Hvad der sælger filmen som underholdning er dens mange visuelt duperende scener. Fra synet af tusindvis af pile, der skygger for solen, over angribende mutant-næsehorn til skibe, der bliver flået i stykker af stormbølger. Action leveres igennem adskillige imponerende slow motion sekvenser, hvor vi får demonstreret præcis hvor mange måder en mand kan slås ihjel på med et spyd. Meget andet har filmen dog ikke at byde på og scenerne kommer hurtigt til at trække ud. Efterhånden får man fornemmelsen af, at hvis scenerne blev vist i normalt hastighed, ville filmen næsten halvere sin spilletid.

“300” handler om effekter – ikke mennesker – og skuespillet er temmelig ligegyldig. Eneste undtagelse er Gerard Butler, som giver en betydelig overbevisning til kong Leonidas, hvad enten han lemlæster persere eller brøler ordrer. Selve handlingen udenom slaget er af rent mekanisk natur, med et persongalleri uden nogen form for dybde. Man bliver da heller ikke særligt involveret eller bevæget, da filmen udvikler en sentimentalitet, der ligger meget fjernt fra Frank Millers univers. “300” er et medrivende adrenalinpumpende voldsorgie, men, ligesom så mange af dens steroidproppede krigere, er den desværre også endt temmelig hovedløs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Michael Andersen 16 år siden

#39 Okay, det er nok fordi tysk humor har aldrig sagt mig det helt store :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#42 Benway 16 år siden

#40 Mange tak for de pæne ord.

#41 Lol. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#43 filmz-Bruce 16 år siden

#41 Nej nu må du altså holde!!!!

Captured RAF: Wenn ist das Nunstrück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

[url=
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#44 dyg 16 år siden

En meget underholdende omgang action, men ikke noget, der hæver sig over det gennemsnitlige. Er egentligt meget enig med #34.

5½-6/10
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#45 filmz-sanjo 16 år siden

Det bliver det samme som #34, #44 fin action film, og det er det.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#46 filmz-Bobojensen 16 år siden

Kæmpe fed drengerøvsfilm!
Gravatar

#47 filmz-Cherno Samba 16 år siden

lol.

300 er den værste lortefilm jeg længe har set!!! magen til rod og dumskab skal man godt nok lede længe efter!!! Kan kun referere til anmeldelsen den har fået i The New York Times http://movies2.nytimes.com/2007/03/09/movies/09thr...
Synes virkelig at anmelderen rammer den spot on her!!!

Lol, tænk at I kan lide den :-)
Gravatar

#48 Kiksmann 16 år siden

Var inde og se den igår. Mener den fortjener 4 for den er en god underholdne film, som man ikke skal ligge de store dybder i. Man kan diskutere skuespillet og manus, men den er flot lavet, og har været værd at vente på.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#49 filmz-brocher 16 år siden

jeg er fuldstændig ligeglad hvad de anmeldeser siger jeg synes klart det er en af de fedeste film jeg har set puha så den på præmire dag puha mand total fed oplevelse godt lavet.. Gerard Butler spille kanon godt... og selv om Michael Fassbender ikke havde meget at sige i filmen var også for sej fed fed film efter min mening
kom med det
Gravatar

#50 filmz-kk84 16 år siden

Den ser fed ud.. det 100..!
men 300 ved jeg nu ikk rigtig!? ;) haha..
Spøg til side, så smækkede ninja padderne 300 af pinden med storm i USA..
Der er en grund til at TMNT går direkte ind som nr 1 i USA!!

Det IKKE kun en børne film og jeg er ikke den eneste TMNT fan..
Glæder mig over dens succes og den er helt sikkert et besøg værd i biffen..
Kæmpe fejl kun a vise den med dansk tale her i Danmark..
Fornuftigt at Palads dog heldigvis viser den med org tale.
Sad i en propfyldt sal iaftes og nød filmen..
Go Ninja Go..! ;)

Skriv ny kommentar: