Lad være med at bruge penge på denne film. Gå hellere ned til din lokale videoforhandler og anskaf de film som “The Amityville Horror” på den mest uinteressante facon stjæler fra med arme og ben. Skulle du alligevel forvilde dig ind og se den, ja, så prøv at husk på filmens danske tagline, som ironisk nok lyder: ”For Guds skyld – se at komme ud!”
Skriv ny kommentar:
#61 Michael Andersen 19 år siden
Så for at vende tilbage til filmens verden, så kan jeg kan ikke se noget forkert i en filmatisering af en bog, der påstår at være baseret på den virkelige historie, følger bogen og ligeledes påstår at være sand.
#62 Old Son 19 år siden
En anden historie er den, som udgør romanen "The Amityville Horror", der fortæller om George og Kathy Lutz' påståede paranormale oplevelser i huset - levende porcelænsløver, flyvende grise, slim ned ad væggene, dæmoner, genfærd og whatnot.
En kulegravning af omstændighederne bag bogen konkluderede, at historien var pure opspind, og Lutz-parret indrømmede da også, at de, om ikke andet, havde pyntet gevaldigt på historien. Dem, der senere købte huset, oplevede da heller ikke noget paranormalt.
True story indeed! ;)
#63 Michael Andersen 19 år siden
Nej, der mener jeg, du tager fejl. Du kan ikke sige at den ene historie er den virkelige og den anden ikke er. Begge er historier, hvor de indvolverede lavede om på virkeligheden; Ronnie DeFeo som Lutz-familien. Og når der refereres til The Amityville Horror er det George og Kathy Lutz' historie det drejer sig om; altså hverken Ronnie DeFeos virkelige historie eller den virkelige historie bag Lutz-familiens numre, men den påståede virkelighed.
#64 Old Son 19 år siden
DeFeo-mordene og den efterfølgende opklaring/retssag
Eller det fupnummer, hr. og fru Lutz prøvede at blive rige og berømte på ved at lade en forfatter skrive en dokumentaristisk bog om deres påståede oplevelser, som om de var sket i virkeligheden.
Ellers var der vel ingen grund til at bruge så corny og fortærsket en undertitel - når folk læser filmens titel, "The Amityville Horror", så ved de fleste nok allerede, hvad det drejer sig om. Undertitlen giver lovning om noget andet end det, filmen leverer. That's all I'm saying :)
#65 NOWhere 19 år siden
Nej, den gør da ej! Den lover dig, at den tager udgangspunkt "based on..." i et virkeligt set-up. Undertitlen lover ikke noget om autentisk beretning fra start til slut. Du fortolker den undertitel forkert. Filmen er baseret på en virkelig begivenhed, og det betyder både på dansk og engelsk, at den ta'r udgangspunkt i virkeligheden. Hva manuskriptforfatteren så ellers vælger, der skal ske, siges og gøres af fridigtning gør stadig ikke undertitlen usand!
#66 lasse78 19 år siden
Vi kan starte med. "Troer du på spøgelser?".
-"Måske ikke", jammen så er hele historien jo noet værre sludder og en værre omgang opreklameret pis ligesom alle disse andre "based on a true story" ghost stories.
-"Jo der er mere mellem himmel og jord", jammen så hop da på vognen og få det meste ud af det.
Har læst en del om "The Amityville horror", og jeg troer ikke at man skal ta historien ret seriøst, da alle involveret i historiens sandhed, flere gange skyder sig i foden. Og det er kommet frem i nyre tid at selve personerne som har oplevet hændelserne, har påstået at de er kommet til at fordreje nogle detalier og har lades sig rive med af masse hysteri.
Well. Amityville er sku ikke mere interresant end en lille knægt på 8 år der lyver af vane :)
Han kan være skide sjov at lytte på, meeeeeen.
Fuck hv
#67 darkwizat 19 år siden
desuden er det lang tid siden at en gyserfilm om et spøgeseshus har virket så godt så 6/6 hos mig kan ik se hva der skulle være lavet anderledes.
#68 mini_jette 19 år siden
Ellers skal man kun se den for at få lov at se Ryan Reynolds i bar overkrop, for han er da dejlig at se på... grrr... Det er i hvert fald ikke gyset der har hevet den op på 2/6 fra mig...
#69 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Jeg bemærkede, at huset havde fået nogle tilbygninger i forhold til det oprindelige Amityville-hus.