Lad være med at bruge penge på denne film. Gå hellere ned til din lokale videoforhandler og anskaf de film som “The Amityville Horror” på den mest uinteressante facon stjæler fra med arme og ben. Skulle du alligevel forvilde dig ind og se den, ja, så prøv at husk på filmens danske tagline, som ironisk nok lyder: ”For Guds skyld – se at komme ud!”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bates 19 år siden

Har ikke set den, men vil give Kain- ret.
Gravatar

#12 filmz-theassociate 19 år siden

Uanset hvad mener jeg bundkarakteren er brugt nogle gange for meget - og med det mener jeg at jeg ikke kan følge anmelderenes synspunkter som jeg kunne med de fleste andre anmeldelser herinde. Men gudskelov har vi alle vores forskellige meninger:)
Gravatar

#13 filmz-vassago 19 år siden

#8: Har lidt svært ved at tro der er kommet 2x AvP på 1 weekend. IMHO

Det bliver nogle hårde uger du går i møde, hvis man kan regne med verdenspressen. For det ser virkelig skidt ud for tiden med filmene fra US of A...

Land of the Dead
Fantastic Four
Amityville Horror

19/08-2005 The Island - 39% på rottentomatoes
19/08-2005 Stealth - 11%
19/08-2005 Perfect man - 6%
26/08-2005 Svigermonster - 17%
28/08-2005 Deuce Bigalow 2 - 24%
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 dyg 19 år siden

#12 - Det er jo problemet med kun at have 6 stjerner. Havde det været 1-10, så ville der jo være færre der får 1 og færre der får 10.

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15 filmz-vassago 19 år siden

#14: Omregnet:

* : 0-16%
** : 17-33%
*** : 34-50
**** : 51-67%
***** : 68-84%
****** : 85-100%
Gravatar

#16 DarkLight 19 år siden

Du kan omregne alt du vil. Det bliver din skala ikke større af.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 filmz-vassago 19 år siden

#16: har jeg vist heller ikke påstået. Så kan man se hvad filmene i post #13 har fået havde det været et system med 6 stjerner.
Gravatar

#18 filmz-Kadann 19 år siden

#2 -

Hvis du ikke kan tage anmeldelserne seriøst, lader du jo bare være med at læse dem. :)

Jeg kan dog ikke helt fange hvorfor man gang på gang definerer filmz.dk som en helhed.. filmz.dk består af en håndfuld anmeldere som har hver sin unikke smag, at skære alle over én kam på den måde, giver overhovedet ingen mening.

Det giver ligeså meget mening at give Anders Fogh skylden for salget af TDC og det tilhørende kobber i jorden.. At det så skete under en anden regering med en anden politisk overbevisning er jo knapt så vigtigt, fordi de er jo alle medlem af folketinget, så skal alle jo skæres over en kam.

Der er jo netop en grund til at man har indført en stemmemulighed for brugerne, at der er et forum og at biografudgaven og dvdudgaven af samme film sjældent (eller aldrig) bliver anmeldt af samme person.. så vi brugere har mulighed for at se andre meninger end lige anmelderens.

Desuden kan man også stadig bruge en anmelders mening til noget, selvom man er uenig med vedkommende.. har man en følelse af hvordan anmelderens smag er, så kan man jo finde ud af om filmen er noget for én og om man skal bruge penge på at se den.

For eksempel var jeg næsten altid enig med vores allesammens Ole Michelsen, så der var jeg ret sikker på en succesoplevelse, hvis jeg fulgte hans råd.. der er andre anmeldere som jeg næsten altid er uenig med, f.eks. Niels Frid. Igen kan hans anmeldelser bruges til noget, fordi kan han ikke lide filmen så er jeg 99% sikker på at jeg ikke kan lide den.

Og handler alt det her whineri om anmeldelserne i virkeligheden ikke bare om at man ikke tør at stå ved at man kan lide middelmådige og ligegyldige film, og så bliver stødt når der rent faktisk er nogle som netop gør opmærksom på at det præcis er middelmådig og ligegyldig underholdning..?

Der findes masser af gode film i ALLE genrer, så hvorfor i alverden skulle man dog nøjes med noget skidt, når man kan få noget godt? Og hvis man virkelig kan lide film som er dømt til at være middelmådige eller ligegyldige, så må man jo bare sige "hey, jeg er uenig.." og så argumentere for sin holdning.. eller bare acceptere at man er til den slags film og så stå ved det.

Jeg tror ikke der er en eneste herinde som ikke har noget i sin film-samling som er dømt til at være noget skidt, men som stadig er stor underholdning for ejeren.

Personligt har jeg da et par film stående på hylderne som ligger på IMDb's bundliste og har en film på ønskelisten som ligger derned, nemlig "Freddy got fingered". Se, det er på ingen måde filmkunst, men det er så vanvittigt plat at jeg vrider mig af grin hver gang jeg ser den.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 Skobbolop 19 år siden

Strålende Anmeldelse... fin karaktér..

#20 NOWhere 19 år siden

Jeg synes faktisk ikke, Amityville horror er så dårlig, som anmelderen vil gøre den. Det er da fair nok, at man laver et remake af en i øvrigt dødsyg original, og så tilføjer lidt ekstra, men derfra og så til at sige, at dette remake stjæler med arme og ben er da lidt "far fetched" i hvert fald med de eksempler, anmelderen kommer med! Instruktøren kan jo altså ikke gøre for, at familien (i den virkelige historie, filmen bygger på) forlod huset efter blot 28 dage uden at pakke en eneste kuffert. Oh Philip Baker Hall ligner sgu da ikke Max von Sydov mere end alle mulige andre ældre mænd!
Jeg synes absolut ikke dette remake er fantastisk, men jeg var da en smule underholdt i biffen, og synes i øvrigt skuespillet var helt ok, specielt af Ryan reynolds, som var dejligt ond.
var det ikke en idé at undersøge originalen lidt, samt den virkelige hændelse bag en sådan film, istedet for at råbe bål og brand over et par få ligheder med andre film i samme genre (eller i en helt anden ende af genren "28 days later" come on!).
Bli'r alle spøgelseshusfilm i øvrigt ikke sammenlignet med "The Shining"?

Skriv ny kommentar: