“Alice i Eventyrland” er i Tim Burtons hænder ikke blevet det store eventyr, man kunne forvente sig, men derimod et stykke ujævnt mainstream-fantasy, hvor galskaben har måttet vige for pænhed og forudsigelighed. Til tider er det flot og medrivende, men Disney og Burton har ikke her skabt en film, der står mål med Lewis Carrols fantastiske eventyr. Det gjorde Disney imidlertid tilbage i 1951 i en syret og rablende tegnefilmsversion, der fortjener en varm anbefaling herfra.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dewin 14 år siden

Jeg er lidt forvirret her... denne anmeldelse går meget op i hvad denne film KUNNE været blevet til i Burtons hænder, men er det ærlig talt ikke filmen fuldstændig uvedkommende? Er det ikke meningen at det er produktet der skal bedømmes, og ikke være en løftet pegefinger til instruktøren fordi han har valgt en anden indgangsvinkel end hvad anmelderen forventer af ham? Skal jeg så også til at trække stjerner fra min bedømmelse af Batman fra 1989, fordi den ikke er "Burton psykedelisk" nok? Sorry, men den her anmeldelse lader til at bedømme ud fra nogle meningsløse kriterier/forventninger!
Gravatar

#2 Frederik 14 år siden

Tim Burton er kedelig, og har været det i årevis. God anmeldelse, men nej tak til filmen :)
Gravatar

#3 filmz-Fairytale 14 år siden

Udover at Johan Albrechtsen har skrevet nogle gode og rimelige DVD-anmeldelser af Tim Burtons tidligere værker som Ed Wood, Edward Scissorhands og Batman, så synes jeg i det hele taget at Filmz' anmeldere har skrevet nogle lunkne anmeldelser af Tim Burtons senere film.

Big Fish, Corpse Bride og Charlie and the Chocolate Factory fik allesammen kun 3 stjerner.
Charlie and the Chocolate Factory kan måske diskuteres. Jeg kunne rigtig godt lide den, men det er naturligvis ikke en film for hvem som helst. Et 3-tal til Corpse Bride har jeg meget svært ved at acceptere og 3 stjerner til Big Fish virker fuldstændig korrupt.
I mine øjne virker det da ikke som om at Tim Burton er faldet fuldstændig til jorden. Når han dukker op med en ny film en gang i mellem, så ser jeg altid frem til den.

Jeg glæder mig til at se Alice in Wonderland. Den ser en anelse mere flippet ud end normalt, hvilket både kan komme til at fungere eller gå hen og blive meget.
Gravatar

#4 elwood 14 år siden

Billede 1
Som Instruktør, ser man sig ikke for fin til, ikke og benytte sin magt...

Pige ehmm Mr. Burton, I don't seem to recall this scene in the book, are you sure that...

Tim Burton sure sure, it says right here, Alice started to take her clothes of real slowly, untill she was na.....

Billede 2
Dronningen inspicere sine Frølår

Billede 3
Carrot-Top... Ehhh I mean Mr. Depp prepares for battle
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 14 år siden

Yes!!!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 Twister 14 år siden

Giver nu filmen en chance imorgen alligevel.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#7 Lizard 14 år siden

Jeg elsker Alice in Wonderland historien.. Men havde på fornemelsen at denne film ikke blive det, den kunne blive til. Tim Burton er blevet kedelig.. GÅ AMOK! :)
Gravatar

#8 filmz-Utyske 14 år siden

Sammenholdt med Rotten Tomatoes gennemsnit, lyder det som om at Burton endnu en gang har ramt middelmådigheden, så det er vist meget godt jeg ikke har planlagt at se filmen. :)

#3 -

Det kan jo også være at filmz' anmeldere blot er af den mening, at Burtons bedste periode ligger min. 10 år tilbage. :)

Men du kan da glæde dig over at de har givet Sweeney Todd gode anmeldelser, både i biffen og på dvd og hvordan det kan ske, er så over min forstand. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#9 Lilleby 14 år siden

Jeg synes den var meget god. Det er rigtigt at den var lidt u-Burtonsk mange steder, men den havde en vidunderlig 'eventyrstemning' over sig. Stephen Fry var fantastisk som Cheshire Cat(:
Gravatar

#10 filmz-Bruce 14 år siden

#8 Ja bortset fra en eminent flot cinematografi, som Burton altid er god for, så er fesen nok det ord der falder mig først ind, når jeg tænker Sweeney Todd.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: