På kommentarsporet udtrykker Paul Anderson ærgrelse over, at man ikke længere kan bygge en film op på samme måde, som Scott gjorde det med “Alien”, fordi publikum ikke længere har tålmodighed til karaktertegning og stemningsopbygning. Der må med andre ord gemme sig nogle inkompetente instruktører derude et eller andet sted, som ikke ved, hvordan man laver kvalitetsfilm, men bare langer den ene indholdsløse actionfiasko efter den anden over disken. Nogen som bidrager til en udvikling, hvor genrefilm bare bliver dårligere og dårligere. Hvis man så bare kunne udpege disse rådne æbler for Anderson, så han kunne skaffe dem af vejen og lave de film, som han mener vi fortjener, ville fremtiden med garanti se meget lysere ud for alle filmelskere. Men den – ligesom dvd’en – køber vi ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#171 kill the bills 19 år siden

Den er da blæret, tag en massse skole børn sæt dem på en ø og lad dem slagte hinanden.
Gravatar

#172 filmz-Bruce 19 år siden

Lige dér, synes jeg at kunne fornemme en differentierende mening mht. underholdning :)

Temaet som sådan har jeg ikke noget imod, men synes man vægter den rå vold alt for meget og derved går glip af een historie, som ikke bare afskrives som splatter
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#173 kill the bills 19 år siden

Jamen engang er i mellem har man brug for noget hjerneløst vold, og når man har brug for det er Battle Royal et af de bedste bud.
Gravatar

#174 filmz-yoshimura 19 år siden

#173 Jeg må sige, at jeg syntes, at BR langt fra var underholdende - den var mildest talt møghamrende kedelig. Jeg forstår ikke, hvorfor den er blevet hypet så meget. Ideen var fornuftig nok, men har bare ikke fået ret meget ud af den ud over en masse vold, og det kan man se så mange andre steder. Jeg blev slemt skuffet.

2/6
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#175 filmz-incubus 19 år siden

#171 jeg troede det var Fluernes Herre der foregik sådan... I øvrigt en god film. Håber den bliver sendt igen snart!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#176 kill the bills 19 år siden

#175 ja det er lidt det samme, ud over at i Battle Royal er de ældre, og der er de nød til at dræbe hinanden ellers bliver de selv dræbt.
Gravatar

#177 filmz-che 19 år siden

Da jeg så BR første gang, kom jeg til at tænke meget på darvinisme/liberalisme: Den stærkes kamp for at overleve etc. (At den så foregår på en ø, som man på sin hvis kan sidestille med Galapagos, forringer i mine øjne heller ikke ideen...)

[Bare lige en hurtig, strøtanke :D]
This is an ex-parrot
Gravatar

#178 myggen 19 år siden

Hvorfor liberalisme lige skal blandes ind i et blodbad på en ø, har jeg svært ved at se, men dit nick forklarer det hele ;)

Jeg synes mere filmen minder om en kommunistisk revolution.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#179 Hive 19 år siden

#178 Ja, temaet minder lidt om hvordan Stalin kom til magten.
Gravatar

#180 filmz-che 19 år siden

Liberalisme: Den frie konkurrence... Dræb eller dø!!!

:P
This is an ex-parrot

Skriv ny kommentar: