“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Slettet Bruger [3629084155] 16 år siden

#20 Dine rettelser til sidst holder ikke. Jeg vil personligt selv sige 'på værelse', men det er nok mest af alt en smagssag.
Og den sidste er du helt væk - anmelderen mener, at værelset i det mindste vil blive brugt til noget fornuftigt, ikke filmen.
Et værelse - 'så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.' - grammatik!
Forsøg at holde kritikken saglig frem for at forfalde til ordkløveri - især ordkløveri af så tvivlsom karakter.
Gravatar

#22 filmz-B|aze 16 år siden

Synes også anmeldelsen er lige lovlig hård. Men nogen speciel god film er det nu heller ikke.
Starter faktisk godt synes jeg og den første halvdel af filmen holder spændingen og et par gode gys bliver det også til.
Men i 2. halvdel begynder det at gå galt og til sidst kammer det helt over og bliver alt for mærkelig. Slutningen er sgu også en kende plat
3/6
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#23 MTK 16 år siden

Tja, var langt hen af vejen en metervareproduktion, men stadig på sin vis underholdende. Mener også at 1 stjerne er i underkanten, vil personligt smide 2 til 2½ efter den.
Gravatar

#24 Lard Hanson 16 år siden

Jeg synes nu, den var rigtig god. Og virkelig spændende.
Gravatar

#25 Slettet Bruger [670102854] 16 år siden

Helt enig for så vidt angår karakteren... Det er en rædselsfuld og kedelig film, som bare føles 10 gange længere end den er.

Jeg var inde at se den sammen med 9 andre, og alle kedede sig helt vildt... Ikke siden Alexander har jeg prøvet at kede mig så meget...

Og så er filmen bare ekstremt forudsigelig og fyldt med alverdens gyserklichéer... Den eneste chockeffekt jeg ikke forudså var filmens sidste...
Gravatar

#26 Spanner 16 år siden

Filmen er bestemt ikke noget særligt, men ligesom 6 stjerner bør reserveres til noget virkelig ekstraordinært, så bør 1 stjerne også reserveres til virkeligt elendige film. Alene det, at Cusack gør et hæderligt stykke arbejde i filmens eneste egentlige rolle bør give mindst to stjerner.

Hvis denne film får én stjerne, hvor få skal man så give til f.eks Alone in the Dark, der er en stinker af Ed Woodske proportioner
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#27 thomas040 16 år siden

jeg elsker ordkløveri... især derfor misforstår jeg ofte helt regulære sætningers betydning...

jeg undskylder :)
Failure is a zero out.
Gravatar

#28 jessup 16 år siden

1 stjerne er alt for lidt - ikke noget mesterværk men en kompetent lille thriller/gyser.
This is just until June
Gravatar

#29 Kiksmann 16 år siden

Jeg fatter ikke at samme anmelder har givet 5 stjerner til Mr. Brooks???
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#30 filmz-DocDoom 16 år siden

#18: "I'm all for at anmeldelser kun afspejler en enkelt persons smag"

Det er blevet meget populært at ytre dette her på Filmz, ser jeg løbende. Men det er i.m.o. ikke hele sandheden.

En anmelder bør have et vist grundlæggende kendskab - og et bedre kendskab end det gennemsnitlige publikum - til forskellige fortælleteknikker, kameraarbejde, plotformidling m.v., og dét bør afspejles i anmeldelsen.

Det er dog klart, at en film med perfekt skuespil, flotte billeder, flot lydside osv. aldrig bør score topkarakter, hvis anmelderen slet og ret finder den kedelig.

Det er spørgsmål om individuel smag ... men ikke kun om individuel smag.

Tag nu fx. en film med Martin Lawrence... Nej ok, dårlig joke :-)
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: