“Alice i Eventyrland” er i Tim Burtons hænder ikke blevet det store eventyr, man kunne forvente sig, men derimod et stykke ujævnt mainstream-fantasy, hvor galskaben har måttet vige for pænhed og forudsigelighed. Til tider er det flot og medrivende, men Disney og Burton har ikke her skabt en film, der står mål med Lewis Carrols fantastiske eventyr. Det gjorde Disney imidlertid tilbage i 1951 i en syret og rablende tegnefilmsversion, der fortjener en varm anbefaling herfra.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 14 år siden

Endnu engang en blandet bunke anmeldelser af Burtons seneste film. Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal tro mere om ham, men jeg giver den en chance, og håber stadig på det bedste.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 filmz-Utyske 14 år siden

#10 -

Helt enig. Givet, jeg er ikke glad for musicals, men gav den alligevel en chance i biffen, men.. bleh!
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#13 Lars.dk 14 år siden

Skal se den lige meget hvad.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#14 Kredepops 14 år siden

#1 Jeg kunne ikke være mere enig!

Jeg så den til premiere igår i Imperial. Jeg har ellers aldrig brudt mig særligt meget om den originale historie, men denne 'fortsættelse' gik rent ind. Efter min mening er det en fantastisk film, som fuldt ud opfyldte alle mine forventninger. Historien er rigtig god og eventyr stemningen 100% gennemført.

Depp og især Julian Glover er fremragende i deres roller. Grinene er mange, men aldrig på bekostning af historien.

At kalde den 'Mainstream fantasy' kunne ikke være mere forkert.
Gravatar

#15 Kredepops 14 år siden

Julian... doooh!! CRISPIN Glover naturligvis :P
Gravatar

#16 Collins 14 år siden

Og så er vi dem som ikke er fans af Tim Burton og mener at han aldrig har haft en god periode. :-)

Jeg er enig i #1 - Anmelderen skriver for meget om sine egne forventninger til filmen og "hvad den kunne have været", i stedet for selve filmen.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#17 Buzz 14 år siden

hvad er det højes af stjerner man kan give her på filmz
Gravatar

#18 Skeloboy 14 år siden

Skal nok se den i biffen, men kun fordi jeg muligvis får en gratis billet til 3D...

Ellers synes jeg Tim Burton er lettere overvurderet.

Han har lavet mange film, der er gode, men kan ikke komme i tanke om nogen genistreger. Batman og Edward Penis...eh, Scissorhands er de bedste.
Gravatar

#19 Kredepops 14 år siden

#17 Det er vist 6 stjerner.
Gravatar

#20 Lars.dk 14 år siden

#1 og #3

Nu skal man som regel ikke tag kritikere meninger for det helt store. Bare se dem som DR støver op til deres anmelder program. Man bliver som regel anmelder/kritiker fordi det er nemmere at kritisere andre i stedet for selv at skabe noget.

Dog findes der sjældne undtagelser som Roger Ebert.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/

Skriv ny kommentar: