Kunne man lide “De grønne slagtere” vil “Adams æbler” sikkert også falde i god jord. Historien er godt udtænkt, og det lader til, at den ønskede stemning er ramt lige i plet. Desværre når den ikke helt op på det samme underholdningsmæssige niveau, og det Anders Thomas Jensenske univers gentager sig selv og er måske allerede ved at udvikle sig til en kliché. Sidst men ikke mindst er slutningen tåbelig og nærmest totalt ulogisk, så når valget står mellem at give et lille 4-tal eller et stort 3-tal, ja, så må det nok blive sidstnævnte, der løber af med sejren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gi-jones 19 år siden

Av. Skuffet. Jeg havde forventet en del mere. Bliver dog nok nød til at se den alligevel :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 filmz-Exitium 19 år siden

Jeg må sige de bedste danske film jeg har set, er Helt klart:

I kina spiser de hunde.

Blinkende Lygter.

Den gode strømer.

Nok mest på grund af Kim Bodnia ;D
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#3 fjols 19 år siden

Den gode strømer var da ikke ret god...
Nej, hellere de grønne slagtere.
Gravatar

#4 gi-jones 19 år siden

Jeg ved ikke hvorfor, men De Grønne Slagtere var jeg ikke helt vild med. Det var som om alt det sjove var i traileren, og resten bare var noget mystisk, dystert pjat. Den fangede mig ikke rigtigt på samme måde som Blinkende Lygter gør gang på gang.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 filmkorn.dk 19 år siden

Jeg synes Filmz anmeldelse helt overser filmens meget kristne historie, der som filmen tydeligt insinuerer, er baseret på Jobs bog. Jeg synes det er fedt at bruge Jobs historie som fundament til en så skæv historie, som Adams Æbler. Og Ole Thestrup er muligvis det skæve comic relief, men han spiller også en helt anden og mere djævelsk rolle når man ser historien som en bibelsk fortælling. Det er naturligvis mads Mikkelsen der er Job, og alle de brogede karakterer omkring ham er de udfordringer gud sender ham - for at teste ham i sin tro. Jeg så filmen til en testscreening for 3-4 måneder siden, så det er muligt, at den er blevet ændret siden :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#6 filmz-happyhansen 19 år siden

Dette er en af disse film, som når man kommer ud af biffen har en underlig smag i munden. Skuffer den eller?

Men når man så er kommet sig over forestillingen et par dage senere så bliver filmen faktisk betragtet som yderst velfortalt og god.

Men helt klart en mere dyster film end jeg havde regnet med...
Gravatar

#7 filmz-happyhansen 19 år siden

Det lader sku til at filmen får super-anmeldelser i alle landets aviser imorgen....bare noget jeg lige har hørt fra en solid kilde hos Politikken.

For at holde liv i debatten:

Hvad syntes i om de flere ig flere danske film får premiere? Har det nogen betydning for kvaliteten?

Bringer det op, fordi jeg i trailer til Adams Æbler så hele tre danske film!!!
Gravatar

#8 keitel 19 år siden

Jeg glæder mig også til at se den, men jeg venter nu til den kommer på DVD, da jeg er blevet skuffet over hver eneste danske film siden blinkende lygter, og der er helt klart for mange gengangere i de dankse film, og hvorfor er der ikke nogen der snart laver en film der er skrevet direkte til Ole Thestrup, så han endelig kan få en hovedrolle -danmarks bedste og sjoveste skuespiller.
Gravatar

#9 filmz-happyhansen 19 år siden

Ser først nu at slutningen IKKE falder i god jord hos anmelderen. Det var netop slutningen som var en af de ting der overraskede mig positivt. Alt faldt jo på plads, og uden at røbe for meget giver de sidste 10 - 15 min. virkelig mening for den fortælling der kører hele vejen gennem filmen.

Syntes faktisk at denne rolle ER skrevet til Ole Thestrup. Spiller rent ud sagt med super-overlegenhed - en ægte psykopat(læge) med sindsyge tanker og meninger, som man bare ikke kan lade være med at grine ad.

Det jo en af de ting som instruktøren gør så godt i sine film, skriver manuskriptet med klare tanker om hvilke skuespillere der kan løfte opgaven undervejs. Jeg kan simpelthen ikke se hvilke alternativer der skulle være for de valgte.

Tag nu bare ind og se den, tyg på den i et par dage - og opdag at den rent faktisk byder på mere mellem himmel og jord (rent bogstaveligt)
Gravatar

#10 kimand 19 år siden

kom nu Anders Thomas Jensen..
FORNY DIG.

Skriv ny kommentar: