Hvad der sælger filmen som underholdning er dens mange visuelt duperende scener. Fra synet af tusindvis af pile, der skygger for solen, over angribende mutant-næsehorn til skibe, der bliver flået i stykker af stormbølger. Action leveres igennem adskillige imponerende slow motion sekvenser, hvor vi får demonstreret præcis hvor mange måder en mand kan slås ihjel på med et spyd. Meget andet har filmen dog ikke at byde på og scenerne kommer hurtigt til at trække ud. Efterhånden får man fornemmelsen af, at hvis scenerne blev vist i normalt hastighed, ville filmen næsten halvere sin spilletid.
“300” handler om effekter – ikke mennesker – og skuespillet er temmelig ligegyldig. Eneste undtagelse er Gerard Butler, som giver en betydelig overbevisning til kong Leonidas, hvad enten han lemlæster persere eller brøler ordrer. Selve handlingen udenom slaget er af rent mekanisk natur, med et persongalleri uden nogen form for dybde. Man bliver da heller ikke særligt involveret eller bevæget, da filmen udvikler en sentimentalitet, der ligger meget fjernt fra Frank Millers univers. “300” er et medrivende adrenalinpumpende voldsorgie, men, ligesom så mange af dens steroidproppede krigere, er den desværre også endt temmelig hovedløs.
#1 HonoDelLoce 17 år siden
Nåh, nu vil jeg ud og lede efter nogle karakterer givet af nogle 14-årige, materie-fyldte, actionliderlige teenage-drenge.. :D Det trækker nok lidt op :D
Og så vil jeg i øvrigt glæde mig til selv at skulle ind og se den :)
#2 filmz-d4||3 17 år siden
Så lidt må der være at komme efter, jeg glæder mig ihvertfald helt vildt til at se den..
#3 nerdalmighty 17 år siden
#4 filmz-Exitium 17 år siden
#5 PredatorX 17 år siden
#6 gi-jones 17 år siden
#7 filmz-jeknud1 17 år siden
Mit bud efter snigpremieren er at den er alle pengene værd, og ved slutningen var jeg faktisk klar på halvanden time mere i selskab med de ååh så venlige spartanere... :)
#8 filmz-evilshit 17 år siden
#9 gi-jones 17 år siden
#10 Dj Ladze 17 år siden