“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.
#21 Slettet Bruger [3629084155] 16 år siden
Og den sidste er du helt væk - anmelderen mener, at værelset i det mindste vil blive brugt til noget fornuftigt, ikke filmen.
Et værelse - 'så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.' - grammatik!
Forsøg at holde kritikken saglig frem for at forfalde til ordkløveri - især ordkløveri af så tvivlsom karakter.
#22 filmz-B|aze 16 år siden
Starter faktisk godt synes jeg og den første halvdel af filmen holder spændingen og et par gode gys bliver det også til.
Men i 2. halvdel begynder det at gå galt og til sidst kammer det helt over og bliver alt for mærkelig. Slutningen er sgu også en kende plat
3/6
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
#23 MTK 16 år siden
#24 Lard Hanson 16 år siden
#25 Slettet Bruger [670102854] 16 år siden
Jeg var inde at se den sammen med 9 andre, og alle kedede sig helt vildt... Ikke siden Alexander har jeg prøvet at kede mig så meget...
Og så er filmen bare ekstremt forudsigelig og fyldt med alverdens gyserklichéer... Den eneste chockeffekt jeg ikke forudså var filmens sidste...
#26 Spanner 16 år siden
Hvis denne film får én stjerne, hvor få skal man så give til f.eks Alone in the Dark, der er en stinker af Ed Woodske proportioner
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#27 thomas040 16 år siden
jeg undskylder :)
#28 jessup 16 år siden
#29 Kiksmann 16 år siden
#30 filmz-DocDoom 16 år siden
Det er blevet meget populært at ytre dette her på Filmz, ser jeg løbende. Men det er i.m.o. ikke hele sandheden.
En anmelder bør have et vist grundlæggende kendskab - og et bedre kendskab end det gennemsnitlige publikum - til forskellige fortælleteknikker, kameraarbejde, plotformidling m.v., og dét bør afspejles i anmeldelsen.
Det er dog klart, at en film med perfekt skuespil, flotte billeder, flot lydside osv. aldrig bør score topkarakter, hvis anmelderen slet og ret finder den kedelig.
Det er spørgsmål om individuel smag ... men ikke kun om individuel smag.
Tag nu fx. en film med Martin Lawrence... Nej ok, dårlig joke :-)