Hvis verden aldrig havde haft Raimis tidligere filmatiseringer af edderkoppedrengens eventyr, ville denne anmeldelse måske have været anderledes positiv og gennemgående begejstret. For “The Amazing Spider-Man” er faktisk en god film. Dens to hovedpersoner er så elskværdige og charmerende, at selv den mest koldblodige skurk formentlig ville heppe på dem, hvis han så dem sammen, og effekterne er tydeligvis skruet sammen af nogle af Hollywoods dygtigste computertroldmænd. Filmen bidrager bare ikke med noget nyt af værdi, og nye, spændende tiltag burde ellers være obligatoriske, når nu det blot er fem år siden, at Raimi og Co. sidst lancerede en “Spider-Man”-film i biografen. Vi krydser fingre for, at den uundgåelige fortsættelse tager flere chancer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 BN 12 år siden

IK (83) skrev:
BN hvorfor den rivalisering og fordomsfulde had mod andet?

Nej, hør nu, din verden er vel ikke så lille og snæver, at den kun på fuldstændig firkantet vis kan opdeles i had og kærlighed? ... Well, sådan er MIN verden ikke.

Hvor er det "had" du snakker om? Jeg HAR allerede udtrykt, hvad jeg tror om 'The Amazing Spider-Man', men jeg kan da godt gentage det for dig/jer:

BN (81) skrev:
Jeg tror på, at 'The Amazing Spider-Man' kan være en god eller udmærket film.

Jeg er med andre ord POSITIV ... eller har ord som "god" og "udmærket" ændret betydning til noget negativt indenfor de sidste par timer?

IK (83) skrev:
Du ødelægger jo din oplevelse ved at læse spolilers.

Hvilken oplevelse? Jeg skal ikke ind og se filmen. Iøvrigt er der kun tale om spoilers vedrøende Spider-Mans motivation - ikke spoilers vedrørende hvad der sker på det ydre, handlingsmæssige plan, altså hvordan det går hvem og hvordan.

IK (83) skrev:
Kort sagt vil en bedømmelse fra din hånd til den nye Spidey, være fuldkommen farvet og ligegyldig, fordi du kender hver eneste plot detalje allerede nu, og derfor kan du nærmest ikke overraskes.

Nej, jeg kender ikke "hver eneste plot detalje" - faktisk meget langtfra. Og nej, du får ingen bedømmelse eller anmeldelse af den nye Spidey fra mig, for jeg skal ikke ind og se den. Jeg ser kun de film, der giver mig lyst til at komme i biografen.

IK (83) skrev:
Det er da ynkeligt at du bruger RottenTomatoes som belæg for dit argument. Du kunne jo ikke lide The Social Network, men det er den bedst anmeldte film i det 21. tyvende århundrede.

Vil du ikke godt lade være med skyde mig forkerte ting i skoen, tak? Jeg bruger ikke RottenTomatoes som argument eller bevis for nogetsomhelst. Nej, jeg bruger RottenTomatoes på samme måde som jeg bruger alle andre anmeldelser, nemlig som en guide, der kan indikere, om en bestemt film er noget for MIG personligt. Og bemærk, at jeg siger "KAN "- det betyder, at siden er et redskab, der sommetider leder mig til film, som er lige mig, og til andre tider IKKE gør det.

Jeg taler om min EGEN begejstring for Raimis trilogi, og om min EGEN manglende lyst til at se 'The Amazing Spider-Man', og da anmeldelserne af Spider-Man og 'Spider-Man 2' svarer præcist til min egen positive oplevelse af dem, finder jeg det relevant at sammenligne procent-tallene ved disse to film med procenttallet ved 'The Amazing Spider-Man'.

At 'The Social Network' efter sigende er den bedst anmeldte film i det 21. århundrede, finder jeg nærmest tragisk. Ikke blot jeg, men også Loki og Riqon mener, at den film som helhed betragtet er middelmådig. ... Og hvad så? Der findes jo ingen universel sandhed i den forbindelse. Mange har også udnævnt 'Citizen Kane' som verdens bedste film, men en anden instruktør, som selv regnes for en af filmhistoriens største filmkunstnere, nemlig Ingmar Bergman, fandt 'Citizen Kane' tom, uinteressant, kedelig og fyldt med værdiløst skuespil. Desuden mente han, at Orson Welles var en meget overvurderet filmskaber.

IK (83) skrev:
Skal vi virkelig gå helt ned på børneniveau.

Mon ikke vi kan blive enige om, at denne slutbemærkning fra dig ikke hører nogen steder hjemme?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#92 BN 12 år siden

#84:

Jeps. Smag og behag er forskellig.
Gravatar

#93 Babo84 12 år siden

BN (81) skrev:
Jeg har ikke brug for en mere mørk og/eller mere realistisk Spider-Man-film, eller for at se de nyeste unge stjerner spille hovedrollerne.

BN (91) skrev:
eller har ord som "god" og "udmærket" ændret betydning til noget negativt indenfor de sidste par timer?

Minutter :)
Gravatar

#94 BN 12 år siden

Babo84 (88) skrev:
Effekter afhænger kun af..... ja, effekter.

Læs #80.

Babo84 (88) skrev:
Hvorfor er effekter så bedre i IronMan ... end SpiderMan?

Det er de da heller ikke. Synes du virkelig dét? ('Transformers' har jeg ikke set.)

Babo84 (88) skrev:
Det er da langt federe og mere troværdigt (ikke mindst) at se Tony Stark flyve, end SpiderMAN svinge sig i animationsform.

LOL ..... Afgjort NEJ.
Gravatar

#95 BN 12 år siden

Babo84 (93) skrev:
BN (91) skrev:
eller har ord som "god" og "udmærket" ændret betydning til noget negativt indenfor de sidste par timer?

Så du er ude af stand til at skelne mellem en udtalelse, der handler om mit BEHOV (hvad jeg har lyst til), og så en udtalelse, der anerkender, at filmen såmænd kan være god eller udmærket?

Eller hvad er din pointe?
Gravatar

#96 Babo84 12 år siden

BN (91) skrev:
Nej, jeg bruger RottenTomatoes på samme måde som jeg bruger alle andre anmeldelser, nemlig som en guide, der kan indikere, om en bestemt film er noget for MIG personligt. Og bemærk, at jeg siger "KAN "- det betyder, at siden er et redskab, der sommetider leder mig til film, som er lige mig, og til

BN (81) skrev:
'The Amazing Spider-Man' kun får 71% på rottentomatoes.com, mens 'Spider-Man' fik 89% og 'Spider-Man 2' fik 93%. Så 'Spider-Man 2' forbliver den klart bedst anmeldte Spider-Man-film til dato. (Og 'The Amazing Spider-Man' får kun 8% mere end 'Spider-Man 3'.)

Det er lidt noget sludder så, at inddrage RT ind her, hvis du ikke har en pointe med det, som går ud på, at de anmeldelser gamle Spider-film har fået, understøtter din egen, og du dermed er på flertals side..
Gravatar

#97 Babo84 12 år siden

BN (94) skrev:
Det er de da heller ikke. Synes du virkelig dét

Ja, det synes jeg. Se de links IK linkede, og åbn øjnene, og læg så mærke til, hvor kunstigt det ser ud idag, og så skal jeg nok finde dig scener fra IronMan.
Gravatar

#98 BN 12 år siden

Babo84 (90) skrev:
BN

Og det er også meget fint du henviser til RT, når det passer i dit kram. Nu du er der, gider du så ikke tjekke The Texas Killing Fields :)

Hvad for et "kram"???

BN (91) skrev:
Jeg bruger ikke RottenTomatoes som argument eller bevis for nogetsomhelst. Nej, jeg bruger RottenTomatoes på samme måde som jeg bruger alle andre anmeldelser, nemlig som en guide, der kan indikere, om en bestemt film er noget for MIG personligt. Og bemærk, at jeg siger "KAN "- det betyder, at siden er et redskab, der sommetider leder mig til film, som er lige mig, og til andre tider IKKE gør det.
Gravatar

#99 Babo84 12 år siden

BN (95) skrev:

Så du er ude af stand til at skelne mellem en udtalelse, der handler om mit BEHOV (hvad jeg har lyst til), og så en udtalelse, der anerkender, at filmen såmænd kan være god eller udmærket?

Eller hvad er din pointe? [/quote]

Nåh, men jeg kan bare ikke se hvorfor du skal inddrage RT ind, hvis din pointe ikke er, at du har ret, at de gamle Spider-man er mest rost, og bedre end den nye? Hvorfor så pointere, at de har bedre anmeldelser?
Gravatar

#100 IK 12 år siden

BN (91) skrev:
Nej, jeg kender ikke "hver eneste plot detalje" - faktisk meget langtfra. Og nej, du får ingen bedømmelse eller anmeldelse af den nye Spidey fra mig, for jeg skal ikke ind og se den. Jeg ser kun de film, der giver mig lyst til at komme i biografen.

Aldrig sig aldrig. Du kommer sikkert til at se den på et eller andet tidspunkt, da vi ved at du elsker at udtrykke din mening. :)

BN (94) skrev:
Det er de da heller ikke. Synes du virkelig dét?

[url=

Skal vi lave en afstemning. ;)

Skriv ny kommentar: