“1408” prøver at give både spænding og gys, men intet af det lykkes. Historien er overdrevet, og selvom John Cusack gør hvad han kan i rollen som Mike Enslin, så kommer man aldrig til at føle den uhygge, som en gyser bør indeholde. “1408” indeholder ikke mere spænding end nyhederne på tegnsprog, og siden ingen andre end hovedpersonen vil bo på værelse 1408, kan man jo overveje at opbevare filmen på dette værelse, for så bliver det i det mindste brugt til noget fornuftigt.
#51 Zabriskie 16 år siden
"Lorte anmeldelse og lorte anmelder... Så er det sagt..."
"Din anmeldelse er mere spænding end nyhederne på tegnsprog.
Jøsses !! du skal nok vende dig til at skrive på nette, for ingen andre vil udgive sådan en omgang lort på papir."
#52 filmz-DocDoom 16 år siden
Hvis der var penge i at udgive lort på papir, så har jeg lige trukket en god skilling ud i kloakken via mit elskede Ifö :-(
Ang. nyhedere på tegnsprog: Er der andre end mig, der nogensinde har grublet over, hvorfor dét program har en kendingsmelodi? Programets seere kan jo for fanden ikke høre den! :-)
#53 thomas040 16 år siden
#54 Kiksmann 16 år siden
Nej han skal ikke forsvarer sig overfor mig. Jeg kan faktikt godt forstå at han ikke vil forsvarer det som han har skrevet i denne tråd. Der gives et fint eksempel på hvorfor i #51.
Men jeg mener, at man må godt kunne lide den slags film, ikke at man skal være HARDCORE, som du skriver. Men man må gerne have lidt indsigt i det stuff som man skal ind og se. Du går jo heller ikke op til en eksame i strikketøj hvis du ikke kan strikke vel???
#55 filmz-DocDoom 16 år siden
"At spise" - ja!
"At spiser" - nej, vel?
"Jeg spiser" - ja!
"Jeg spise" - nej, vel?
"Vil spise" - ja!
"Vil spiser" - nej, vel?
Den kan du så bruge på verber, der i første og tredje person nutid har stumt r. Jeg griber et eksempel ud af den blå luft:
"Vil forsvarer" - not...
"Vil forsvare" - ja tak..
Hehe :-)
#41: "Find dog nogen som kan lide den slags inden i sender dem ind og ser filmen"
Det er virkelig en gang bull. Det er da som at sætte ulven til at vogte får. Eller at sætte Martin Lawrence til at anmelde alle Rob Schneiders film og omvendt.
Med andre ord: Hvis du kun lader en anmelder, der er totalt sucker for en bestemt genre, anmelde film i den genre, så ville du få den omvendte situation; at alm. biogængere med en allround smag, der lige ville prøve kræfter med fx. en Jim Carey-film eller en slasher-gyser, ville kunne blive slemt skuffede og mindst lige så sure på anmelderen, der havde ladet sin anmeldelse af en semisløv genrefilm farve af sin forkærlighed for genren.
#31: Hmm, det kan der være noget om. I.m.o. er sandheden nok noget midt imellem. Hvis der ER en sandhed :-)
#56 Kiksmann 16 år siden
Prøv at kigge på det som du selv skriver i #30, og forklar venligst, og jeg citere:
"En anmelder bør have et vist grundlæggende kendskab - og et bedre kendskab end det gennemsnitlige publikum - til forskellige fortælleteknikker, kameraarbejde, plotformidling m.v., og dét bør afspejles i anmeldelsen.
Det er dog klart, at en film med perfekt skuespil, flotte billeder, flot lydside osv. aldrig bør score topkarakter, hvis anmelderen slet og ret finder den kedelig."
Citat slut.
Det er jo lidt det samme som jeg skriver, mit er måske bare lidt mere sort/hvidt, ja det vil jeg dig ret i. Men det er i bund og grund det samme som dit.
En stjerne bør kun gives hvis der ikke er noget der fungere i filmen, og der er noget som fungere i den film. Det som er det helt store spørgsmål i denne tråd er jo, hvis denne film skal have en stjerne, hvad giver man så makværker?
#57 filmz-vassago 16 år siden
#58 filmz-DocDoom 16 år siden
Jeg kan nu ikke se, at det er det samme jeg skriver. Lidt firkantet sagt skriver du, at en film skal anmeldes af en, der kan lide genren, mens jeg skriver, at en anmelder bør besidde en vis portion generel filmkundskab, og at dette - sammen med hans smag - bør afspejles i anmeldelsen.
Og nej, jeg fandt ikke én stavefejl. Jeg fandt adskillige. Men da jeg ikke kan lære dig at stave hér - for SÅ meget keder jeg mig alligevel ikke - begrænsede jeg mig til at forære dig et lille redskab, der kan afhjælpe gentagne og meget iøjnefaldende grimmerter. No thanks needed - hehe :-)
Jeg er i øvrigt meget skuffet over, at du ikke kan lide min lille present, jf. "jeg citere" - hehe :-)
#59 filmz-wetfox 16 år siden
Nice one ;)
Anyway, jeg er heller ikke enig i anmeldelsen. 4/6 herfra for den gode underholdning, 3/6 hvis man skal se den på et lidt mere kritisk niveau.
#60 Kiksmann 16 år siden
#57 Vi to bliver ikke enige. Det er jer der bestemmer, og jeg kan godt forstå i ikke vil ændre på jeres koncept, det er ok med mig. Alle kan jo ikke være enige alligevel.