“Arn – Tempelridderen” er i al sin banalitet blot en film om kærlighed og adskillelse, som udspiller sig i middelalderen. Og dem, som forventer en film fyldt med store slag og flotte krigsscener, vil forlade biografen skuffet, da filmen foruden en tvekamp ikke byder på mere end et ganske kort slag i Det Hellige Lands ørkensand. På den anden side skal det tilføjes, at hvis man først har set filmen og ikke kender til historiens videre forløb fra bøgerne, så kan man ikke andet end at være en anelse nysgerrig omkring, hvad de vil bruge den kommende film til at fortælle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 thomasegebaek 16 år siden

Jeg har lige set filmen og jeg vil ikke sige at jeg kedede mig, men jeg synes godt nok ikke at der var meget at komme efter... hele filmen virkede bare umådelig ligegyldig og jeg oplevede hverken en pointe eller en løftet pegefinger.

Og jeg undrer mig lidt... hvordan fanden i helvede bar arn sig lige med at falde ned fra det tårn? det virkede som om at fuglen hev ham ned, han lå jop ikke engang nær kanten

Filmen lignede i øvrigt noget der max var brugt 10 mil på... jeg fatter ikke hvor de 200 er blevet af.
Gravatar

#12 Cherrn 16 år siden

Det er stadig et meget lille budget i forhold til Hollywood film. 200 millioner Svenske kroner svarer kun til 30 millioner dollars eller så, hvilket er det samme beløb der bliver brugt til lavbudgeterede møgfilm som One Missed Call.
Gravatar

#13 filmz-Kadann 16 år siden

#12 -

Til gengæld er produktionsomkostningerne sikkert heller ikke de samme. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#14 filmz-daneimp 16 år siden

Har endnu ikke set filmen endnu, men bog 1 foregår ikke kun i sverige, men også i Danmark, Arn er jo på Vitskøl kloster i mange år. Og der er ikke et eneste stort episk slag i bog 1, så bare det at de viser det i filmen må da være en bonus af en slags...

Mht. forfatterens løftede pegefinger så var den vidst især rettet imod Pia Kjærsgård, bare ærgeligt for Guillou at DF er Danmarks 3. største parti og mange faktisk er enige med Pia. Sammenligner vi sverige og danmark så har danmark LANGT færre problemer end sverige mht. muslimer, så hvem vinder denne fight? Pia 4tw! Ærgeligt at så god en trilogi skal ødelægges af venstrefløjs / islamsympatiserene propaganda... At filmen bliver så dårligt modtaget er vidst en løftet pegefinger til forfatter og instruktør.. puhaaaeeaaa! Shame on YOU!
Mine fanmade trailers: www.youtube.com/daneimp
Trailermusik forum: www.trailertracks.net
Gravatar

#15 El vez 16 år siden

You had me at Pia 4tw!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#16 Zabriskie 16 år siden

#14

Man burde gøre dig til statsminister
Le temps détruit tout
Gravatar

#17 filmz-daneimp 16 år siden

#16, jeg takker og bukker for tilliden, men jeg gør mig bedst i værdier fremfor politik hehe :P
Mine fanmade trailers: www.youtube.com/daneimp
Trailermusik forum: www.trailertracks.net
Gravatar

#18 filmz-Aras 16 år siden

Jeg synes faktisk filmen var bedre end jeg havde forventet. Jeg havde hørt så meget dårlig kritik af den, så jeg forventede ikke det store. Den er ikke fantastisk, men okay af en svensk film at være...
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".

Skriv ny kommentar: