“500 stenkastende autonome voldspsykopater fra helvede” vil ikke gå over i historien for sin tekniske side. Alligevel skal den nu nok blive husket – om ikke andet for at høre til de få, der har fået adgang til Ungdomshusets gemakker. Desværre mangler filmen den nødvendige kant, dels fordi situationen har ændret sig dramatisk, efter filmen blev lavet, og dels fordi den i øvrigt ensidige vinkling ikke for alvor kommer tæt på konflikten. Men et hæderligt portræt er det da.
#31 Outbound Sith 17 år siden
Skulle filmens titel ikke være ironisk ment???
Fox Mulder
#32 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
#33 davenport 17 år siden
Og ja, så er jeg ikke bedre, men for satan....
Jeg synes der skulle trækkes nogle knibler, og at politiet ikke skulle holde sig så meget tilbage. De tør jo ikke banke dem, for så kommer de i retten. De gør jo deres ARBEJDE!!
Når jeg kommer til magten, så kan jeg love for, at der ikke bliver anholdt nogen, for der er ingen at anholde, og bruge samfundets (dine og mine skattekroner) på at køre den slags gennem retssystemet.
De autonome vil have krig, så send militæret ind. De træner alligevel i Stenderupskovene, for at gøre sig klar til Afganistan. De kan lige så godt øve sig på nogen der gør modstand. Så er vi også ovre det problem.
(Kunne forestille mig at enkelte forretningsdrivende på Nørrebro kunne give mig ret, da deres forretninger ligger i ruiner.)
Hvem har lyst til at lægge gade til et nyt Ungdomshus?? Ikke på min vej!!!
#34 MTK 17 år siden
Min lillesøster kan godt lide rockmusik, hun går i noget der vel kan betragtes som "alternativt" tøj, og samtidig har hun været med til et par af de fredelige demonstrationer for Ungdomshuset i den seneste tid. Hun er altid taget hjem fra dem inden stemningen ændrede sig til det værre.
Der går ikke én dag uden jeg frygter for at hun skal blive overfaldet af en gruppe middelaldrende, åndsforsnottede og psykopatiske fodboldfans der lige har fået en tår over tørsten.
For det er sjovt nok karseklippede Brian-idioter der hver dag stikker folk ned og generelt chikanerer andre der ikke lige ligner dem, og alt i alt er det nok også deres tumpede disputser der har kostet Københavns Politi de største summer i tidens løb.
Tag nu f.eks. de forskellige sager der huserer i Århus for tiden. Ikke at der er noget nyt i at jydske betjente er nogle småfascistiske bønder, men at et direkte angreb på tyve folk der er på café ikke får nogle konsekvenser da ofrene blot var "venstreorienterede", tegner da et herligt billede af holdningen i dag.
Så Davenport, jeg håber ikke du nogensinde får børn. Der er nok imbecile individer der går og råber fodboldhymner og smadrer flasker lørdag nat, her i Danmark. Vi har ikke brug for et par stykker til.
#35 davenport 17 år siden
#36 icetea 17 år siden
#37 filmz-DocDoom 17 år siden
#38 filmz-Bruce 17 år siden
Men forhåbentlig kommer enhver snak om hus til, ihvertfald denne klynge af voldsfascister, ikke på tale et godt stykke tid. Ellers skal jeg da finde adressen på min skattebehandler, så jeg kan brænde vedkommendes hus af og derved få min forskudsopgørelse godkendt næste år.
#39 filmz-bullettooth 17 år siden
#40 filmz-Bruce 17 år siden