Hvis verden aldrig havde haft Raimis tidligere filmatiseringer af edderkoppedrengens eventyr, ville denne anmeldelse måske have været anderledes positiv og gennemgående begejstret. For “The Amazing Spider-Man” er faktisk en god film. Dens to hovedpersoner er så elskværdige og charmerende, at selv den mest koldblodige skurk formentlig ville heppe på dem, hvis han så dem sammen, og effekterne er tydeligvis skruet sammen af nogle af Hollywoods dygtigste computertroldmænd. Filmen bidrager bare ikke med noget nyt af værdi, og nye, spændende tiltag burde ellers være obligatoriske, når nu det blot er fem år siden, at Raimi og Co. sidst lancerede en “Spider-Man”-film i biografen. Vi krydser fingre for, at den uundgåelige fortsættelse tager flere chancer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 HonoDelLoce 11 år siden

misuma (20) skrev:
Nu har jeg efterhånden læst en del anmeldelser af filmen og der er et par ting som irriterer mig.

En del af kritikken går på, at det er et reboot. Hvorfor skal filmen straffes for hvad der har eksisteret tidligere? Lad dog filmen stå for sig selv og anmeld ud fra det...damn it!

Andre mener at det, lidt firkantet sat op, er den samme Spidey-film om igen. Så strammer skyklapperne da for seriøst. Det er jeg måske ene om, men tingene er bare mere nuanceret og pacingen er bedre i denne her omgang.

Jeg tror at film-oplevelsen bliver bedre hvis man styrer uden om en forudfattede holdning til Spidermans baggrund....måske :P


Jeg synes det er meget sjovt, at man også ofte læser at filmen fungerer bedst, hvis man ikke kunne lide Raimis.

Det kunne jeg faktisk godt. De faldt bare betragteligt i karakter efter jeg så denne. I mine øjne tilføjer nuancerne i persongalleriet og en noget strammere hånd om historien bare så meget til oplevelsen, at Raimis film nu virker.... Ukomplette.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#22 misuma 11 år siden

Jeg er også fan af Raimi's versioner, hvor 2'eren er min favorit. Smid Spidey's skabelse i 2'eren og den havde været nær perfekt. For mig ihvertfald.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#23 Ericmase 11 år siden

IK (18) skrev:
Jeg kunne virkelig godt lide sekvensen med kranerne der skaber vej, så Spidey kan svinge sig til Oscorp og redde dagen. Det er en af filmens absolutte højdepunkter, og også en sekvens med stærk emotionel pondus. Spidey er såret og halter, og vi bløder sammen vores protagonist. Og når han så endelig rejser sig, får vi en helt fantastisk rutsjebanetur. Det er første gang i en Spider-Man film, hvor jeg følte susen med at kunne svinge, og det var uden tvivl det mest overbevisende og indlevende brug af 3D jeg har været vidne til. Hold da op hvor var det vildt.


misuma (19) skrev:
X marks the spot

Det at manden forsvinder i skyggen, fik mig til at tænke på skurken Mysterio som laver tricks og illusioner, men den er måske liiige en tand for langt ude.


Her spekuleres der i hvem den mystiske mand er:

http://www.ign.com/articles/2012/05/11/amazing-spi...

IK

Jeg kunne også godt lide kran-scenariet, men det føltes alligevel lidt for iscenesat. Hvad er chancen for at så mange kraner er placeret perfekt ned af den lange gade?


Samme her. Var helt vild med kran-scenen!

Tak for linket ellers, misuma! Det hjalp en del :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#24 Riqon 11 år siden

#20 - Nemlig!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#25 moulder666 11 år siden

HonoDelLoce (21) skrev:

Jeg synes det er meget sjovt, at man også ofte læser at filmen fungerer bedst, hvis man ikke kunne lide Raimis.

Det kunne jeg faktisk godt. De faldt bare betragteligt i karakter efter jeg så denne. I mine øjne tilføjer nuancerne i persongalleriet og en noget strammere hånd om historien bare så meget til oplevelsen, at Raimis film nu virker.... Ukomplette.


Spændende - så kunne det da være, at man skulle i biffen. :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#26 Jb-film 11 år siden

Jeg synes især de to første med Tobey Maguire var rimelige - men jeg synes det er et problem, at Hollywood allerede efter fem år springer med på genindspilningstrenden!

- Skal film ikke have tid til at modne?

Måske er det også tegn på manuskriptproblemer, at film ikke har nok af tilhængere?

Når så det er sagt, så er det vist med et mere ungdommelig sigte, den nye film har - men det har handler måske også om sikker indtjening?

Gravatar

#27 IK 11 år siden

misuma

Jeg må indrømme, at jeg ikke har tænkt så meget over de sandsynlige og realistiske aspekter i den sekvens, og det er jeg egentlig også lidt ligeglad med. ;) Fandt sekvensen virkelig rørende og visuelt overvældende.
Gravatar

#28 HonoDelLoce 11 år siden

IK (27) skrev:
misuma

Jeg må indrømme, at jeg ikke har tænkt så meget over de sandsynlige og realistiske aspekter i den sekvens, og det er jeg egentlig også lidt ligeglad med. ;) Fandt sekvensen virkelig rørende og visuelt overvældende.


Ydermere er det, så vidt jeg kan forstå, en scene taget direkte fra tegneserien (eller... Én af dem ;-) )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#29 IK 11 år siden

HonoDelLoce (28) skrev:
Ydermere er det, så vidt jeg kan forstå, en scene taget direkte fra tegneserien (eller... Én af dem ;-) )


Muligt. Jeg er ikke ligefrem ekspert på det område, men vi må spørge Utyske, når han har set filmen. :)

En anden ting jeg også virkelig kunne lide, var de enkelte 1.person shots, hvor vi ser nogle ting fra hovedpersonens synsvinkel. Ret fed detalje.
Gravatar

#30 misuma 11 år siden

Stan's cameo 6/6 ; )
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: