Hvad der sælger filmen som underholdning er dens mange visuelt duperende scener. Fra synet af tusindvis af pile, der skygger for solen, over angribende mutant-næsehorn til skibe, der bliver flået i stykker af stormbølger. Action leveres igennem adskillige imponerende slow motion sekvenser, hvor vi får demonstreret præcis hvor mange måder en mand kan slås ihjel på med et spyd. Meget andet har filmen dog ikke at byde på og scenerne kommer hurtigt til at trække ud. Efterhånden får man fornemmelsen af, at hvis scenerne blev vist i normalt hastighed, ville filmen næsten halvere sin spilletid.

“300” handler om effekter – ikke mennesker – og skuespillet er temmelig ligegyldig. Eneste undtagelse er Gerard Butler, som giver en betydelig overbevisning til kong Leonidas, hvad enten han lemlæster persere eller brøler ordrer. Selve handlingen udenom slaget er af rent mekanisk natur, med et persongalleri uden nogen form for dybde. Man bliver da heller ikke særligt involveret eller bevæget, da filmen udvikler en sentimentalitet, der ligger meget fjernt fra Frank Millers univers. “300” er et medrivende adrenalinpumpende voldsorgie, men, ligesom så mange af dens steroidproppede krigere, er den desværre også endt temmelig hovedløs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 akerman 17 år siden

Den er fed. Men føler klart at der mangler lidt - det er bestemt ikke nogen Sin City, men det er et par små timers god underholdning.
Gravatar

#12 filmz-smedt-meister 17 år siden

tja... ind på imdb giver de den 8,1... Så den må da åbenbart være rigtige god:)
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#13 filmz-da monstar 17 år siden

Den er nice som bare faen. Bestemt værd at se. jeg vil give den 5/6. grundet at det er en af de bedre film der er blevet udgivet lige for tiden, og fordi den er værd at se mere end en gang. dog vil jeg tro at når den kommer ud i dvd samlingen hos folk vil den lidt efter lidt få samme kedelige status som så mange andre krigs/fantasy film
Gravatar

#14 filmz-Jessmoeller 17 år siden

Slagte, slagte, slagte :-)
En rigtig mandefilm. Min kone så den samme med mig og var ikke særlig begjestret, men det var jeg
5,5/6

SUPER film!
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#15 Bohemian 17 år siden

Glæder mig som et lille barn til at se den.

men det ser ikke ud til den kører her i slagelse.. : (
Free in serenity.
Gravatar

#16 erikjust 17 år siden

har set den og ja den er ganske god 5 stjerner fra mig, den sidste fordi Sin City var bedre.
Gravatar

#17 keitel 17 år siden

This Is Sparta!!!! Genial film.
Gravatar

#18 filmz-knx 17 år siden

Forstår ikke hvordan en anmelder kan nedgøre en film så meget og så alligevel give den 4 stjerner... Det er mig virkelig en gåde.

Var selv til snigpræmiere i Tirsdags og synes bestemt den ligger til 4 eller 5 ud af 6 :)

Den mangler dybde i historien, men omvendt skal den jo bare handle om at de er 300 imod 1 million, så er den skid vist slået. ;D

Instruktøren satser på at lave en fed actionfilm, hvilket i mine øjne lykkes fortræffeligt.

Virkelig fed film!
Gravatar

#19 chandler75 17 år siden

Han skriver da også at den er:

temmelig underholdende.

et sansemæssigt bombardement af et eventyr.

et betagende syn

mange visuelt duperende scener.

Gerard Butler, som giver en betydelig overbevisning til kong Leonidas
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 Morpheus 17 år siden

Var inde og se den til snigpremiere i tirsdags i Kennedy arcaden i Aalborg. Jeg synes det er en kanon film, og den bedste siden jeg så Pirates of the Caribbean 2 i bio. Kedede mig ikke engang under hele filmen, og sad på kanten af sædet næsten hele tiden. 5 ud 6 stjerne får den af mig.

Den skal helt sikkert hjem og stå på DVD hylden, den samme dag den udkommer, og jeg skal se de fede kampe igen og igen.

Skriv ny kommentar: