har fået lov. Det er der han kan "slappe af" og kun dem han vil have skal komme kommer.
Vi ville ikke have at det skulle være et mørkt og dystert sted.
Gravatar

#4 MOVIE1000 15 år siden

jeg synes at musikken var passende, men en ting som jeg ikke brød mig om var themaet gangsters i DK :(, men det virkede fint det var bare lige deres (tror jeg) sjældanske accent. men ellers er jeg fuldstændig enig med AP. det jeg allerbedst kunne lide ved filmen var starten, lige indtil de begynder at snakke, men ellers RIGTIG GODT ARBEJDE
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 MoH 15 år siden

To fra sjæland, en jyde og jeg er fra fyn.
Ja vi synes også selv at det danske sprog ikke passer til, men vi synes det ville være bedre end dansk engelsk.
Gravatar

#6 MOVIE1000 15 år siden

#5 jah så må jeg jo sige i valgte rigtig, man kunne også høre når der kom engelske små sætninger lød det ret dansk.
Gravatar

#7 Twister 15 år siden

Glimrende kortfilm. I bruger de cinematografiske midler fint og har en velvalgt lydside. Et par ting jeg personligt havde ændret hvis jeg var i jeres sted:

- Jeg havde valgt al ligge en Voice-over over flashback sekvensen istedet for at køre med almindelig dialog (en voice-over ville forstærke følelsen af at der er tale om et flashback. Dermed ikke sagt at man ikke kan se det er et tilbageblik i jeres version, jeg mener bare det ville passe bedre ind)

- Jeg synes godt i kunne have benyttet en smule mere Low-key belysning (specielt i scenen hvor hovedpersonen er i tvivl om hvorvidt han skal skyde sin makker eller ej, her havde det været oplagt med nogle gode skyggebilleder).

Udover disse ting har jeg ikke så meget at sige. Igen - aldeles udmærket kortfilm.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#8 AP 15 år siden

enig med Twister. Mht. til scenen hvor hovedpersonen overvejer at skyde sin ven, var der så vildt jeg husker, ingen nærbilleder? det tror jeg også ville øge intensiteten i scenen, idet det giver mulighed for flere detaljer fx ansigtstræk osv. :-)
Gravatar

#9 Twister 15 år siden

@AP

God iagttagelse. Du har ganske ret. Den scene ville blive endnu bedre med et par nærbilleder. Hvis i nu havde lavet et nærbillede af hovedpersonens ansigt og hvor i så havde tilsat lidt low-key belysning ( evt. i form af en skygge der deler hovedpersonens ansigt - hvilket vil symbolisere hans indre kamp og tvivl om hvad han skal gøre. måske lidt ala dette billede http://www.16-9.dk/2009-02/side04/04_cfskyggeside....)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#10 MOVIE1000 15 år siden

jeg er også igang med en kortfilm sammen med 2 af min skolekammerater det er et skoleprojekt vi må slev bestemme handling og genre.

indtil videre har vi besluttet det skal være en komedie, sådan i stil med overdrevet komik måske ligsom Casper og mandrilaftelen, har vi ikke rigtig fundet ud af.

men indtil videre har vi fundet ud af at den skal handle om en elev der bliver låst inde på et toilet af en lærer, og læreren vil have noget (måske en kage) for at lukke eleven ud igen, de 2 andre elever skal så skaffe det, inden for et bestemt tidperiode fordie eleven der er låst inde skal til sin storesøsters bryllup.

Skriv ny kommentar: