“500 stenkastende autonome voldspsykopater fra helvede” vil ikke gå over i historien for sin tekniske side. Alligevel skal den nu nok blive husket – om ikke andet for at høre til de få, der har fået adgang til Ungdomshusets gemakker. Desværre mangler filmen den nødvendige kant, dels fordi situationen har ændret sig dramatisk, efter filmen blev lavet, og dels fordi den i øvrigt ensidige vinkling ikke for alvor kommer tæt på konflikten. Men et hæderligt portræt er det da.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-bullettooth 17 år siden

....Haha! ja de bliver jo nød til at fedte sig ind hos de gamle, for at få deres studielejlighed på frederiksberg...
--------- for rent ---------
Gravatar

#42 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden

#32 Det er selvfølgelig ikke glemme som skal streges men derimod desværre.

#34 Tag nu f.eks. de forskellige sager der huserer i Århus for tiden. Ikke at der er noget nyt i at jydske betjente er nogle småfascistiske bønder, men at et direkte angreb på tyve folk der er på café ikke får nogle konsekvenser da ofrene blot var "venstreorienterede", tegner da et herligt billede af holdningen i dag.
http://politiken.dk/indland/article372238.ece
"Det var gæsterne på den kommunistiske Café Oskar i Århus, der kastede først, da det kom til optøjer mellem unge venstreorienterede og unge med tilknytning til det ekstremt højreorienterede White Pride."

Ups, for du mente vel et direkte angreb på <20 der gik forbi en café?

Der går ikke én dag uden jeg frygter for at hun skal blive overfaldet af en gruppe middelaldrende, åndsforsnottede og psykopatiske fodboldfans der lige har fået en tår over tørsten. Det er selvfølgelig ærgeligt man skal være bange for den gruppe skaldede mænd, men du lider nu noget af propertionsforvrængning hvis det er din primære frygt.
Gravatar

#43 MikkelHJ 17 år siden

#34 Det er første gang, jeg ser nogen amme sig selv...

Først og fremmest tager jeg hatten af for din lillesøster. Det er altid klogt at kende sin besøgelsestid. Specielt, når der er risiko for, at uheldige elementer kaprer en ellers fredelig demonstration. Kernen i hele denne sag er lige netop de uheldige elementer. Disse findes desværre i de fleste grupper, og det er dem, der ødelægger det for alle andre.

Du nævner selv fodbold-supportere som værende din største frygt, når det gælder din lillesøsters sikkerhed. Jeg er selv fodboldtilhænger ligesom nogle af mine bedste venner, men jeg kunne da aldrig drømme om at gå amok på det grundlag. Nu er jeg så heller ikke hverken midaldrende, åndsforsnottet eller psykopatisk.

Jeg skal da gerne indrømme, at jeg lejlighedsvist har indtaget øl, når jeg har overværet en kamp, men det har altså ikke just forvandlet mig til hverken Mr. Hyde eller Buddy Love. Jeg kan dog ikke afvise, at der inden for fodboldens verden findes uheldige elementer, på hvilke alkohol har en uheldig indvirkning, men det lader til at være et træk, der generelt deles af uheldige elementer uanset hvilken subkultur, de så kommer fra.

Lad mig i den forbindelse komme ind på de "karseklippede Brian-idioter", som du anser som værende en del af fodboldtilhængerne. Jeg tror faktisk, det ville være mere fair at opdele dem i en undergruppe for sig selv ligesom de selvmedlidende EMO'er. Isoleret set er begge grupper til at overse. Ikke alle, der nikker skaller er karseklippede Brian-idioter, ligesom ikke alle, der skærer i sig selv, er selvmedlidende EMO'er. Det er bare dem, man hører mest til. Der er altså ligesom i alle andre grupper uheldige elementer blandt dem, der ødelægger det for resten. Når det er sagt, så tror jeg faktisk, den skallenikkende del af Brian-gruppen er den mentalt sundeste del sammenlignet med den selvskændende del af EMO'erne. De vender i det mindste vreden udad og nøjes med at skade andre mennesker.

Jeg har aldrig selv frekventeret Ungdomshuset, men jeg anerkender, at ikke alle dets tidligere brugere er voldspsykopater, for hvem ødelæggelse og konfrontationer med Politiet anses for at være et fornuftigt oplæg til debat med de ansvarlige politikere. Vil du så ikke være så venlig at anerkende, at ikke alle fodboldfans er voldspsykopater, for hvem ødelæggelse og konfrontationer med politiet er lig med en skæg aften i byen?

Der er stor forskel på at være fan og så decideret fanatisk, og selv om begge ord deler visse egenskaber, er deres etymologi ganske forskellig.

Lad mig til sidst sige, at jeg selv har mindre søstre, så jeg kender da til de bekymringer, man af og til gør sig på deres vegne, men generelt mener jeg, at København er en fredelig by.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.

Skriv ny kommentar: