Jovist, karaktererne, plottet og replikkerne i James Camerons megasucces måtte gerne være blevet revurderet af en anden forfatter, men Cameron kan noget særligt med action, teknologi og følelser, som Michael Bay og Co. slet ikke magter. Fra et teknisk standpunkt er Blu-ray-udgivelsen fejlfri. Disken har et af markedets absolut bedste HD-transfers, hvis ikke det bedste, og lydsporet er omtrent af samme kaliber. Det er en skam, at der ikke medfølger noget ekstramateriale, men det vil næppe afholde millioner af fans fra at købe filmen nu. Og igen og igen…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 13 år siden

OutOfSight (7) skrev:
Det ser bare dumt ud.. Men hurra for det.


Det ser kun dumt ud, hvis man ikke ser efter, hvad kilden og formatet er. Man kan jo som site ikke gardere sig mod, hvordan læsere læser.

7 anmeldelser hos DVDTalk af Avatar

3 blu-ray, 3 biografen og 1 DVD.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-OutOfSight 13 år siden

Bruce (8) skrev:
#6 Som jeg skrev andetsteds:

Filmz: Hej X!
X: Hej!
Filmz: Nå, hvad vil du give Avatar?
X: Jeg vil give den 4.
Filmz: Nå, så kan vi desværre ikke bruge dig, for det er Filmz' linie, at give Avatar 6!
X: Ok, så prøver jeg et andet sted.


Det er ikke useriøst, når der er tale om forskellige anmeldelser, tværtimod er det i mine øjne det modsatte. Sites der giver "second opinions", så man kan få indsigt fra flere end én og måske få en mere nuanceret tilgang til filmen. DVDTalk har nogle gange tre forskellige anmeldelser til den samme film og der varierer deres ratings også.


Yeah.. Way to go subjektivitet.. Det er alt sammen nice.. Alle kan finde en anmeldelse der passer dem, EFTER de har set filmen..
Gravatar

#13 elwood 13 år siden

Jeg har ikke fundet en til Steel endnu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 filmz-OutOfSight 13 år siden

Bruce (11) skrev:
Det ser kun dumt ud, hvis man ikke ser efter, hvad kilden og formatet er. Man kan jo som site ikke gardere sig mod, hvordan læsere læser.


Netop.. Derfor man skal være præcis.. Ellers ser det hurtigt useriøst ud..


Bruce (11) skrev:
3 blu-ray, 3 biografen og 1 DVD.


Jamen så har de nok en masse at tale om ovre på DVDTalk..
Gravatar

#15 chandler75 13 år siden

OutOfSight (14) skrev:
Netop.. Derfor man skal være præcis.. Ellers ser det hurtigt useriøst ud..


Jeg synes nu, det angives rimelig præcist. Lige ved siden af Blu-ray-fanen over anmeldelsen finder man Biograf-fanen, hvor man kan læse biografanmeldelsen og se, at det drejer sig om en anden anmelder.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 Yoda 13 år siden

Det angives fint, præcist, perfekt og helt igennem upåklageligt. Det undrer mig til stadighed, at dette med jævne mellemrum tages op som et problem ... især fordi, at systemet er så gennemskueligt og logisk! Én anmelder, én holdning, én anmeldelse pr. medie/udgave.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#17 filmz-Bruce 13 år siden

OutOfSight (12) skrev:
Yeah.. Way to go subjektivitet.. Det er alt sammen nice.. Alle kan finde en anmeldelse der passer dem, EFTER de har set filmen..


Læser du anmeldelser efter filmen, for at finde én, som passer til din egen smag? Så forstår jeg godt du er forvirret! Jeg synes nu det er en underlig proces!

Jeg er sikker på, at der er nogen, som jeg, der læser anmeldelser også INDEN de ser en film. Og hvis man gør det til en rutine, så vil man endda kunne opbygge præferencer således, at man så nogenlunde ved, hvilke anmeldere man deler smag med.

Netop.. Derfor man skal være præcis.. Ellers ser det hurtigt useriøst ud..


Og det kommer i dette tilfælde så an på øjnene der ser. Sjovt nok ser det seriøst ud i mine!

Jamen så har de nok en masse at tale om ovre på DVDTalk..


Jeg tror nu ikke de snakker så meget mere indbyrdes, end andre. De giver blot deres læsere en mulighed for at få et mere nuanceret billede af en given film. Havde Avatar nu fået tre 6 stjerners anmeldelser fra samme site af forskellige anmeldere, så kunne man måske formode, at der var en koncensus om at filmen var god. Hvis man differentierer, så kunne man jo dykke ned i argumentationen og se, hvad der virker for den ene og hvad der ikke virker for den anden. Det er viden og i min bog, er tilgangen af flere informationer ikke et onde, men et gode. Med mindre man selvfølgelig kun er interesseret i at få bekræftet sin egen smag, i anmeldelser.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-OutOfSight 13 år siden

chandler75 (15) skrev:
Jeg synes nu, det angives rimelig præcist. Lige ved siden af Blu-ray-fanen over anmeldelsen finder man Biograf-fanen, hvor man kan læse biografanmeldelsen og se, at det drejer sig om en anden anmelder.


Yoda (16) skrev:
Det angives fint, præcist, perfekt og helt igennem upåklageligt. Det undrer mig til stadighed, at dette med jævne mellemrum tages op som et problem ... især fordi, at systemet er så gennemskueligt og logisk! Én anmelder, én holdning, én anmeldelse pr. medie.


Fordi det er så hamrende subjektivt, at det er næsten umuligt at opdrive en objektiv anmeldelse. Her er man så nærmest stolt over at have en anmeldelse til alle. Jeg kender bare ikke nogen af anmelderne nok til at vide hvem fa'n jeg skal lytte til.. Det her gavner ingen.. Det er ikke vejledende.. Det er vildledende.
Gravatar

#19 Yoda 13 år siden

OutOfSight (18) skrev:
næsten umuligt at opdrive en objektiv anmeldelse


En objektiv anmeldelse? Hvor kan man finde en sådan? En anmeldelse er som genre subjektiv. Den kan ikke være andet end subjektiv.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#20 filmz-Bruce 13 år siden

#19 Ja det må jeg nok sige. Link lige til én, når I finder den! Den er sikkert røvsyg, men den skal da læses!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: