Hvis verden aldrig havde haft Raimis tidligere filmatiseringer af edderkoppedrengens eventyr, ville denne anmeldelse måske have været anderledes positiv og gennemgående begejstret. For “The Amazing Spider-Man” er faktisk en god film. Dens to hovedpersoner er så elskværdige og charmerende, at selv den mest koldblodige skurk formentlig ville heppe på dem, hvis han så dem sammen, og effekterne er tydeligvis skruet sammen af nogle af Hollywoods dygtigste computertroldmænd. Filmen bidrager bare ikke med noget nyt af værdi, og nye, spændende tiltag burde ellers være obligatoriske, når nu det blot er fem år siden, at Raimi og Co. sidst lancerede en “Spider-Man”-film i biografen. Vi krydser fingre for, at den uundgåelige fortsættelse tager flere chancer.
#21 HonoDelLoce 12 år siden
Jeg synes det er meget sjovt, at man også ofte læser at filmen fungerer bedst, hvis man ikke kunne lide Raimis.
Det kunne jeg faktisk godt. De faldt bare betragteligt i karakter efter jeg så denne. I mine øjne tilføjer nuancerne i persongalleriet og en noget strammere hånd om historien bare så meget til oplevelsen, at Raimis film nu virker.... Ukomplette.
#22 misuma 12 år siden
#23 Ericmase 12 år siden
Tak for linket ellers, misuma! Det hjalp en del :)
#24 Riqon 12 år siden
#25 moulder666 12 år siden
Spændende - så kunne det da være, at man skulle i biffen. :-)
#26 Jb-film 12 år siden
- Skal film ikke have tid til at modne?
Måske er det også tegn på manuskriptproblemer, at film ikke har nok af tilhængere?
Når så det er sagt, så er det vist med et mere ungdommelig sigte, den nye film har - men det har handler måske også om sikker indtjening?
#27 IK 12 år siden
#28 HonoDelLoce 12 år siden
Ydermere er det, så vidt jeg kan forstå, en scene taget direkte fra tegneserien (eller... Én af dem ;-) )
#29 IK 12 år siden
Muligt. Jeg er ikke ligefrem ekspert på det område, men vi må spørge Utyske, når han har set filmen. :)
En anden ting jeg også virkelig kunne lide, var de enkelte 1.person shots, hvor vi ser nogle ting fra hovedpersonens synsvinkel. Ret fed detalje.
#30 misuma 12 år siden