“3:10 to Yuma” bevæger sig inden for traditionens rammer af den westerngenre, som filmen åbenlyst er et udspring af. Men trods en forudsigelig udvikling og arketypiske vendinger fornemmes instruktøren James Mangolds fascination af en af filmhistoriens mest produktive stilarter. Skuespilpræstationerne imponerer og atmosfæren er genkendelig, men der savnes fornyelse, og så er det ikke til at komme uden om filmens lidt for løse ender og indledningsvis lidt for fraværende dynamik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Highland Park 15 år siden

Er der ikke lige en admin., som har set filmen, der gider at smide spoilertags om de relevante tekstbidder?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#22 Benway 15 år siden

Så er det gjort.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#23 Highland Park 15 år siden

Tak Benway. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#24 MadMartigan 13 år siden

Er jeg den eneste der syntes, denne film er skruet smask dårligt sammen???

Er det ikke lidt utroværdigt, at de kun er 3, der skal eskortere Wade til toget, og den enste der har en smule erfaring i det, er hårdt såret.

Det næste er Wades evne til at overmande dem hele tiden. Da Wade overfalder McElroy på hesten, er der INGEN af de andre, der når at gøre noget, det undre mig en smule. Da han dræber Potter, er der ingen der vågner, før det er for sent. Da han er ude og pisse, står Evans og blomstre, mens Wade lige forsvinder bag en busk, og dukker frem og klapper ham ned.

Og så jagten fra hotellet til toget, mon ikke der var bare én der kunne have ramt en af dem noget før, især hvor de løber i det hus, der er ved at blive opført.


Jeg syntes det er en skam, det ikke bare er en lidt mere realistisk. Filmen har ellers både skuespillere og billedside til at have blevet en rigtig god Western.

Dem der siger det er den bedste western, siden Unforgiven, har tydeligvis ikke set Tombstone.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#25 BN 13 år siden

MadMartigan (24) skrev:
Dem der siger det er den bedste western, siden Unforgiven, har tydeligvis ikke set Wyatt Earp.


Så er dén rettet.

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 MadMartigan 13 år siden

He He He... Ja, der er vi så ikke helt enige ;-)
I'm your huckleberry...
Gravatar

#27 filmz-Bruce 13 år siden

#24 Jeg tror nok du skal finde én mere :) Det er dog ikke mig. Jeg er normalt ret fjendsk indstillet, når det kommer til remakes, men Mangolds version er meget vellykket mht. at puste nyt liv ind i originalforlægget, samtidig med at tonen fra de gamle westerns bibeholdes.

Dette er ikke en western, som har til hensigt at lægge sig i fodsporet på Unforgiven, men som vil bringe den klassiske western historie til live igen, mere sort/hvid end grå.

Bale leverer i mine øjne en af sine bedste skuespils præstationer, nærmest skåret efter James Stewart.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 BN 13 år siden

MadMartigan (26) skrev:
He He He... Ja, der er vi så ikke helt enige ;-)


Ups! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: