“8 Mile” udfordrede min forestilling om Eminem, rapmusik og film generelt. Jeg har på det seneste ofte taget mig selv i at nynne lidt med på nogle af Eminems hits, og i at indse realiteten i at Eminems sange rummer meget andet end den ene kaskade af groteske slagord efter den anden, som har resulteret i, at alle hans albums er prydet af et “Parental Advisory” klistermærke.

“8 Mile” er en overrumplende oplevelse. Et visuelt og auditivt bombardement af sanserne. Du behøver ikke at kunne recitere “The Eminem Show” eller kunne nævne navnene på alle de rappere som gæsteoptræder i filmen for at kunne nyde den, og det ville være dumt at undgå filmen blot pga. ens egne følelser omkring Eminem og hans musikalske eskapader i virkeligheden. Det er ikke en perfekt film og alle elementer hænger ikke lige godt sammen, men så snart Eminem begynder at synge og fægte med armene i et vældigt symfoni af beats og lyrik, ryger størstedelen af kritikken fløjten.

Klik [url=articles/view/206/]her[/url] for at læse mere om Eminem i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-The-Real-1 21 år siden

Den film holder 100%
Eminem, Kim Bassinger og Mekhi Phifer spiller Xtremt godt!
... specialt den sidste "Battle", hvor Eminem vender det hele mod sig selv er for styg!

Desuden understøttes filmen af et soundtrack der, som der bliver sagt i filmen, kan få Elvis til at vende sig i sin grav!

Skal absolute ses!
What happened last night?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Gravatar

#12 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Min fav. scene er nok den hvor Future og Rabbit rapper til Sweet Home Alabama.

And like that, he was gone...
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#13 filmz-ProDoc 21 år siden

Heh ja drengen kan sgu freestyle... :)
Men jeg var også lige inde og se den i går (Lørdags).... før jeg går i gang med at rose filmen skal det dog lige siges at jeg er fan af Eminem..... Men jeg tog faktisk ind for at se filmen for at høre nogle rappe lyrikker, men fik en helt anden oplevelse..... det er tydeligt at se at instruktøren bag Unusual Suspects har en finger med i spillet... Filmen er efter min mening genial, den viser en side af et Amerika som ikke er blivet vist ret ofte før (Måske i film som Kids...) Eminem mf flere spiller godt, og alt er sat godt sammen, selv den detalje at figuren som hans datter er hans søster i filmen virker perfekt..... two tumbs up.... Dog ville det ha været dejligt hvis de havde lavet filmen et par timer længere så man kunne så en mere afsluttende slutning..... ellers må vi bare vente på en 2'er.... :)
Gravatar

#14 The Insider 21 år siden

#13, "det er tydeligt at se at instruktøren bag Unusual Suspects har en finger med i spillet"

Hvad mener du?
War. War never changes.
Gravatar

#15 Skobbolop 21 år siden

:D?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#16 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

For det første hedder den USUAL suspects, og for det andet er det ikke den samme instruktør. Bryan Singer lavede Suspects, Curtis Hanson lavede 8 Mile. Men Hanson har jo lavet L. A. Confidential, som er en af de bedste film i lang tid.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#17 filmz-Yasw 21 år siden

Var lige inde og se den i dag... Troede sgu først jeg var gået forkert, og det var Bertram & CO. de viste istedet. Gennemsnitsalderen i salen var 12 år, og de sad alle og råbte på Eminem. Hehe, tror de blev lidt skuffede. Efter filmen hørte man flere brokke sig over at de ikke hørte hans gode sang før rulleteksteren :D

Ganske ok film må jeg sige, selvom man nu blev lidt træt af deres nigga-busta-hiphop-fucker-flipper-dog sprog.
Gravatar

#18 Michael Andersen 21 år siden

#17
"Efter filmen hørte man flere brokke sig over at de ikke hørte hans gode sang før rulleteksten"

***spoilers***
Det er lidt det samme som dem der brokkede sig over at Danny Elfmans "Spider-Man" musiktema i Sam Raimis film, ikke bliver fremført før til allersidst i filmen. Det fuldtudviklede heroiske tema kunne ikke spilles i sin fulde længde før Peter Parker tog ansvaret for sin egen skæbne.

Ligesom i "8 Mile" hører man, i scenen hvor Eminem skriver sin sang, kun bider af den fordi han som person ikke er udviklet endnu, og da han så endelig tager chancen og ansvaret, hører vi sangen for fuld udblæsning.

Folk må efter min menig gerne sætte sig ind i tingene før de brokker sig, også selv om de kun ser ud til at være 12 år gamle :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

18# -Havde også selv tænkt lidt over det med sangen. man hører jo sangen som en masse små dele; jeg fik det indtryk at han sad og fandt på det hen ad vejen, men først kunne fuldføre den efter han havde "stop livin' up here, and start livin' down here."
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#20 filmz-skaterdreng 21 år siden

det er den allerbedste film i hele verden.
den burde vuderes til det bedste som der overhovedet er muligt.

Skriv ny kommentar: