“The American” er en stemningsmættet og forfriskende tålmodig thriller, som langsomt forfører os med sine smukke billeder og glimrende skuespil, og når den indimellem skruer tempoet op, gælder det om at holde fast. Det er en skam, at skiven ikke indeholder mere ekstramateriale (man savner især at høre mere fra Clooney), men udgivelsens transfer og lydspor imponerer til gengæld. På trods af den beskedne mængde ekstramateriale er denne Blu-ray bestemt værd at eje.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 DoctorDoom 13 år siden

Endnu et eksempel på en film, der blev lanceret med en helt anden vinkel, end instruktøren har tiltænkt. Den/det frygtsomme distributør/filmselskab præsenterede den som en actionfilm, og når man går ind for at se den med den kasket på, så kan man kun blive skuffet. Og det blev jeg. På mange måder en flot og stemningsfuld film, men da jeg var ude med drengerøvene for at se en spændingsfilm, så var den generelle stemning, at den var røvsyg. Det var en film, jeg skulle have været inde at se sammen med konen. Det er så lamt, at film, der ikke er actionfilm, igen og igen lanceres som sådanne. Det kan jo kun skuffe alle. Stå nu ved den film, som lanceres, så den rammer det rette publikum, der kan give en god anbefaling videre, frem for at gå efter et bredere publikum i første weekend, der så til gengæld ikke anbefaler den til andre.
Gravatar

#2 Bobby Singer 13 år siden

Enig det er er en superfed film.
Idjit
Gravatar

#3 Bruce 13 år siden

Stort set enig i det hele. En af årets bedste og mest oversete film. Så sandelig en thriller, men måske ligger man mere og andet i det genre begreb i dag. Den gav mig associationer til den nedtonede stil brugt i 70'erne i film som Day of the Jackal og 3 Days for Condor.

9/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4 BN 13 år siden

Bruce (3) skrev:
Den gav mig associationer til den nedtonede stil brugt i 70'erne i film som Day of the Jackal og 3 Days for Condor.


... hvilket i mine øjne er et kvalitetsstempel. ... Jeg var liiiiige ved at vælge 'The American' sidste gang vi lejede film gennem tdc-film, men valgte ulyksaligt nok 'Knocked Up', fordi konen var mest stemt for denne! Om jeg skammer mig? JA!!!!!!!!!!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 Bruce 13 år siden

#4 Så har du noget at glæde dig til :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#6 Babo Rises 13 år siden

#4

Jep.. en god klassisk thriller med flot billedside. Intet nyt, men forbandet godt håndværk.
Gravatar

#7 BN 13 år siden

Babo Rises (6) skrev:
#4

Jep.. en god klassisk thriller med flot billedside. Intet nyt, men forbandet godt håndværk.


Når I to er enige, bør chancen for at det er en virkelig god film være fordoblet!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 Bruce 13 år siden

BN (7) skrev:
Når I to er enige, bør chancen for at det er en virkelig god film være fordoblet!


Du mener to blinde høns, har dobbelt så stor mulighed for at finde et korn, som én ;)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9 BN 13 år siden

Bruce (8) skrev:
Du mener to blinde høns, har dobbelt så stor mulighed for at finde et korn, som én ;)


You speak my mind! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 elwood 13 år siden

Der også noget hel ekstrem klassisk over kvinderne i filmen, især
Mathilde er der et eller andent genkendelig over med looket, det er noget femme fatale agtigt? ved ikke om det er en typisk italiensk stil, men der er noget ved hende der bare signalere klassisk film.

Utrolig flot film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: