De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-jonasgr 14 år siden

Ligger Klovborg ikke tæt på Kolding ?
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#42 inflector 14 år siden

Tror desværre Kolding ligger i en mørk zone, for den ligger lige midt mellem Odense, Esbjerg og Klovborg, som er de 3 steder tættest på der viser den i 3d
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#43 filmz-jonasgr 14 år siden

Michael kan vel komme og hente jer på en snescooter eller snetraktor, nu da det er sådan en særlig begivenhed :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#44 chandler75 14 år siden

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#45 Michael Andersen 14 år siden

#38 Ifølge Krak ligger Klovborg tættest på Kolding. Der har jeg også hørt at de har Dolby 3D, så det er jo ikke så dumt :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#46 Antlion 14 år siden

Klovborg er ca. 60 km væk. Odense er lidt længere væk, men pga. vejene tror jeg faktisk, at jeg kan komme ligeså hurtig til Odense som til Klovborg.

Én times kørsel i lortevejr bliver bare hurtigt til to.... :(

#44:

Tak for linket, men alle de destinationer er endnu længere væk.

#45:

Hvis jeg skulle vælge imellem BioCity Esbjerg, CinemaxX (Odense) og Klovborg Kino, hvilken vil så være bedst?
Gravatar

#47 Kram 14 år siden

#32 - Nej? Det er Ekstra Bladet.

Folk som baserer deres 'viden' på sladderblade, burde sættes i gabestok :)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#48 chandler75 14 år siden

Antlion (46) skrev:
Tak for linket, men alle de destinationer er endnu længere væk.


Det er samtlige steder, den vises i 3D i Danmark, så en af dem bliver du nødt til at vælge, hvis du vil se den :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#49 Michael Andersen 14 år siden

#46 He he, det skal du ikke spørge mig om, men når du nu gør det, må jeg hellere være så venlig at svare...

Klovborg selvfølgelig :D Fordi Dolby 3D laver den bedste 3D-oplevelse og jeg fortsætter skamløst:

"Det fede ved Klovborg Kino, er også alt det filmudstyr de har fået skrabet sammen, og plakaterne fra gamle film, det giver en rigtig hyglig stemning, som hverken biocity eller cinemaxx kan hamle op med." Citat: elwood på Filmz.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#50 Jakob 14 år siden

Effekterne var i top ved Transformers 2 men den blev bashed så hårdt pga. historien.. Avatar det samme, men 6 stjerner dog.

Hvis det visuelle alene kan give 6 stjerner, ja ...

Skal ind og se den lørdag, håber virkelig der er andet i den :)

Skriv ny kommentar: