Hvad der sælger filmen som underholdning er dens mange visuelt duperende scener. Fra synet af tusindvis af pile, der skygger for solen, over angribende mutant-næsehorn til skibe, der bliver flået i stykker af stormbølger. Action leveres igennem adskillige imponerende slow motion sekvenser, hvor vi får demonstreret præcis hvor mange måder en mand kan slås ihjel på med et spyd. Meget andet har filmen dog ikke at byde på og scenerne kommer hurtigt til at trække ud. Efterhånden får man fornemmelsen af, at hvis scenerne blev vist i normalt hastighed, ville filmen næsten halvere sin spilletid.

“300” handler om effekter – ikke mennesker – og skuespillet er temmelig ligegyldig. Eneste undtagelse er Gerard Butler, som giver en betydelig overbevisning til kong Leonidas, hvad enten han lemlæster persere eller brøler ordrer. Selve handlingen udenom slaget er af rent mekanisk natur, med et persongalleri uden nogen form for dybde. Man bliver da heller ikke særligt involveret eller bevæget, da filmen udvikler en sentimentalitet, der ligger meget fjernt fra Frank Millers univers. “300” er et medrivende adrenalinpumpende voldsorgie, men, ligesom så mange af dens steroidproppede krigere, er den desværre også endt temmelig hovedløs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 HonoDelLoce 17 år siden

Har ikke læst referatet, kun set karakteren.. Og må jo indrømme, at det jo var den slags karakter, man ku regne med at filmen ville få af en saglig anmelder..

Nåh, nu vil jeg ud og lede efter nogle karakterer givet af nogle 14-årige, materie-fyldte, actionliderlige teenage-drenge.. :D Det trækker nok lidt op :D

Og så vil jeg i øvrigt glæde mig til selv at skulle ind og se den :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2 filmz-d4||3 17 år siden

Min lillebror har lige set den, og han sagde at det nok var den fedeste film han nogensinde havde set :P
Så lidt må der være at komme efter, jeg glæder mig ihvertfald helt vildt til at se den..
Gravatar

#3 nerdalmighty 17 år siden

Har glædet mig hele året og har billetter til imorgen. Det skal nok blive hyl.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#4 filmz-Exitium 17 år siden

Skal se den her imorgen...Den må da være genial.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#5 PredatorX 17 år siden

Jeg synes den er super fed. Men ja, man forventer vel heller ikke noget dybde ala Lord of the Rings. Men den er bestemt heller ikke tumpet og tåbelig som f.eks Resident Evil 2 (som jeg desværre så forleden). Fed action film, der ikke prøver at udgive sig for mere end den er, og samtidig heller holder os for nar...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#6 gi-jones 17 år siden

Til en vis grad vil jeg give anmelderen ret i at filmen ikke har en stor dybde i sig, men på den anden side fortæller den også en simpel historie, som har virket mange gange før. Jeg synes den fungerer virkeligt godt på sine egne, håbløst urealistiske, præmisser. En virkelig fed ting er den måde filmen ikke tager sig selv alt for seriøst. Der er virkeligt mange muntre indslag, hvor jeg personligt var flad af grin.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 filmz-jeknud1 17 år siden

Den er på sin hvis ret tanketom rent handlingsmæssigt... men har man set traileren og kunne lide hvad man så, så bliver man IKKE skuffet... Traileren viser hvad hele filmen handler om: action, halvnøgne veltrimmede actionmænd, mere action tilsat en portion gedigen blod, og lidt nøgne kvinder... glemte jeg at sige action?

Mit bud efter snigpremieren er at den er alle pengene værd, og ved slutningen var jeg faktisk klar på halvanden time mere i selskab med de ååh så venlige spartanere... :)
Gravatar

#8 filmz-evilshit 17 år siden

Det er noget af det bedste drengerøvs action siden gladiator:)
Gravatar

#9 gi-jones 17 år siden

Den har da overhovedet ingen lighed med Gladiator.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 Dj Ladze 17 år siden

Jeg giver også anmelderen ret. Synes helt klart at filmen mangler nogle ting, som normalt er med til at gøre film spændende. Synes at det er ærgerligt at man ikke sidder helt ude på kanten når de slås og adrelinen pumper rundt i kroppen på en. Men jeg tager hatten/hjelmen af for Gerard Butler og bøjer mig i støvet/blodet.
WHO WATCHES THE WATCHMEN?

Skriv ny kommentar: