“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Martindan 16 år siden

#9 - lad mig gætte, det er Big Sam der siger det :D

nogen der kan spoile mig Big Sam's big one line? Ingen film med Samuel Jackson uden han lige siger nogle big fucking good one liners, uanset genre.
for cryin' out loud......
Gravatar

#12 Bohemian 16 år siden

jeg må erklære mig helt uenig ; )

8/10

Glæder mig til at se DC Udaven som eftersigende skulle være bedre
Free in serenity.
Gravatar

#13 filmz-Kragmose 16 år siden

Utrolig uenighed blandt anmelderne angående denne her :)
Det tar jeg som et tegn på at jeg nok lige skal vente til den får tv-premiere.
Gravatar

#14 thomas040 16 år siden

jeg syntes også den var udmærket... og lavede nogle finurlige små twists jeg godt kunne lide.. og for første gang var jeg ikke irriteret på john cusack....
Failure is a zero out.
Gravatar

#15 Kiksmann 16 år siden

Anmelderen til denne film bryder sig åbenbart ikke om den type film, men hvorfor så anmelde den???
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#16 ImpulzE 16 år siden

Er lige kommet hjem fra den lokale biograf. Og efter havde set 1408, må jeg indrømme Mikael Hansens anmeldelse af filmen er yderst negativt, det giver forkerte indtryk af filmen og helt sikkert fejlvurderet.
Så er glad for at jeg havde ventet med læse denne anmeldelse efter filmen og ikke før. For den er ikke så ”slem”, som der står beskrevet her.

4/6
"You shoot me in a dream, you'd better wake up and apologize"
Gravatar

#17 thomas040 16 år siden

anmelderen på filmz ser ud til at være den eneste der virkelig syntes den er gudsjammerlig dårlig...

http://www.rottentomatoes.com/m/1408/
http://www.scope.dk/film.php?id=5294&fil=4
http://imdb.com/title/tt0450385/
Failure is a zero out.
Gravatar

#18 HonoDelLoce 16 år siden

Forstår heller ikke helt denne anmeldelse..

I'm all for at anmeldelser kun afspejler en enkelt persons smag.. Men det der er bare flaming! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#19 filmz-thehorrerfreak 16 år siden

Jeg har ikke så meget til overs for denne anmeldelse. Synes at Filmz anmeldere er meget negative når det kommer til gyser film. Saw IV var jeg dog helt enig i at de gav den 1 stjerne for det var værste omgang bras jeg længe havde set. 1408 der imod burde have haft 4 el. 5 stjerner. Det er en af de uhyggeligste film jeg længe har set.....
Gravatar

#20 thomas040 16 år siden

det er jo fair nok hvis han syntes den er forfærdelig dårlig.... men syntes måske ikke hans argumenter holder helt....

Det virker ganske enkelt ikke troværdigt, at så ekstreme ting sker i et hotelværelse, hvilket fjerner spændingen fra filmen. Man bliver ikke overrasket over de ting, som sker, hvilket til dels skyldes filmens musikscore, der lægger op til størstedelen af de chok og overraskelser, filmen gerne vil byde på.

troværdighed i en gyser er meget at forvente, men suspension of disbelief må man forvente.... at musikken lægger OP til chok og overraskelser er jo ganske normalt for den slags film, men hvis han mener at det ødelægger alle overraskelser, så er det jo en fin subjektiv vurdering...

det syntes jeg nu bestemt ikke at det gjorde....
men at begivenhederne tangerer til det ekstreme, er jo netop hele filmens ide... og derfor at folk tager livet af sig selv.... jeg syntes det var ganske spændende at se om han ville ende med at tage livet af sig selv, eller overleve...

lidt citater fra anmeldelsen, som får mig til at tage den lidt mindre alvorligt...

"1408" indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.

hedder det ikke "at bo I et værelse"?
og "opbevare filmen I dette værelse..."
og "for så bliver DEN i det mindste brugt til noget..."

??

og hvad betyder det egentlig? at blive brugt til noget fornuftigt.. ? :)
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: