De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 PredatorX 14 år siden

Jakob (50) skrev:
Effekterne var i top ved Transformers 2 men den blev bashed så hårdt pga. historien.. Avatar det samme, men 6 stjerner dog.


En film kan sagtens have en banal og simpel historie uden at være retarderet. Transformers var det sidste.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#52 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

Jeg håber at de animerede avatarer fra traileren er ufærdige, for ellers er der kun at sige: "Roger Rabbit In The Jungle". Vi skal tilbage til start-90'erne for at se ringere animerede væsener.
Doctor Last Warning
Gravatar

#53 Stiine 14 år siden

Uuh, glæder mig for sygt til på fredag nu!! :D :D
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gravatar

#54 Christian Voldborg 14 år siden

Har netop set filmen til snigpremiere i Aarhus. Filmen var fabelagtig i 3D - alle filmiske aspekter var perfekte: Historie, karakterudvikling, skuespil, actionscener og selvfølgelig effekterne. Muligvis noget nær den ultimative actionfilm, der nogensinde er lavet? Kan slet ikke beskrives med ord...
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#55 Lord Beef Jerky 14 år siden

Af at være den ultimative actionfilm, har filmen godt nok forbløffende få actionsekvenser.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#56 Kruspe 14 år siden

Så den her i aften i Cinemaxx, kbh. Må nok nøjes med tre stjerner til denne film.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#57 Lord Beef Jerky 14 år siden

Ingen brugere eller anmeldere under 3 stjerner? Så er der jo nærmest bred enighed om, at det er en seværdig film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#58 elwood 14 år siden

Jeg venter på Narnibævers anmeldelse.

Min egen vil ikke være så god.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#59 Highland Park 14 år siden

elwood (58) skrev:
Min egen vil ikke være så god.

Hvorfor ikke det elwood?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#60 elwood 14 år siden

Narniabæver er jo anmelderen over dem alle det ved vi jo godt.

Med hans korte og kontante meninger der skære ind til benent, og siger det som er vigtigst og tæller.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: