Som det romantiske par er Hugh Jackman og Nicole Kidman pålidelige som altid, men begge svigtes af et manuskript, der ikke giver dem megen personlighed, og deres figurer bliver derfor på klicheplanet. Jackman blev for nyligt kåret til verdens mest sexede mand, og filmen henvender sig da tydeligvis også mest til det kvindelige publikum, når Luhrman lader kameraet dvæle ved hans bare overkrop, der bliver smurt ind i sæbevand, eller når han ankommer til sidst til en fest, som var han ballets dronning.

“Australia” er filmet i en lidt abrupt stil, der bevidst blander falske opsætninger med on-location-billeder, hvilket dog ofte er mere distraherende end gavnligt. Som et kulørt gammeldags melodrama er den dog hæderlig om end noget ordinær, og de sidste tyve minutter drukner næsten i pompøs sentimentalitet. Australien skulle eftersigende være i gang med det helt store reklamefremstød i forbindelse med filmen i håbefuld forventning om, at “Australia” vil lokke flere turister til landet, og filmen ligner da også til forveksling en meget lang reklamefilm for det smukke landskab. Desværre lader alt andet til at være kommet i anden række.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Graversen 15 år siden

#19 Thank god, troede jeg var den eneste der syntes filmen var alt andet end fantastisk.

Ud over at historien var alt for forudsigelig, så syntes jeg også det var meget distraherene at de fleste scener var filmet foran en green screen. Det fungere i 300, men det fungere slet ikke i Australia. Hvilket også er skyld i at jeg på ingen måde syntes at filmen er fantastisk smuk, jo måske i nogle af de scener som ikke gør brug af green-screen.

Desuden kan jeg ikke fordrage Kidmans latterlige karakter, fx:
Hvor de starter ud med at kører ud mod hendes mands farm, hvor hun sidder og fjanter og fniser over de halv-dårlige CGI kænguru'ere som løber ved siden af deres bil. Det var jo vildt forudseeligt at der ville ske et eller andet med dem fordi hun så latterligt overspiller sin rolle.
Hun irriterede mig så meget der at jeg overvejde at slukke og ærlig talt, jeg fortryder at jeg ikke gjorde det.

Jeg overvejede også hvem målgruppen er for filmen, for mange af karakterende opfører sig latterlige og overdrevne i deres roller, så man skulle tro de var med i en børne/familie film som Spy-Kids, men på samme tid er der både vold og en mindre nøgenscene, hvilket er skyld i at den er rated PG-13.:
Rated PG-13 for some violence, a scene of sensuality, and brief strong language.



Jeg gir filmen 2/6
for den ved ikke hvad den vil være, den er forudseelige, der er overdreven og elendig brug af green-screen også er mange af karakterene latterlige og overspillet.
Who else's opinion would it be?

Skriv ny kommentar: