Kunne man lide “De grønne slagtere” vil “Adams æbler” sikkert også falde i god jord. Historien er godt udtænkt, og det lader til, at den ønskede stemning er ramt lige i plet. Desværre når den ikke helt op på det samme underholdningsmæssige niveau, og det Anders Thomas Jensenske univers gentager sig selv og er måske allerede ved at udvikle sig til en kliché. Sidst men ikke mindst er slutningen tåbelig og nærmest totalt ulogisk, så når valget står mellem at give et lille 4-tal eller et stort 3-tal, ja, så må det nok blive sidstnævnte, der løber af med sejren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-gimleno1 19 år siden

Thomas Villumsen? Hm, man undrer om ikke der menes Tomas (uden "h") Villum Jensen?
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#12 DjBeau 19 år siden

#11

Jo, det menes der :-)
Sådan kan det jo gå...
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#13 filmz-gimleno1 19 år siden

#12 Tjah, syntes bare det var lidt morsomt at skribenten moraliserede over Anders Thomas' konstante brug af de samme spillere, og så har han ikke styr på de enkelte navne ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#14 filmz-specialty 19 år siden

Dette er seriøst den bedste danske komedie jeg har set i nyere tid... Og som #9 fortæller, så er slutningen præcis som den skal være... Genial film.

6/6

Specialty.
Gravatar

#15 chuck 19 år siden

Jeg morede til tider kosteligt over de højst mærkværdige karakterer og velskrevne replikker. Det kammer over indimellem, men det kan tilgives, for nogle af scenerne ml. præsten Ivan og nazisten Adam er der virkelig gos i. Den morsomme skal er der, men under det hele emmer det af kampen mellem ondskab og godhed. Modigt forsøg på en original film, der ikke holder helt til mål, men klart Anders Thomas Jensens bedste film. 4/6 herfra!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#16 filmz-gundersen 19 år siden

Adams Æbler - Dansk humor når det er bedst! 5/6
Gravatar

#17 McPeter 19 år siden

Var inde og se den igår og efter at have læst filmz.dk-anmeldelesn frygtede jeg det faktisk en smule... Men jeg blev ganske positivt overrasket! Synes filmen klikker rigtigt godt - masser af super velskrevne replikker og masser af symbolik og ting man godt kan gå at tænke over bagefter, og som nævnt et par gange en lidt mere dyster film end man kunne forvente.

Jeg var heller ikke særligt begejstret over De Grønne Slagtere (på nær skinnebens-sparkene) :-) men Adams Æbler hæver bestemt niveauet igen. Af 'den type' film tror jeg at I Kina Spiser De Hunder, Blinkende Lygter og Adams Æbler er de tre bedste...

5/6 herfra...

Jeg fik stress! ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#18 filmz-tagmusen 19 år siden

Efter at havde set Adams æbler må jeg sige at det var en af de bedste danske film jeg længer har set.
Den var både sjov og masse sort humor, samt den havde en lille smule alvor, men alt i alt en god og seværdig film, som kun kan anbefales
Gravatar

#19 filmz-fruen 19 år siden

Dette er en sjov, men alvorlig film om livets sider,menneskets evige kamp, mellem det onde og det gode, levede fuldt ud, op til forventningerne...
Budskabet bragt med en god gran humor.....
Slutningen: Der er en mening med livet....målet blev jo nået....
Gravatar

#20 filmz-wiking89 19 år siden

Hold da kæft den er så fucking feeeeeed.

Skriv ny kommentar: