Hvad der sælger filmen som underholdning er dens mange visuelt duperende scener. Fra synet af tusindvis af pile, der skygger for solen, over angribende mutant-næsehorn til skibe, der bliver flået i stykker af stormbølger. Action leveres igennem adskillige imponerende slow motion sekvenser, hvor vi får demonstreret præcis hvor mange måder en mand kan slås ihjel på med et spyd. Meget andet har filmen dog ikke at byde på og scenerne kommer hurtigt til at trække ud. Efterhånden får man fornemmelsen af, at hvis scenerne blev vist i normalt hastighed, ville filmen næsten halvere sin spilletid.

“300” handler om effekter – ikke mennesker – og skuespillet er temmelig ligegyldig. Eneste undtagelse er Gerard Butler, som giver en betydelig overbevisning til kong Leonidas, hvad enten han lemlæster persere eller brøler ordrer. Selve handlingen udenom slaget er af rent mekanisk natur, med et persongalleri uden nogen form for dybde. Man bliver da heller ikke særligt involveret eller bevæget, da filmen udvikler en sentimentalitet, der ligger meget fjernt fra Frank Millers univers. “300” er et medrivende adrenalinpumpende voldsorgie, men, ligesom så mange af dens steroidproppede krigere, er den desværre også endt temmelig hovedløs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 jessup 17 år siden

#68,69 hvis i skulle have glemt Godfather 4 så se her i Iron Man tråden - #3:
http://www.filmz.dk/forum/item/25280/#first
This is just until June
Gravatar

#72 evermind 17 år siden

Ja, den bliver også vild, men intet kommer til at slå TMNT!!!Der er for lidt kastestjerner i Godfather!!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#73 jessup 17 år siden

Jeg ved ikke jeg har hørt at der skal være lyssværd og seksløbere med i Godfather 4 - du ved postmoderne for de unge - så mon ikke der er plads til lidt nunchackoes og kastestjerner.

Bare vendt Orlando Bloom kommer til at være den fedeste Michael Corleone nogenesinde og cristiana Ricci som en ung Kate - det blever totalt Kaiser og knæhøj karse.
This is just until June
Gravatar

#74 filmz-d4||3 17 år siden

Har lige været inde og se den.
Kanon film.
Dog fandt jeg til min skuffelse kun EN kampscene på højde med kampscenerne fra Troy med Achilles, og det var den med ham sønnen og hans makker hvor man ser de to gå helt bananasplit i slowmotion.
Den var fed.

5/6 her, havde regnet med den var meget bedre.
Gravatar

#75 filmz-Don Drift 17 år siden

Har givet filmen 4 stjerner.

Filmen er god, men der mangler godtnok noget mere dialog og historie. Filmen er én lang slow-motion sekvens om et rimelig sindsygt slag. Jeg tør slet ikke tænke på hvor kort filmen havde været hvis de havde skåret lidt ned på de mange langsomme sekvenser.

Samtidigt var det fedt, endelig at se en film, som fokusere meget på koreografi, da det var nogle virkelig flotte billeder der blev vist. Syntes især det var fedt der hvor man ser kong Leonidas gå alene med sit skjold, spyd og svær og bare flænse folk :)

God "action" film...
"Sideways, all days!"
Gravatar

#76 evermind 17 år siden

Ikke at forglemme bred ymer, som der også bliver masser af!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#77 wiseguy 17 år siden

#70 gustne sager!!! Jeg vil fluks smutte ud og afmontere et traktordæk fra en af de lokale landmænd i nattens mulm og mørke. Så starter vi i morgen tidlig lige efter nutella-maden ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#78 HonoDelLoce 17 år siden

Nåh, nu fik Don DiCi her også set filmen.. Ledsaget af 200 andre fyre, og 3 piger.. Men hva fa'en, det ku jo også blive en god film af en art..

Nu sidder jeg så her med flashbacks til 11-års alderen, hvor man lige havde set en Power Rangers-film og straks rendte ud på græsplænen og legede, at man skulle kæmpe mod Ooze.. Jeg har virkelig lyst til at rive kølerhjelmen af min bil, finde en lang kniv, og gå i krig med det første misfoster, jeg ser på gaden.. Bare lige for at prøve..

I morgen, når fråden om munden har lagt sig og sidder tilbage som en tør skorpe i det hulrum, der før mest blev brugt til indtagelse af mad og udøvelse af skæv skrål, men nu er henset til at råbe Sparta!!! hele tiden, vil jeg sikkert vågne med en hovedpine og undre mig over, om det hele monstro var en drøm..

Ikke fordi filmen var et mesterværk.. Bare fordi.. Den var så overdrevet fed og fyldt med mandehørm, at selv en sasligasøndag med tuborg classic og strippere foran sofaen ikke kunne hamle op med det..

Jeg giver den 5/6 - den ville have fået topkarakterer, hvis ikke det var fordi, at jeg ved, at jeg nu kommer til at bruge det næste halve år af mit liv nede i træningscenteret med et papsværd på et løbebånd råbende "THIS IS SPARTA!!!" ..

I øvrigt nogen, der har en god træningsvideo?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#79 filmz-Bruce 17 år siden

I øvrigt nogen, der har en god træningsvideo?

[url=
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#80 filmz-sanjo 17 år siden

Good one ;)
"If there is no struggle, there is no progress"

Skriv ny kommentar: