På kommentarsporet udtrykker Paul Anderson ærgrelse over, at man ikke længere kan bygge en film op på samme måde, som Scott gjorde det med “Alien”, fordi publikum ikke længere har tålmodighed til karaktertegning og stemningsopbygning. Der må med andre ord gemme sig nogle inkompetente instruktører derude et eller andet sted, som ikke ved, hvordan man laver kvalitetsfilm, men bare langer den ene indholdsløse actionfiasko efter den anden over disken. Nogen som bidrager til en udvikling, hvor genrefilm bare bliver dårligere og dårligere. Hvis man så bare kunne udpege disse rådne æbler for Anderson, så han kunne skaffe dem af vejen og lave de film, som han mener vi fortjener, ville fremtiden med garanti se meget lysere ud for alle filmelskere. Men den – ligesom dvd’en – køber vi ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 JannikAnd 19 år siden

#10

Det lyder som en dyr svaghed? ;)
Gravatar

#12 chuck 19 år siden

Jeg kunne godt koncentrere mig gennem anmeldelsen, men læsningen tog jo heller ikke over ti minutter. Hehe, jeg var godt underholdt: Den køber vi, glædeligt!!! Altså anmeldelsen, aldrig dvd'en ;)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#13 Patriarch 19 år siden

Fantastisk anmeldelse.. giver mig faktisk lyst til at se filmen :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 Nikmi 19 år siden

jeg stadig negativ over at alle mennesker i den film ikke var blevet dræbt den havde klaret sig meget bedre som en ren action film uden nogen dialog eller bitching :P god anmeldelse.
Gravatar

#15 mimic 19 år siden

ja ja der altid nogle tosser som vil have shakesphere og ik underholding, fed film, og fuck en spasser anmelder, RETARD.
Gravatar

#16 El vez 19 år siden

Det hedder altså spastiker :/

Og så undrer jeg mig til stadighed over disse udbrud der lader til at komme efter hver anmeldelse, af en der ikke lige synes det samme som anmelderen, og derfor sviner ham til uden nogen somhelst form for argumentation. At nogle folk kan blive så fornærmede over andres mening om en film forstår jeg simpelthen ikke. Helt ærligt, forstå nu at en anmeldelse er en personlig mening, som ikke nødvendigvis stemmer overens med nogen andres.

Jeg er ikke helt enig med anmelderen, men jeg kan da stadig se det sjove i den måde anmeldelsen er formuleret på, og stadig godt se grunden til de karakterer der er givet, på baggrund af de argumenter anmelderen giver.

Med andre ord, der er ingen grund til at hidse sig op, bare fordi andre folk giver udtryk for en mening der ikke er lig ens egen, og så er det altid en god ide at skrive hvorfor man kan / ikke kan lide noget, hvis man gerne vil tages seriøst, istedet for et hysterisk udråb, mimic.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#17 El vez 19 år siden

Desuden synes jeg, at de gode gamle Alien og Predator film (I modsætning til AvP) er glimrende eksempler på god underholdende action der ikke er Shakespeare.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#18 chandler75 19 år siden

Nu snakker mimic jo ikke om Shakespeare, men om hans læspende bror, Shakesphere...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#19 filmz-Bruce 19 år siden

Apropos Shakesphere. Fik jeg nævnt den glimrende, næsten Shakespearske dialog, med et gran (ok måske et ton!) vulgært og obskønt islæt i Deadwood?

:)

Og El vez har ret. Anmeldelser er personlige og subjektive og så må man tage dem eller være uenige og argumentere for sine holdninger. Med sine udtalelser tilfører mimic ikke just noget intelligent modspil til diskussionen. Men ok, situationen mener også lidt om at være tysk i Stalingrad i 1943 :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Bravo, bravo, da capo, Hasselguff!
Det er en af de mest underholdende, fornøjelige og svidende skarpe anmeldelser jeg har læst i lang tid! Sproget er eminemt og humoren dead on :) Havde de bare smidt din anmeldelse i biograferne i stedet for filmen...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: