Gravatar

#1 martin_v 14 år siden

Vi er blevet færdige med vores nyeste kortfilm Till Death Us Do Part

Der er et link til den her:

http://vimeo.com/12362116

Det ville være rigtig cool med noget feedback, da vi selv synes, at det er en underlig størrelse, vi er kommet frem til.
Vi er godt tilfredse med slut-resultatet, men har svært ved at placere den genremæssigt, så det kunne være sjovt at høre jer herinde, hvilken side den hælder mest til.
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

Det er uden tvivl en af de bedste kortfilm, der er blevet postet herinde!

Jeg synes i skal prøve at sende den rundt til festivaller til næste år(eller dem i kan nå i år).

Navnet er jeg ikke helt vild med dog. Det er for voldsom og bastant i forhold til filmen.
Gravatar

#3 torp 14 år siden

Jeg er meget imponeret over det visuelle.

Historien er jeg dog ikke helt sikker på, om jeg har fat i.
Kan du prøve at knytte en kommentar til slutningen?
Gravatar

#4 Skeloboy 14 år siden

#3 -
konen er død hele tiden, og hun betragter ham i hans hverdag, hvor han ikke har det godt. Han skyder sig selv, og de bliver genforenet i efterlivet.

[Spoilertag indsat af Red.]
Gravatar

#5 filmz-jonasgr 14 år siden

ups det var sgu den forkert tråd
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#6 martin_v 14 år siden

Tak for den positive feedback. Lækkert at høre, at folk kan lide ens indsats.
Vi er i gang med at finde festivaler, som den er egnet til. Som jeg skrev i det første indlæg, så har vi svært ved at finde en genre eller hook til den

Skeloboy har ret, når han kommenterer slutningen. Måske ville en spoiler-boks dog klæde den, så at alle ikke får filmens finale serveret herinde ;-)

#5 Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit indlæg.
Gravatar

#7 Skeloboy 14 år siden

#6 - nå ja, spoiler, sorry:)

Jonasgr kom bare til at skrive et svar her, som skulle have været i en anden tråd
Gravatar

#8 filmz-jonasgr 14 år siden

#6 Jeg kom såmænd blot til at skrive i den forkerte tråd.

Men nu fik jeg da på den måde set filmen og jeg vil give Skeloboy ret i, at det er en rigtig god film. Selve slutningen af filmen opsummerer også rigtig godt, hvad filmen handler om og det vil nok få de fleste til at se filmen igen for at se efter detaljer.

Klipningen er en af de vigtigste ting i denne forbindelse og det fungerer godt og tager heldigvis ikke overhånd. Ligeledes kan jeg godt lide den lettere dystre stemning, hvor det giver god mening at farverne er meget mørke og passer også godt til temaet.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#9 Skeloboy 14 år siden

Men prøv festivalerne. Det er meget simpelt, man melder sig til online og sender en DVD...

Af danske kan nævnes:
Odense Internationale Film Festival(de har dog lukket for tilmelding i år, så vent til næste år)
Århus Film Festival
Bornshorts
Future Shorts

Af større udenlandske:
Los Angeles Short Film Festival
Clemont-Ferrand Film Festival
Tampere Film Festival
London Short Film Festival
Kortfilmfestivalen.no

Mange af dem er nok først til næste år i kan komme med. Men giv det da et forsøg.
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 14 år siden

Glem ikke Berlinalen.... der er forholdsvis stor chance for, at de ville vise den i deres kortfilmsprogram.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: