Hvis verden aldrig havde haft Raimis tidligere filmatiseringer af edderkoppedrengens eventyr, ville denne anmeldelse måske have været anderledes positiv og gennemgående begejstret. For “The Amazing Spider-Man” er faktisk en god film. Dens to hovedpersoner er så elskværdige og charmerende, at selv den mest koldblodige skurk formentlig ville heppe på dem, hvis han så dem sammen, og effekterne er tydeligvis skruet sammen af nogle af Hollywoods dygtigste computertroldmænd. Filmen bidrager bare ikke med noget nyt af værdi, og nye, spændende tiltag burde ellers være obligatoriske, når nu det blot er fem år siden, at Raimi og Co. sidst lancerede en “Spider-Man”-film i biografen. Vi krydser fingre for, at den uundgåelige fortsættelse tager flere chancer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 BN 12 år siden

misuma (76) skrev:
Jeg glæder mig til at læse hvad I synes om den nye Spiderman når I rent faktisk får set den Babo og BN Ü

Vi har udelukkende diskuteret den gamle Spider-Man-trilogi. Jeg skal ikke se 'The Amazing Spider-Man'. Jeg elsker Sam Raimis film og kan ikke med min bedste vilje se noget behov for et reboot.

Den gamle trilogi har den ironiske humor, den herlige tegneserie-stemning og -billedstil, Sam Raimis brillant instruktion og generelle "touch", Danny Elfmans fænomenale musik (hvor temaet genbruges i 3'eren og suppleres med Christopher Youngs musik, herunder det smukke nummer, der akkompagnerer The Sandmans skabelse).

Jeg har ikke brug for en mere mørk og/eller mere realistisk Spider-Man-film, eller for at se de nyeste unge stjerner spille hovedrollerne.

Jeg tror på, at 'The Amazing Spider-Man' kan være en god eller udmærket film. Men udover at være enormt begejstret for Raimis trilogi, bemærker jeg også, at 'The Amazing Spider-Man' kun får 71% på rottentomatoes.com, mens 'Spider-Man' fik 89% og 'Spider-Man 2' fik 93%. Så 'Spider-Man 2' forbliver den klart bedst anmeldte Spider-Man-film til dato. (Og 'The Amazing Spider-Man' får kun 8% mere end 'Spider-Man 3'.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#82 BN 12 år siden

Det lader også til, at 'The Amazing Spider-Man' fejler med hensyn til Peter Parker/Spider-Mans motivation, som det fremgår af følgende anmeldelse hvori der indgår visse spoilers:

http://eclipsemagazine.com/movie-reviews/33962/

Hvis - og jeg siger: HVIS - dette er rigtigt, finder jeg det beklageligt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#83 IK 12 år siden

BN hvorfor den rivalisering og fordomsfulde had mod andet? Du ødelægger jo din oplevelse ved at læse spolilers. Og at du siger, at Raimis ikke kan overgås, kan kun betyde at du har taget et standpunkt på forhånd. Kort sagt vil en bedømmelse fra din hånd til den nye Spidey, være fuldkommen farvet og ligegyldig, fordi du kender hver eneste plot detalje allerede nu, og derfor kan du nærmest ikke overraskes. Det er da ynkeligt at du bruger RottenTomatoes som belæg for dit argument. Du kunne jo ikke lide The Social Network, men det er den bedst anmeldte film i det 21. tyvende århundrede. Skal vi virkelig gå helt ned på børneniveau. 
Gravatar

#84 Collateral 12 år siden

BN (81) skrev:
Vi har udelukkende diskuteret den gamle Spider-Man-trilogi. Jeg skal ikke se 'The Amazing Spider-Man'. Jeg elsker Sam Raimis film og kan ikke med min bedste vilje se noget behov for et reboot.

Den gamle trilogi har den ironiske humor, den herlige tegneserie-stemning og -billedstil, Sam Raimis brillant instruktion og generelle "touch", Danny Elfmans fænomenale musik (hvor temaet genbruges i 3'eren og suppleres med Christopher Youngs musik, herunder det smukke nummer, der akkompagnerer The Sandmans skabelse).

Jeg har ikke brug for en mere mørk og/eller mere realistisk Spider-Man-film, eller for at se de nyeste unge stjerner spille hovedrollerne.

Jeg tror på, at 'The Amazing Spider-Man' kan være en god eller udmærket film. Men udover at være enormt begejstret for Raimis trilogi, bemærker jeg også, at 'The Amazing Spider-Man' kun får 71% på rottentomatoes.com, mens 'Spider-Man' fik 89% og 'Spider-Man 2' fik 93%. Så 'Spider-Man 2' forbliver den klart bedst anmeldte Spider-Man-film til dato. (Og 'The Amazing Spider-Man' får kun 8% mere end 'Spider-Man 3'.)

Nu mangler jeg stadig 2eren, men glæder mig nu stadig langt mere til et andet take på "Spider-man", da jeg egentlig hellere vil se en filmversion der tager sig selv alvorligt, end Raimis film, der ønsker at forblive i det ekstremt karikerede. Jeg siger ikke at jeg forventer en enormt dyb film her, men det virker meget som om der bliver sat fokus på karaktererne her. Bryder mig kort og godt mindre og mindre om den tilgang Raimi havde til universet. Hans humor gør sig bedre i andre af hans film. Spider-man såvel som Peter Parker var en outsider som jeg sympatiserede voldsomt med som barn, og som derfor har en vis betydning for mig. Således foretrækker jeg at instruktøren tager materialet alvorligt i denne sammenhæng. Ikke at jeg siger det andet ikke er fint for hvad det er, det er bare ikke min kop te. Ikke længere. Så er jeg egentlig ret ligeglad med anmeldelserne :)

Og "Spider-man 3" er btw en ekstremt ringe film på næsten alle planer. Den er rodet, de romantiske problemstillinger er kedelige og den skurk jeg har glædet mig mest til siden starten bliver fuldstændig forspildt. Så jeg sætter ikke min lid til RT i denne omgang. Forventer bestemt bedre end Spider-man 3!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#85 Michael Andersen 12 år siden

elwood (32) skrev:
Ikke fordi det er den her film der får mig til Klovborg, der har jeg andre planer, men hvad siger Michael til 3D'en heri ?

Den er rigtig god og er indspillet med samme 3D-kamera som "Prometheus", så jeg klager ikke :) Et godt miks mellem tilbageholdende og aggressiv, sådan så det er nedtonet i hverdagsscenerne og omvendt er der skruet mere op for effekten, når vi er ude at svinge med edderkoppen og den slags :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#86 Babo84 12 år siden

misuma (79) skrev:
Sweet! Jeg håber den falder i din smag. Jeg skal selv ha' fundet mig en ny makker så den kan ses igen, hehe.

Håber jeg også. Regner dog med en 7er ud af 10, hvis jeg skal sætte forventninger på det, men nu må vi se :)
Gravatar

#87 elwood 12 år siden

#85 Ok jeg var af den opfattelse at den var konveterede, men der kan man bare se.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#88 Babo84 12 år siden

BN

Du snakker sort. Jeg kan slet ikke følge dig. Effekter afhænger kun af..... ja, effekter. Og de muligheder der er tilrådighed og den tilgang man vælger. Og naturligvis også den visuelle sans mange instruktører har, og mange ikke har. De er ikke filmens tone der er afgørende, om effekterne holder vand eller ej. Hvorfor er effekter så bedre i IronMan og Transformers, end SpiderMan? Det er da langt federe og mere troværdigt (ikke mindst) at se Tony Stark flyve, end SpiderMAN svinge sig i animationsform.
Gravatar

#89 IK 12 år siden

BN (82) skrev:
Det lader også til, at 'The Amazing Spider-Man' fejler med hensyn til Peter Parker/Spider-Mans motivation, som det fremgår af følgende anmeldelse hvori der indgår visse spoilers:

http://eclipsemagazine.com/movie-reviews/33962/

Hvis - og jeg siger: HVIS - dette er rigtigt, finder jeg det beklageligt.

Roger Ebert siger noget andet:

If we didn't really need to be told Spidey's origin story again, at least it's done with more detail and provides better reasons for why Peter Parker throws himself into his superhero role.

Gravatar

#90 Babo84 12 år siden

BN

Og det er også meget fint du henviser til RT, når det passer i dit kram. Nu du er der, gider du så ikke tjekke The Texas Killing Fields :) Og du har dog en pointe, at 1 og 2 slet ikke er så dårlige, som nogen gør det til. Men jeg ser lidt mere potentiale i en evt. nyt take mht. nogle ting - ikke pga "det dystre" - men mere det Collateral er lidt inde på.

Skriv ny kommentar: