“Alice i Eventyrland” er i Tim Burtons hænder ikke blevet det store eventyr, man kunne forvente sig, men derimod et stykke ujævnt mainstream-fantasy, hvor galskaben har måttet vige for pænhed og forudsigelighed. Til tider er det flot og medrivende, men Disney og Burton har ikke her skabt en film, der står mål med Lewis Carrols fantastiske eventyr. Det gjorde Disney imidlertid tilbage i 1951 i en syret og rablende tegnefilmsversion, der fortjener en varm anbefaling herfra.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 darkwizat 14 år siden

Jeg så den igår syntes bestemt det var Burton filmkunst som forvendtet det er 6/6 herfra kan ik se hva han skulle havde gjort anderledes.
Gravatar

#42 Lady Arwen 14 år siden

Så den i går aftes (ikke i 3D) og synes den er rigtig god! Elsker Stephen Fry som katten!! Synes der var mange fine sjove momenter og at skuespillerne gjorde det rigtig godt! Var vildt godt underholdt og elsker stadig Tim Burton og Johnny Depp(med den fine accent :D )!

5/6 herfra!
Doctor Who <3
Gravatar

#43 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg styrede direkte udenom 3D'en bevidst, da alle jeg kender har kritiseret denne i denne film. Ellers har jeg ikke så meget at sige andet end: gid Burton havde lavet denne film umiddelbart efter Beetlejuice. Med nogle Jim Henson dukker havde det hele fungeret fremragende. CGI'en i denne film ødelagde illusionen for mig fuldstændig, da den var virkelig tam. Der er naturligvis stadig steder, hvor det visuelle virkelig fungerer, men hovedsageligt var det nu stadig en skuffende omgang... mest af alt fordi at en så absurd fortælling endte med at føles alt for genkendelig og slet ikke forunderlig og interessant. Tempoet var alt for højt, og der var nærmest kun plads til plotudvikling fremfor at udforske universet og skabe en stemning. Øv. 3/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#44 Bobby Singer 14 år siden

På Michaels anmodning flytter jeg lige min anmeldelse herover:

Alice In Wonderland 3D

Hvis det ikke havde været for det visuelle og et par enkelte gode biroller, havde den her film været en af de kedeligste jeg har set længe. Historien er ærlig talt ikke særligt spændende og det gør det ikke bedre at der lige skal smækkes en action sekvens ind i slutningen for lige at live det hele op lidt op. Det er som om at for hver film Tim Burton har instrueret efter år 2000 er en lille smule af magien forsvundet for hver film. Det er en sær mekanisk oplevelse at se "Alice In Wonderland", det ligner og lyder, Danny Elfmans musik er tilgengæld ganske suveræn, som en Tim Burton, men magien mangler bare. Filmens højdepunkter er uden tvivl det visuelle, Danny Elfmans musik og Cristopher Lee's dybe stemme som er med i omkring 10-12 sekunder, men sikke nogle sekunder, manden har jo en af de fedeste stemmer ever. Mia Wasikowska gør dog også et ganske fint job som Alice og så er hun delvis afklædt gennem store dele af filmen, det hjælper også lidt på det.

Jeg gider heller ikke se Johnny Depp eller Helena Bonham Carter i en mere Tim Burton film, det er kraftedeme ved at være for kedeligt og forudsigeligt det hele. Prøv nu lige at udfordre dig selv lidt Burton!

2/6
Idjit
Gravatar

#45 PredatorX 14 år siden

Michael Andersen (36) skrev:
Holy superlatives, Batman! Hvor er Danny Elfmans hovedtema til "Alice i Eventyrland" da suverænt. Det er så stemningsfuldt og iørefaldende, at det godt kunne gå hen og blive en ny Elfman/Burton-klassiker: [url= Theme"[/url].


Hov, det lyder jo om Elfman for 10-20 år siden! Slet ikke dårligt :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#46 Karl Hungus 14 år siden

Havde egentlig ikke så høje forventninger efter anmeldelserne, men er stor Burton-fan, så selvfølgelig skulle den ses. Så den så igår og syntes den var HELT fantastisk!

3D-en fungerer upåklageligt, skuespillet og stemmerne er rigtig gode, Elfmans musik er suveræn og Burton har skabt et fantastisk univers ud fra forlægget! Jøsses, det blev til mange superlativer, men var virkelig positivt overasket!

3D er SERIØST det nye sort!

Gravatar

#47 filmz-Bruce 13 år siden

Ok, den skal ejes.

Robert Harris:

The beautifully produced film is now an extraordinary Blu-ray disc, which to my eyes and ears is perfect in every regard. As I was viewing, I could not help but notice the delicate gradations in color within the digitally created images.

This is a Blu-ray that can easily stand as the current "reference" disc.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: