På målstregen forsøges der i bund og grund at nå det primale urmenneske hos publikum i “10,000 B.C.”, som egentlig, når alt kommer til alt, er en banal kærlighedshistorie med oplevelsen af jagten og byttet, rovdyret og chokket, et diktatur her og et oprør der, en smule spænding og en smule forløsning. Iklædt animation, overtro, smuk natur og lasede kostumer er “10,000 B.C.” en meget dyr b-film med en række b-skuespillere, der sikkert nok skal tilfredsstille producerne (heriblandt instruktøren), men spørgsmålet er vel, om Homo sapiens i dagens Danmark gennem evolutionen efterhånden ikke har udviklet sig nok til ikke at lade sig nøjes med den slags?
#21 lasse78 16 år siden
Troer at jeg bare glemmer at se denne i biffen, HVIS da ikke den er ude på så stort et overdrev at det direkte er fedt. Men det er det måske ik?
#22 filmz-omega2005 16 år siden
Derimod var der et overfladisk kærligheds plot som faktisk var det eneste som bare kunne trække filmen lidt op. Kostumer lignede da også noget fra en dårlig B film, bambus stammen "dem med bambus masker" fandt jeg dog særdeles underholdende (til stor irritation for andre biografgængere i nærheden af mig).
Vil absolut ikke anbefale folk at betale for at se denne film, de penge er givet bedre ud et andet sted.
#23 dallehc 16 år siden
#24 filmz-Kadann 16 år siden
Selvfølgelig kan man ikke altid vide om filmen rammer ens smag, men når så mange anmeldere mener at den er skidt, bør der blinke et par advarselslamper.
#25 filmz-BWS 16 år siden
MVH
#26 Patriarch 16 år siden
#27 filmz-vassago 16 år siden
#28 Patriarch 16 år siden
For ikke at tale om at traileren lyste langt væk af lort :)
#29 filmz-sarabay 16 år siden
#30 kasper0204 16 år siden