På kommentarsporet udtrykker Paul Anderson ærgrelse over, at man ikke længere kan bygge en film op på samme måde, som Scott gjorde det med “Alien”, fordi publikum ikke længere har tålmodighed til karaktertegning og stemningsopbygning. Der må med andre ord gemme sig nogle inkompetente instruktører derude et eller andet sted, som ikke ved, hvordan man laver kvalitetsfilm, men bare langer den ene indholdsløse actionfiasko efter den anden over disken. Nogen som bidrager til en udvikling, hvor genrefilm bare bliver dårligere og dårligere. Hvis man så bare kunne udpege disse rådne æbler for Anderson, så han kunne skaffe dem af vejen og lave de film, som han mener vi fortjener, ville fremtiden med garanti se meget lysere ud for alle filmelskere. Men den – ligesom dvd’en – køber vi ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 mimic 19 år siden

så må i undskylde hvis det virker som om jeg kun synes det min mening som er den rigtige, det har ikke været meningen, men hvis jeg lige tager et eksemper, mange af dem som nedgører den film siger blandt andet et af punkterne er at der zero historie i den, vilket jeg er ret lidt latterlig sagt, der mere historie i avp end i predator 1 og 2 og alien 1, hvis det fordi i ik kan lide historien i avp, det jo så en anden sag, men derfor behøver man jo ik sige der intet historie i den.
Gravatar

#162 filmz-Bruce 19 år siden

#161 Nej det er ikke fordi jeg ikke kan lide historien i AvP. Der er absolut intet i den film, foruden rulleteksterne, jeg kan lide, endsige finder seværdig. Filmen er een lang kommerciel kliché uden fokus på de tidligere film i franchisen, andet end små latterlige klip, som skal få os til at komme i tanker om de hedengangne klassikere og gnække "haha...der var en reference til Lance Henriksens knive" osv osv.

Dette er hvad Paul Wassup Anderson forstår ved at være kæmpefan af serien og hvad han forstår ved at vise respekt for de gamle film. Jeg vil godt påtage mig at ha' fundet frem til et plot over et 6 mands Texas Hold'em pokerbord fyldt med den billigste whisky i løbet af en 8 timers nat, som ikke ville være så intetsigende fokuserende på effekter og så krummetæer forladt, hvad angår karaktéropbygning og replikker. Men Fox har jo nu een gang deres minimumsgrænse for "sanity has left the building!", hvilket man jo bare skal se deres nyhedsudsendelser for at bemærke.

Mere historie end i Alien 1? Normalt siger et billede mere end 1000 ord, men de 6 ord, siger mere end 1000 billeder!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#163 Hive 19 år siden

#161 Jeg vil give dig ret i at historien i Predator 2 ikke lige var det helt vilde - men jeg forstår bestemt ikke at du kritiserer historien i de 2 første film i hver franchise, da det jo var disse glimrende historier der skabte det hele.

Dengang de kom frem var de jo ekstremt nytænkende og overraskende; især Alien, som er min personlige favorit horror film.
Gravatar

#164 mimic 19 år siden

ja den første alien er helt klart nice også, men det var aliens som virkelig fanget mig end i det univers.
Gravatar

#165 filmz-incubus 19 år siden

#159 Jeg kan følge din tanke, men nu forholder det sig sådan, at AvP alligevel slår Dungeons & Dragons fra min DVD-samling. D&D var dog det ringeste lort, jeg har set i en fantasyfilm... og det overraskede mig, at man over 5 år efter Dragonheart blev lavet, kunne finde på at animere så ringe drager, som var med i D&D... og plottet.... puha, don't get me started!!!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#166 filmz-Bruce 19 år siden

#165 Har lige checket min samling og umiddelbart synes jeg "Battle Royale" er den dårligste og den er gudskelov over AvP. D&D vil jeg ikke udtale mig om, for den har jeg ikke set :)
Gravatar

#167 kill the bills 19 år siden

#166 Battle Royal er da en sej film!!!!
Gravatar

#168 El vez 19 år siden

Ja det forstaar jeg heller ikke - jeg synes BR er rigtig fed og forfriskende voldelig ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#169 chandler75 19 år siden

Jeg synes "Battle Royal" er noget skrald. Forventede en iskold asiatisk gyser i stil med de andre store film i genren, men fik en kedelig splatterfilm.

Konceptet lagde op til så meget mere men udmundede i "hvordan-dør-han/hun-nu".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#170 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg må tilstå, jeg var ret skuffet over BR. Det var lidt for splatter og bad acting for min smag. Takeshi Kitano er den mest seværdige for mig og jo, temaet er da cool nok, meeen ikke lige noget for en gammel fyr som mig :)

Men nu køber jeg sjældent, om aldrig, så dårlige udgivelser som AvP, så BR rater jeg 5/10.

Skriv ny kommentar: