“8 Mile” udfordrede min forestilling om Eminem, rapmusik og film generelt. Jeg har på det seneste ofte taget mig selv i at nynne lidt med på nogle af Eminems hits, og i at indse realiteten i at Eminems sange rummer meget andet end den ene kaskade af groteske slagord efter den anden, som har resulteret i, at alle hans albums er prydet af et “Parental Advisory” klistermærke.

“8 Mile” er en overrumplende oplevelse. Et visuelt og auditivt bombardement af sanserne. Du behøver ikke at kunne recitere “The Eminem Show” eller kunne nævne navnene på alle de rappere som gæsteoptræder i filmen for at kunne nyde den, og det ville være dumt at undgå filmen blot pga. ens egne følelser omkring Eminem og hans musikalske eskapader i virkeligheden. Det er ikke en perfekt film og alle elementer hænger ikke lige godt sammen, men så snart Eminem begynder at synge og fægte med armene i et vældigt symfoni af beats og lyrik, ryger størstedelen af kritikken fløjten.

Klik [url=articles/view/206/]her[/url] for at læse mere om Eminem i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Skal ind og se den på fredag med lille-brormand, som er eminm fan. Skal nok blive spændende.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#2 filmz-Erroneus 21 år siden

den er god, rigtig god, og som der bliver skrevet, alle kan se den, da det hele lyder rigtigt godt og stemningen i den er super.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#3 filmz-B4gR 21 år siden

Den lyder altså ikke som noget man ikke har set før, men jeg kunne da godt tænke mig at se Eminem i "action" som skuespiller.

I'll catch you on the flipside!
-The Boondock Saints
Gravatar

#4 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Har lige været inde og se den, og den var faktisk vildt god. Eneste minus var nok alle de 'Home Boyz' og 'Top Dawgs' der hele tiden skulle råbe og skrige hver gang Eminem var på lærredet :(
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#5 DarkLight 21 år siden

skuffende film. Alt for mange "Yo Whats up douwg" replikker som fuktfz.
Filmen virker også lettere selvomhævende set ud fra et Eminem synspunkt. Ikke en film jeg gider se igen (Og hvis det ikke havde været for surprise, aldrig set)

2/6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 azathoth 21 år siden

#4 og 5: Det svarer til at kritisere Roots fordi de går rundt og siger "Massa" hele tiden... den lingo og slang der er med i filmen er jo vitterligt en del af det rap/hip-hop miljø, så det kan jeg ikke se noget problem i.

Selvom jeg personligt synes at det lyder lidt dumt at de går rundt og kaste "what up, dawg!" i fjæset på alle de møder, så synes jeg ikke man kan kritisere filmen for det. Når man går ind til filmen bør man da være beredt på at de snakker sådan (den foregår trods alt i rap-miljøet i Detroit) Jeg kunne ihvertfald sagtens abstrahere fra det, og istedet nyde denne geniale film.

_________________________________________
If you only knew the power of The Dark Side!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#7 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

#6: Jeg kunne godt lide filmen, men blev irriteret af den del af PUBLIKUM der var vilde med at råbe til skærmen hver gang Eminem var på. Det var ikke filmen jeg hentydede til, men derimod den larm der kom fra publikum.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#8 azathoth 21 år siden

Nååååh for pokker... beklager, jeg misforstod dig... nå men så var min kommentar kun til Darklight ;)

__________________________________________
If you only knew the power of The Dark Side!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#9 DarkLight 21 år siden

Jeg hentydede derimod direkte til filmen. Jeg blev relativ hurtig irriteret af det og fandt det yderst irriterende resten af filmen. Der var ingen udvilkingen i filmen og dermed umiddelbar stilstand gennem hele filmen
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 azathoth 21 år siden

Hmmm... det har jeg nu svært ved at se... men du har jo sæføli ret til din mening!

btw... hvor nørdet er det lige at sidde og diskutere film kl. 2 fredag nat??? ;)

__________________________________________
If you only knew the power of The Dark Side!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: