Kunne man lide “De grønne slagtere” vil “Adams æbler” sikkert også falde i god jord. Historien er godt udtænkt, og det lader til, at den ønskede stemning er ramt lige i plet. Desværre når den ikke helt op på det samme underholdningsmæssige niveau, og det Anders Thomas Jensenske univers gentager sig selv og er måske allerede ved at udvikle sig til en kliché. Sidst men ikke mindst er slutningen tåbelig og nærmest totalt ulogisk, så når valget står mellem at give et lille 4-tal eller et stort 3-tal, ja, så må det nok blive sidstnævnte, der løber af med sejren.
#1 gi-jones 19 år siden
#2 filmz-Exitium 19 år siden
I kina spiser de hunde.
Blinkende Lygter.
Den gode strømer.
Nok mest på grund af Kim Bodnia ;D
#3 fjols 19 år siden
Nej, hellere de grønne slagtere.
#4 gi-jones 19 år siden
#5 filmkorn.dk 19 år siden
#6 filmz-happyhansen 19 år siden
Men når man så er kommet sig over forestillingen et par dage senere så bliver filmen faktisk betragtet som yderst velfortalt og god.
Men helt klart en mere dyster film end jeg havde regnet med...
#7 filmz-happyhansen 19 år siden
For at holde liv i debatten:
Hvad syntes i om de flere ig flere danske film får premiere? Har det nogen betydning for kvaliteten?
Bringer det op, fordi jeg i trailer til Adams Æbler så hele tre danske film!!!
#8 keitel 19 år siden
#9 filmz-happyhansen 19 år siden
Syntes faktisk at denne rolle ER skrevet til Ole Thestrup. Spiller rent ud sagt med super-overlegenhed - en ægte psykopat(læge) med sindsyge tanker og meninger, som man bare ikke kan lade være med at grine ad.
Det jo en af de ting som instruktøren gør så godt i sine film, skriver manuskriptet med klare tanker om hvilke skuespillere der kan løfte opgaven undervejs. Jeg kan simpelthen ikke se hvilke alternativer der skulle være for de valgte.
Tag nu bare ind og se den, tyg på den i et par dage - og opdag at den rent faktisk byder på mere mellem himmel og jord (rent bogstaveligt)
#10 kimand 19 år siden
FORNY DIG.