“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.
#41 Kiksmann 16 år siden
Men jeg fatter ikke at man sætter en som tydeligvis ikke bryder sig om den slags film til at anmelde dem.
Find dog nogen som kan lide den slags inden i sender dem ind og ser filmen det er da det mindste man kan gøre. Det sparer dem som bruger anmeldelserne for at gå glip af noget de kan lide. Og anmelderne slipper for at vi hagler dem ned bagefter, fordi vi mener de er helt afmarcheret.
#42 filmz-vassago 16 år siden
Men jeg fatter ikke at man sætter en som tydeligvis ikke bryder sig om den slags film til at anmelde dem. Find dog nogen som kan lide den slags inden i sender dem ind og ser filmen det er da det mindste man kan gøre.
Det er noget af det mest sorte jeg har læst i denne tråd. Sådan fungerer tingene jo ikke - hverken her eller andre steder. Politiken, EB, Filmnet, Cinemazone (så vidt jeg ved) - har jo ikke en bestemt type anmelder man benytter sig af til bestemte genrer - netop for at få et mere nuanceret billede af film.
Hvis man sendte Slasher/Horror buffs ind for at se en film som "Halloween", så ville man jo få et helt andet billede - og film generelt ville få langt højere rating - men på et forkert grundlag. Det handler jo ikke om at fedte for fans af genren, at please så mange som muligt, men at give et nuanceret billede som både Hr. og Fru Danmark samt de fleste andre kan forholde sig til.
... Og til sidst, hvordan ved du at anmelderen ikke kan lide denne type film?
#43 Mr.E 16 år siden
Stor anbefaling til denne film. Den holder!
#44 NOWhere 16 år siden
Jeg var dog glad for effekterne, som jeg synes burde hive den op på i hvert fald en stjerne mere alene. Det er jo trods alt ikke hånddukker og ketchup, det her. 3/6 herfra.
Jeg havde dog meget svært ved at forstå filmens logik:
De fleste af Stephen Kings overnaturlige historier handler om en indre konflikt manifesteret i spøgelser o.lign. f.eks The Shining. Altså et symbolplan og et realplan.
Jeg har tolket det som, at Enslin er fanget af sin fortrængte sorg over sin datters død, og ender derfor i et mentalt loop af tragedie (hotelværelset), men hvordan er det Enslin ender på realplanet?
#45 filmz-vassago 16 år siden
#46 Kiksmann 16 år siden
Jeg tillod mig faktisk at kigge på hans profil, og ud fra den ville jeg klart ikke give ham en "gyser", næ snarer en action eller thriller. Jeg ved godt det kan være svært at skelne mellem thriller og gyser, selv for producenterne.
#47 filmz-vassago 16 år siden
Og mht det andet, forsvare hvad? At han er uenig med dig... At man ikke kan li' filmen er da en ærlig sag. Ville du seriøst foretrække at man sendte en inkarneret gyserfan ind for at se en given film, for at få det bedste billede af dens kvaliteter eller mangel på samme. En dejlig unuanceret anmeldelse, godt farvet af præferencer - og hvis den så ikke lige levede op til hardcore fans og lign, så skulle man "undskylde" i forum for at man havde taget fejl, eller at man er uenig? Come On...
#48 elwood 16 år siden
obs! overstående beskrivelse kan måske være overdrevet lidt, men det er for at tydliggøre forskellen bedre 8-)
men hvordan sker det egentlig, trækkes der bare lod blandt anmelderne, om hvad de skal se, og dem som har været uartig tvinges til at anmelde den nyeste Rob Schneider film 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#49 chandler75 16 år siden
#50 rockysds 16 år siden