På kommentarsporet udtrykker Paul Anderson ærgrelse over, at man ikke længere kan bygge en film op på samme måde, som Scott gjorde det med “Alien”, fordi publikum ikke længere har tålmodighed til karaktertegning og stemningsopbygning. Der må med andre ord gemme sig nogle inkompetente instruktører derude et eller andet sted, som ikke ved, hvordan man laver kvalitetsfilm, men bare langer den ene indholdsløse actionfiasko efter den anden over disken. Nogen som bidrager til en udvikling, hvor genrefilm bare bliver dårligere og dårligere. Hvis man så bare kunne udpege disse rådne æbler for Anderson, så han kunne skaffe dem af vejen og lave de film, som han mener vi fortjener, ville fremtiden med garanti se meget lysere ud for alle filmelskere. Men den – ligesom dvd’en – køber vi ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-FraQ 19 år siden

Ka ikke siges nok... Genial anmeldelse!
Gravatar

#22 filmz-niev 19 år siden

Jeg kan til stadighed ikke forstår folk skal kører denne film helt ned.. Jeg er hardcore alien fan, og har med stor fornøjelse også set denne film.. Og har da også købt dobbelt dvd'en og smidt den på hylden til de andre alien og predator film, fordi det er en fed film, eneste jeg har og sige er at man godt kunne have tænkt sig at se lidt mere kamp imellem de 2 arter.. Derudover FED film.. glæder mig til 2eren
Gravatar

#23 filmz-Bruce 19 år siden

#22 Forskellige meninger. Jeg er også hardcore Alien fan, men det betyder ikke jeg synes om alt, der er relateret til Aliens. Dr er stadig krav til kvalitet, plot, skuespil og effekter og AvP misser de 3 første.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 elwood 19 år siden

hmm har der bruce kan man filtere hans deadwood fra, har på fornemmeren han bliver ved indtil alle sidder med et eksemplar der hjemme 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 filmz-Bruce 19 år siden

#24 Det er over 6 timer siden jeg sidst har nævnt det, hvad snakker du om ;)

Hvis man ikke får et eksemplar, er man selv ude om det :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 chandler75 19 år siden

Jeg synes nu ikke at Ebert er for ukritisk. Han har jo fx udgivet en hel (og meget underholdende!) bog med anmeldelser af hans hadefilm, "I Hated, Hated, Hated This Movie!"


Og gu' fortjener han en stjerne ligeså meget som andre Hollywood-folk. Han har været en del af filmbranchen i over 30 år og kan have stor betydning for hvilken succes en film eller skuespiller får. Han skriver saglige anmeldelser der samtidig er interessante og tit underholdende at læse, og han lever og ånder virkelig for film. Således afholder han hvert år en festival, Roger Ebert's Overlooked Festival, for de mindre film der fortjener at komme frem - hvor mange andre filmanmeldere kan man sige det om?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#27 chandler75 19 år siden

Sorry, forkert tråd...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#28 filmz-Randy Savage 19 år siden

så forfærdelig er den film da heller ikke, jeg vil da påstå den er bedre end alien 3 og 4 og predator 2.Men langtfra en succes. En skam da historien er god nok.
Gravatar

#29 Patriarch 19 år siden

Alien 4 er god nok en stinker, men Alien 3 synes jeg bestemt er underholdende på mange måder. Skuespil, stil og stemning alene er grund nok til at jeg er ret sikker på den overgår AvP...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#30 filmz-Bruce 19 år siden

Jeunet var ikke heldig med 4'eren, men personlig synes jeg kun det er de sidste 30-40 minutter, som er uheldige, resten var godt. 3'eren fik et stort kick opad med Quadrilogy versionen, dog ikke nok :)

AvP er dem underlegen i alt, undtagen effekter.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: