De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Petrescu 14 år siden

Den bliver jeg vist nødt til at se, gerne i Imperial hvis muligt. Før visningen af "The Nightmare Before Christmas", hvor alle havde deres 3D-briller på, kom traileren for Avatar naturligvis og det så mere end godt ud rent visuelt. At historien faktisk træder frem i stedet for at drukne i effekter (Michael Bay), giver mig reelt lyst til at se Avatar.
Gravatar

#2 filmz-loke76 14 år siden

Kan næsten ikke vente til Lørdag.. Avatar 16.30 og 20.00 i Klovborg.. Kan jo lige så godt ligge hårdt ud :)
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#3 dyg 14 år siden

Uh Søren, din baryler. Nu havde jeg lovet mig selv, at jeg ville gå ind til filmen og regne med at blive skuffet, men nu har du ødelagt det hele for mig!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 Twister 14 år siden

Lyder rigtig rigtig godt. Skal ind os se den på fredag klokken 21:20. Det bliver stort :O (forhåbentlig)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#5 FixX 14 år siden

Kan vi ikke få et par ord om lyden? Både det visuelle og historien bliver beskrevet men slet intet om lydsiden :(
Gravatar

#6 cans 14 år siden

Nu glæder jeg mig jo bare endnu mere til fredag :-) I hvilken bio så anmelderen den forresten?
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#7 Skeloboy 14 år siden

Har bare svært ved at skulle betale så meget...men jeg overvejer at se den i normal, så er det 90 kr...

#8 14 år siden

Det koster 130,- i nærmeste 3D biograf. Det er altså pænt pebret.
Gravatar

#9 chandler75 14 år siden

# 6 Han så den i Imperial.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 filmz-loke76 14 år siden

swush (8) skrev:
Det koster 130,- i nærmeste 3D biograf. Det er altså pænt pebret.


Koster kun 100 i klovborg. Endnu en grund til ikke at vælge de svinske NF biografer
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.

Skriv ny kommentar: