På kommentarsporet udtrykker Paul Anderson ærgrelse over, at man ikke længere kan bygge en film op på samme måde, som Scott gjorde det med “Alien”, fordi publikum ikke længere har tålmodighed til karaktertegning og stemningsopbygning. Der må med andre ord gemme sig nogle inkompetente instruktører derude et eller andet sted, som ikke ved, hvordan man laver kvalitetsfilm, men bare langer den ene indholdsløse actionfiasko efter den anden over disken. Nogen som bidrager til en udvikling, hvor genrefilm bare bliver dårligere og dårligere. Hvis man så bare kunne udpege disse rådne æbler for Anderson, så han kunne skaffe dem af vejen og lave de film, som han mener vi fortjener, ville fremtiden med garanti se meget lysere ud for alle filmelskere. Men den – ligesom dvd’en – køber vi ikke.
Skriv ny kommentar:
#161 mimic 19 år siden
#162 filmz-Bruce 19 år siden
Dette er hvad Paul Wassup Anderson forstår ved at være kæmpefan af serien og hvad han forstår ved at vise respekt for de gamle film. Jeg vil godt påtage mig at ha' fundet frem til et plot over et 6 mands Texas Hold'em pokerbord fyldt med den billigste whisky i løbet af en 8 timers nat, som ikke ville være så intetsigende fokuserende på effekter og så krummetæer forladt, hvad angår karaktéropbygning og replikker. Men Fox har jo nu een gang deres minimumsgrænse for "sanity has left the building!", hvilket man jo bare skal se deres nyhedsudsendelser for at bemærke.
Mere historie end i Alien 1? Normalt siger et billede mere end 1000 ord, men de 6 ord, siger mere end 1000 billeder!
#163 Hive 19 år siden
Dengang de kom frem var de jo ekstremt nytænkende og overraskende; især Alien, som er min personlige favorit horror film.
#164 mimic 19 år siden
#165 filmz-incubus 19 år siden
#166 filmz-Bruce 19 år siden
#167 kill the bills 19 år siden
#168 El vez 19 år siden
#169 chandler75 19 år siden
Konceptet lagde op til så meget mere men udmundede i "hvordan-dør-han/hun-nu".
#170 filmz-Bruce 19 år siden
Men nu køber jeg sjældent, om aldrig, så dårlige udgivelser som AvP, så BR rater jeg 5/10.