“8 Mile” udfordrede min forestilling om Eminem, rapmusik og film generelt. Jeg har på det seneste ofte taget mig selv i at nynne lidt med på nogle af Eminems hits, og i at indse realiteten i at Eminems sange rummer meget andet end den ene kaskade af groteske slagord efter den anden, som har resulteret i, at alle hans albums er prydet af et “Parental Advisory” klistermærke.

“8 Mile” er en overrumplende oplevelse. Et visuelt og auditivt bombardement af sanserne. Du behøver ikke at kunne recitere “The Eminem Show” eller kunne nævne navnene på alle de rappere som gæsteoptræder i filmen for at kunne nyde den, og det ville være dumt at undgå filmen blot pga. ens egne følelser omkring Eminem og hans musikalske eskapader i virkeligheden. Det er ikke en perfekt film og alle elementer hænger ikke lige godt sammen, men så snart Eminem begynder at synge og fægte med armene i et vældigt symfoni af beats og lyrik, ryger størstedelen af kritikken fløjten.

Klik [url=articles/view/206/]her[/url] for at læse mere om Eminem i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

#21 21 år siden

Jeg synes den er underholdende.

Måden hvorpå der bliver vekslet mellem battle-scenariet, arbejdsspladen og trailer-parken skildrer ghettoen glimrende. De to hovedroller bæres af dygtigt skuespil af: Kim Bassinger og lidt overraskende Eminem.

Desuden synes jeg filmen er modig/original på disse punkter: pistoler er (næsten) udeladt til det punkt hvor det ikke bærende på nogen måde, og det er et sjældent syn i ghetto film. Det lægger mere fokus på at det handler om rim. Og så synes jeg kærlighedsscenen pga. dens længde er præget af originalitet.

Desuden synes jeg battlesne er helt coole, og virkeligt dygtigt skrevede. Kender man til til Eminem, så ved man at han i sin tid rent faktisk har battlet med rim af mere eller mindre samme kaliber som i filmen.

Glimrende film!
Gravatar

#22 filmz-seje_sild 21 år siden

jeg synes at den er piss god
Gravatar

#23 filmz-hellboy8900 19 år siden

jeg synes den er pisse fed, men også kun forde eminem og xzibit er med........
Gravatar

#24 filmz-maban 19 år siden

det kan godt være det er 2 måneder siden den sidste bemærkning til dette topic blev skrevet, men jeg har alligevel lyst til at dele min mening om filmen =)

det er en af de absolut ringeste film jeg har set til dato, føj.
jeg er ret overrasket over at jeg kunne holde mig vågen i de to timer.

seriøst; jeg fandt ikke en scene jeg kunne lide i den film, hvis jeg får valget mellem 8 mile og... lad og sige, efter min mening en film af samme kaliber, crossroads.
Haps!
Gravatar

#25 El Capitan 19 år siden

#24
Du siger:
"seriøst; jeg fandt ikke en scene jeg kunne lide i den film, hvis jeg får valget mellem 8 mile og... lad og sige, efter min mening en film af samme kaliber, crossroads."

Ja hvad ville du så????

Hvordan kan man tage dig seriøst hvis man ikke forstår hvad du siger???
Gravatar

#26 filmz-maban 19 år siden

[så ville jeg vælge crossroads] [driller lidt, men det er altså en super dårlig film IMO]

jeg skriver et ord og glemmer det, det er en særlig egenskab jeg har.

ligemeget, jeg ville bare udtrykke min forundring over at "8 mile" har fået overvejende gode anmeldelser. de fleste aviser skriver at det er en fantastisk film.


[????] ja for satan i helvede jeg har godt forstået at der mangler en lille bisætning, men det gir jo næsten sig selv at jeg vil 'bashe' eller noget. man har næsten ikke lyst til at skrive igen når du er sådan, bliver lidt bange for alle de der ting og sager. jeg kan ikke sætte mig ind i at fordi der er fejl hist og her at du ikke kan tage mig seriøst. det er jo ikke som om jeg leger nazist eller laver små søde Z´er"
Haps!
Gravatar

#27 El Capitan 19 år siden

Nej det er osse rigtigt...

Det må være mandagen der trykker mig... :-)


Du er sgu god nok.. :-P

Skriv ny kommentar: