Selv om “AFR” har hjertet på rette sted og også er lun – men til tider også lunefuld – i sin behandling af den siddende statsminister, trods anklager om det modsatte, har filmen visse fortælletekniske kvaler. Alligevel må “AFR” belønnes for sit mod. For at turde provokere. For at turde gå imod strømmen. Og ikke mindst for at turde tage stilling. Hartz Kaplers virker måske nok en anelse naivistisk i sit fortællesprog, men er kærlighed og politik ikke ofte det, når man skærer ind til benet?
#1 filmz-wetfox 18 år siden
#2 jessup 18 år siden
#3 keitel 18 år siden
#4 jessup 18 år siden
#5 Sverkel 18 år siden
#6 jessup 18 år siden
#7 filmz-Bruce 18 år siden
Men hvis instruktøren rent faktisk har skabt et grænserykkende ytringsfriheds værk, som ikke blot er patetisk i sin politiske stillingtagen, jamen så skal instruktøren have et cadeau. Jeg er klar på alt, som udfordrer og fasttømrer vor grundlovsfæstede ytringsfrihed, men jeg gider sgu kun og se det, hvis det er kvalitetsmæssigt i top og ikke er farvet af en politisk holdning jeg vil skide et stykke!
Ellers kunne jeg som liberal, ligeså godt indlægge mig selv til at se Enhedslistens eller de Radigales partivideo og så desperat er jeg, trods formynder Danmarks prøvelser, endnu ikke blevet!
#8 Bony 18 år siden
#4 ?
#9 filmz-danjou 18 år siden
Selve filmen, frygter jeg, har nærmere haft en større positiv kampagneeffekt end den har haft effekt som mockumentary.
Man bliver slet ikke fanget af filmen, der dybest set fra starten virker utroværdig, hvilket den også er, men formår ikke at lade det skinne i gennem, at der virkelig kunne være noget om snakken, og på den måde lege med publikums nysgerrighed og pirre os som seere.
Min vurdering: Spild af tid!
#10 jessup 18 år siden